Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Batman

Hejsan alla!

Rekommendera Poster

24 årig tjej från Göteborg här som ska göra sin allra första Thailand resa i slutet av juli. Ska gå en fyra veckors Bartender utbildning på europeiska bartenderskolan! Älskar att lära mig något nytt, älskar thaimat och älskar värmen o blåa hav så hur kunde man annat än att välja Phuket? Lite nervös, men mestadels uppspelt till max!

Blev medlem på forumet för att (förhoppningsvis) få lite tips, råd och svar på några frågor :)

Hoppas få lära känna er underbara thai-dyrkare!

Kram!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

24 årig tjej från Göteborg här som ska göra sin allra första Thailand resa i slutet av juli. Ska gå en fyra veckors Bartender utbildning på europeiska bartenderskolan! Älskar att lära mig något nytt, älskar thaimat och älskar värmen o blåa hav så hur kunde man annat än att välja Phuket? Lite nervös, men mestadels uppspelt till max!

Blev medlem på forumet för att (förhoppningsvis) få lite tips, råd och svar på några frågor :)

Hoppas få lära känna er underbara thai-dyrkare!

Kram!

Det är bara att fråga. Alltid är det någon som kan hjälpa dig. Välkommen!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till ett trevligt beroende!

Du menar beroende av Thailand och forumet väl?

Eller tänker du på sviterna efter 4 veckors bartenderskola!? ;)

Hälsar välkommen jag också!

Hahaha!!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Muangthai och Mr Ironman :laugh:

Pelle, haha ja menar definitivt thailand och detta trevliga forum. Spenderat två dagar till att bara kollat på bilder.

Tack Lars O, ska jag definitivt göra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jimmieboy! Jasså? Kommer nog överösa dig med frågor! Vad tyckte du om kursen och lärarna? Vad gillade du mest/minst?

Hur långt tid innan kursen började åkte du ned- funderar lite på vilket datum man ska boka flyget dit- första dagen är den 27.  :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag åkte så jag va där cirka 2 dagar innan kursen började. Sen stannade jag kvar en månad efter oxå så jag va där 60 dagar.

Jag gillade kursen och tycker du har gjort ett bra val. Det är nog dock inte samma lärare nu som när jag gick kursen men när jag gick så var dom iaf bra...

Det jag gillade mest var nog att stå i baren (Det tycker nog dom flesta) Det jag gillade sämst var nog till viss del teorin. Tyckte dom gick lite väl djupt där och för min del känns det inte så viktigt att veta exakt hur man tillverkar olika spritsorter etc. och det var ju en stor del utav proven..

Jag tror dock att dom har lagt om kursen en del sen jag gick men hur vet jag inte exakt. Har för mej att man inte läser ölteori längre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att veta! Har funderat på att göra samma sak själv, skulle vara trevligt med lite downtime innan pluggandet börjar :) Hur fixade du det där med att stanna kvar längre, vanligt visum gäller väl endast i trettio dagar?

Känner att det definitivt kommer bli en upplevelse! Nöjd med beslutet. Haha, så samma saker som jag ser fram emot.  Läste dock att vi ska lära oss om hur man tillverkar olika sorter, så det verkar inte vara så mycket som förändrats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stannar du mindre än 30 dagar behöver du inget visum eftersom du får 30 dagars uppehållstillstånd automatiskt om du kommer med flyg..

Vill du stanna längre måste du ansöka om ett turistvisum på konsulatet i Göteborg vilket ger dej 60 dagar som du sen kan förlänga med 30 dagar till när du är i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt, o så bor man i Göteborg så nära och bra dessutom  :laugh:

Sitter här o läser på om Phuket, funderar lite på vad man ska göra. Elefantridning är ju redan bestämt.

Några tips till en förstagångare (som är full av frågor)?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst de e nice. Dom har dock dåliga öppettider om man jobbar dagen... Dom ligger btw precis vid nordstan...

Du måste besöka bartending bar på soi easy på bangla road... Där jobbar en av asiens bästa bartenders... han är sjukt bra på flair =)

Några stränder som jag tycker att du ska försöka besöka är Paradise Beach, Nai Harn och Nai Yang... Patong Beach är ingen höjdare och jag badade inte där en enda gång under dom 6 månaderna som jag bodde där...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag har med gått barskola i Sverige dok :) tycker det var ganska hmmm överskattat och om man vill lära sig blanda dom vanligaste drinkarna så kan man ju läsa och träna sig till det själv hemma gratis :) men kan ju vara en kul sak att göra annars är det nog rätt bortkastade pengar vad kostar barskolan i Thailand?   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmieboy: läste att det skulle bli någon djungeltur aktivitet med skolan dock så hoppas på det bästa  :pra

Ska jag definitivt göra- vill se o göra allt så hoppas på att stanna längre. Ok, tack för tipset- långt ifrån?

Elglenno: jasså? Tycker det ska bli kul och definitivt intressant- hälften vågat, hälften vunnet. Vad var det för skola/anordnare?

14.9.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Hej igen!

Om du gillar beacher...glöm ej bort Laem Sing som är suverän.Laem Sing ligger mellan Kamala och Surin Beach.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Om du gillar beacher...glöm ej bort Laem Sing som är suverän.Laem Sing ligger mellan Kamala och Surin Beach.

Glömde tipsa om den tack :)

Där kan de även vara rätt stora vågor om du gillar det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Muangthai: Gillar definitivt beacher, ska lägga till den på listan över platser :) Tack för tipset.

Jimmieboy: Definitivt, gillar all sort. Så länge vattnet är klart o solen framme finns det inga badkrukor här ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×