Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lasseboy

Allsvenskan 2013

Rekommendera Poster

På måndag smäller det i Borås!!

IFE -AIK

Tror att IFE försvara sitt Guld i År! :dan

Vad tror ni?

Hoppas AIK åker ur :D

Nästan +1 på den ;)

Men derbyn behövs här i huvudstaden även om AIK är ett solnatattarlag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På måndag smäller det i Borås!!

IFE -AIK

Tror att IFE försvara sitt Guld i År! :dan

Vad tror ni?

Hoppas AIK åker ur :D

Den enda gången jag kan tänka mig att AIK åker ur måste vara  när man spelar i Champions league. Plastmattan i Borås skulle förbjudas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska Sverige nån gång få lag som kan gå lite lägre i CL så måste nog de flesta lag har konstgräs och säsongen får bli som i England!

Men aik dif hammarby kan ha en egen gässgårdsserie i 08 trakten!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska Sverige nån gång få lag som kan gå lite lägre i CL så måste nog de flesta lag har konstgräs och säsongen får bli som i England!

Men aik dif hammarby kan ha en egen gässgårdsserie i 08 trakten!

AIK har naturgräs och dom får välja om man vill spela inomhus eller utomhus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska Sverige nån gång få lag som kan gå lite lägre i CL så måste nog de flesta lag har konstgräs och säsongen får bli som i England!

Men aik dif hammarby kan ha en egen gässgårdsserie i 08 trakten!

Minns första guldet vi tig detta sekel. Vi slaktade Borås på gräset ;)

Stenmark blev lurad upp på läktarn innan 2-0 målet. Sen kom han till DIF och blev svensk mästare och proffs.

Inte säker på det med konstgräs, våra lag blir ju ovana vid riktigt gräs då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett poäng känns helt ok eftersom vi låg under vid två tillfällen :)

Bra match och det var härligt att se Aik spelarna och tränarna klappa om Bangura. Ett stort minus till supportrarna >:( Så dålig stil att bua åt honom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett poäng känns helt ok eftersom vi låg under vid två tillfällen :)

Bra match och det var härligt att se Aik spelarna och tränarna klappa om Bangura. Ett stort minus till supportrarna >:( Så dålig stil att bua åt honom.

Det är ett helsicke att lämna AIK. Det är varken första eller sista gången det kommer att hända tyvärr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett poäng känns helt ok eftersom vi låg under vid två tillfällen :)

Bra match och det var härligt att se Aik spelarna och tränarna klappa om Bangura. Ett stort minus till supportrarna >:( Så dålig stil att bua åt honom.

Det är ett helsicke att lämna AIK. Det är varken första eller sista gången det kommer att hända tyvärr.

Men du är nog en snäll supporter va :angel:;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett poäng känns helt ok eftersom vi låg under vid två tillfällen :)

Bra match och det var härligt att se Aik spelarna och tränarna klappa om Bangura. Ett stort minus till supportrarna >:( Så dålig stil att bua åt honom.

Det är ett helsicke att lämna AIK. Det är varken första eller sista gången det kommer att hända tyvärr.

Men du är nog en snäll supporter va :angel:;)

På den gamla goda tiden då stod AIK och DIF klackar bredvid varandra, då hände det ingeting. Nu vågar man inte ens gå på derbyna. Det är mer regel än undantag om inte något blir sönderslaget, och då menar jag tunnelbana. Affärer m.m.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett poäng känns helt ok eftersom vi låg under vid två tillfällen :)

Bra match och det var härligt att se Aik spelarna och tränarna klappa om Bangura. Ett stort minus till supportrarna >:( Så dålig stil att bua åt honom.

Det är ett helsicke att lämna AIK. Det är varken första eller sista gången det kommer att hända tyvärr.

Men du är nog en snäll supporter va :angel:;)

På den gamla goda tiden då stod AIK och DIF klackar bredvid varandra, då hände det ingeting. Nu vågar man inte ens gå på derbyna. Det är mer regel än undantag om inte något blir sönderslaget, och då menar jag tunnelbana. Affärer m.m.

Trist :( Själva fotbollskänslan försvinner när idioter förstör...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett poäng känns helt ok eftersom vi låg under vid två tillfällen :)

Bra match och det var härligt att se Aik spelarna och tränarna klappa om Bangura. Ett stort minus till supportrarna >:( Så dålig stil att bua åt honom.

Det är ett helsicke att lämna AIK. Det är varken första eller sista gången det kommer att hända tyvärr.

P

Men du är nog en snäll supporter va :angel:;)

På den gamla goda tiden då stod AIK och DIF klackar bredvid varandra, då hände det ingeting. Nu vågar man inte ens gå på derbyna. Det är mer regel än undantag om inte något blir sönderslaget, och då menar jag tunnelbana. Affärer m.m.

Trist :( Själva fotbollskänslan försvinner när idioter förstör...

Det har till och med gått så långt att man SMS varandra var man ska mötas någonstans innan matchen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstigt, jag är inte ett dugg orolig över att gå på matcher.

Det är ungefär som det alltid har varit. På 80-talet var det lite väl stökigt på matcherna men det har tack och lov lugnat ner sig.

För övrigt gick det som väntat för Djurgården i premiären.

Min målsättning är allt ovanför nedflyttning är en vinst

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner lite på samma sätt, under mina 25 år på AIKs matcher har jag aldrig känt mig osäker. Inte heller när jag har med mig barn på t.ex. derbyn. Däremot skulle jag gärna vara utan en del ramsor. I mina ögon skulle en allsvenska utan 08:a lag, MFF och Blåvitt etc., dvs. lag med aktiv supporterkultur, vara en dödstrist allsvenska. Allsvenskan är i mångt och mycket det den är tack vare våra respektive supportrar. Allsvenskan är Europas 23:e bästa liga, fansen tillhör nog top 10-15. http://www.fotbolldirekt.se/2012/11/23/sag-black-army-och-cavani-blir-lyrisk-varldsklass/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använder man aftonbladet som säker källa för huliganbråk så förstår jag att man blir orolig.

Media har en förkärlek till att vinkla sina artiklar för att läsare, och huliganbråk är väldigt poppis

Jag har varit på flertalet matcher där jag dagen efter har läst i tidningen om kravaller, bråk och kaos, men konstigt nog har jag själv inte märkt av nåt alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte läsa aftonbladet på min arbetsplats men jag tror jag anar vad som står. Å andra sidan kan man söka på bråk/våldtäkter och festivaler också...

Först av allt, jag avskyr dessa fans som förstör för så många, speciellt mitt lag AIK. Jag avskyr att de anser sig vara mer AIK/DIF etc än oss mer normalt funtade supportrar och att de gör detta i vårat lags namn. Nu är jag är varken dum eller blind och vet tillfällen där vanliga fans och familjer råkat vara i vägen för idioter och hamnat i oacceptabla situationer. Det kan inte beskrivas i ord hur galet tragiskt det är och jag förstår om de drabbade inte vill fortsätta gå.

Det jag ville påpeka att jag och väldigt många med mig aldrig känt rädsla på en fotbollsarena i Sverige. Jag skulle aldrig utsätta det käraste man har, sina barn, för fara så därför fortsätter jag ta med mina barn på matcher.

Media skall rapportera om hemskheter det är deras jobb. Tyvärr är media ofta enögda och enbart rapporterar om hemskheterna. De är inte sena på att haka på idioternas korståg då dessa skapar klick och säljer lösnummer. Detta får till följd att vanliga fans och familjer skräms bort helt i onödan och eller lever med tron att fotboll i storstäderna är farligt. Dessa idioter skulle istället kvävas och inte ges medieutrymme. Tänk om media iaf en gång kunde slå på stora trumman och även visa den positiva sidan av att gå på fotboll. Det är ändå den synen som i stort sätt majoriteten upplever (undantaget kvaliteten på fotbollen då kanske :) )

Vet att många inte håller med, men jag ville iaf ge min syn på saken.

Må väl.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

IFE-AIK Bra match med vassa anfallare!

Men tycker att det är lite tråkigt med 12-13 hörnor och stort bollinnehav och inte kunna förvalta chanser bättre.

AIK tvärt om varje gång de kom in i straffområdet sylvassa!

Men snart är alla friska ooch då börjar serien på riktigt! :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×