evelina.wallander

Vad kostar det ungefär med en vanlig vardag i Thailand?

80 inlägg i detta ämne

Nyss hemkommen från Thailand.

19 litersdunkarna kostade 40 bath i år men de bär upp dem till farstun.

Automaterna är jag skeptis mot.

Brukar köpa en flak små flaskor dricksvatten för minerarellas skull.

vi åt hemma för det mesta och kan inte uppskatta priset men att äta ute typ foodland gick inte på många hundra per person.

Ölen gick på en hel del men 1000 bathingar kan man leva med om boendet är fixat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syrran till tjejen vill ha alla tomburkar och tomma glasflaskor som finns (fattar inte varifrån dom kommer - köper aldrig  tomburkar eller tomglas, men det blir en del).

Hon får säkert nån baht för dom.

Men, hur kom tråden att handla om detta?

sent svar men burkarna säljer de per kg tror det är ca 30 baht / kg tomma ölflaskor säljer de till de som gör lao khao (hembränt) brukar säljas på 7/eleven mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Syrran till tjejen vill ha alla tomburkar och tomma glasflaskor som finns (fattar inte varifrån dom kommer - köper aldrig  tomburkar eller tomglas, men det blir en del).

Hon får säkert nån baht för dom.

Men, hur kom tråden att handla om detta?

sent svar men burkarna säljer de per kg tror det är ca 30 baht / kg tomma ölflaskor säljer de till de som gör lao khao (hembränt) brukar säljas på 7/eleven mm

Nåt får dom ju för det när dom säljer det - men lao khao som jag sett har ju egna flaskor. Bara smakat på det en gång - och jag kan inte rekommendera nån att göra om det misstaget. Lite märkligt för det fanns khmer text på flaskan åxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och min man funderar på att flytta till Thailand, hua hin i 6 månader. Under tiden ska jag eventuellt plugga på distans och kommer att få ca 10.000 SEK  i månaden utav CSN.

Mina svärföräldrar har hus i hua hin som vi ska bo i, så det blir ingen större boende kostnad för oss förutom den elen vi förbrukar. Min ni som bor i Thailand kanske kan svara på om vi klara oss på pengarna från csn på två i en månad?

Vi har tänkt att leva som vanlig vardag i Sverige fast i Thailand. Kanske en och en annan singha ibland ;-)

Evelina

Hua Hin er en turistghetto og alt er veldig dyrt. Bor dere utenfor så koster alt halvparten av hva det koster i Hua Hin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och min man funderar på att flytta till Thailand, hua hin i 6 månader. Under tiden ska jag eventuellt plugga på distans och kommer att få ca 10.000 SEK  i månaden utav CSN.

Mina svärföräldrar har hus i hua hin som vi ska bo i, så det blir ingen större boende kostnad för oss förutom den elen vi förbrukar. Min ni som bor i Thailand kanske kan svara på om vi klara oss på pengarna från csn på två i en månad?

Vi har tänkt att leva som vanlig vardag i Sverige fast i Thailand. Kanske en och en annan singha ibland ;-)

Evelina

Hua Hin er en turistghetto og alt er veldig dyrt. Bor dere utenfor så koster alt halvparten av hva det koster i Hua Hin

Frågan är ju ställd för drygt tre år sedan, men man kan nog fortfarande klara sig på 10000/mån i Hua Hin när man har gratis boende.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu