Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
xellie

Torrläggning under helg i april?

Rekommendera Poster

Tjena!

Senast vi var nere under April så var det total torrläggning under typ 5 dagar. Är det så även i år och är det någon som har exakta datum? Det kan ju vara bra att veta i förväg så att man kan planera in något annat skoj att göra då.

Vi åker i övermorgon och besöker Bangkok och Koh Samui för att sen fara hem till Svedala 18/4.  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Inte specifikt utan allmänt:

Vid lokala (och givetvis nattionella) val brukar det "torrläggas". Annars är det på specifika thailändska/buddhistiska högtider. Ibland inför även myndigheterna tillfälliga förbud för alkoholförsäljning med varierande anledningar och orsaker.

På Phangan har det varit så i två dagar, dvs det säljs ingen alkohol (undantaget de ställen som struntar i det). Detta är på grund av val.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Aldrig hört talas om nån torrläggning? Vi har varit i Thai under april ett par ggr. Menar du alkohol eller vad?

Ursäkta.. Jag var så stressad är jag skrev att jag missade att klargöra att det var alkoholförbud jag syftade på. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, under songkran kommer vissa delar att vara torrlagda (inte för jag tror på.t) se blaskan här

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/342312/zoning-areas-and-booze-ban-for-songkran

Pattaya?

Dom säger att det ska vara under songkran? det är la bara 2 dagar om man ska vara exakt? och i sånna fall kan man ju fira 8 dagar till där man kan dricka om man är i Pattaya..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pattaya kör visst 11 dagrs songkran har jag hört, det är inte roligt längre

Speciellt inte dom 2 sista dagarna när dom kör dygnet runt ( Pattaya water festival)

När det bara e på dagen funkar det =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×