Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Mobildöd på universitetet

Rekommendera Poster

Hej,

Den här videon (från ett thailändskt klassrum) har tre-fyra år på nacken:

http://www.youtube.com/watch?v=JLjgDYyR0m4

Frågar ni mig tycker jag nog en muntlig tillrättavisning hade varit tillräcklig. Dock tycker jag att mobiltelefoner (som är på) varken hör hemma i Thailand eller Sverige (vem gör det, annat än skoltrötta elever iofs).

Jag postar den mest för att visa på skillnader. Och som ren kuriosa. Om den är "off topic" så kan den förstås flyttas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt gjort!  :kla

Väldigt daltande med dagens ungar idag samt att många föräldrar verkar tro att det är dagis och skola som skall uppfostra deras barn. Det är minsann dagis och skolas fel när deras ungar beter sig illa

Har gått helt överstyr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Helt rätt gjort!  :kla

Väldigt daltande med dagens ungar idag samt att många föräldrar verkar tro att det är dagis och skola som skall uppfostra deras barn. Det är minsann dagis och skolas fel när deras ungar beter sig illa

Har gått helt överstyr

ja ett par örfilar skadar nog inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror den är fejk varför får någon filma?

Vem vet. Jag har inga belägg för att dess "äkthet", men det är väl lätt att filma i smyg. Halvt bakom en bok, eller just ovanför bordskanten etc.

Det finns flera filmer från thailändska klassrum där betydligt allvarligare incidenter inträffar. Vissa av dessa har handlat om ren misshandel och renderat uppsägning eller annan disciplinåtgärd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Därimot läste jag nått på aftonblaskan australisk man putta ut haj i vattnet men fick sparken för han va sjukskriven för stress. Allt filmades och las på YT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt av läraren,jävligt nonchalant beteende av eleven.Skulle behövas lite av den pondusen i Svenska skolor också men i Sverige får väl läraren sparken och betala skadestånd till eleven.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Helt rätt av läraren,jävligt nonchalant beteende av eleven.Skulle behövas lite av den pondusen i Svenska skolor också men i Sverige får väl läraren sparken och betala skadestånd till eleven.

eller så kommer eleven äta mer hamburgare :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Som sagt... Det vara bara skådespel i en reklamfilm för hamburgare. My bad. :angel:

Däremot kan man förstås ha åsikter om disciplinen i skolan. Både i Thailand och Sverige.

det är lätt tvinga ut dom på lite piss jobb i 2-6 månader tex upp tidigt som fan och slita så kommer dom ju fatta varför dom är i skolan :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår att det var fejk men är annars helt rätt!

Elever ska inte få ha med sig telefoner till skola och upptäcks någon ska den förstöras.

Kan bara tänka mig hur det måste se ut i svenska skolor med telefoner som ringer och plingar och förmodligen elever som sitter och messar under skoltid!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Förstår att det var fejk men är annars helt rätt!

Elever ska inte få ha med sig telefoner till skola och upptäcks någon ska den förstöras.

Kan bara tänka mig hur det måste se ut i svenska skolor med telefoner som ringer och plingar och förmodligen elever som sitter och messar under skoltid!

det är inte långt kvar innan det blir förbud att ha med dom både i skolan och privata på arbetsplattser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Annars borde ju faktiskt skolan förnya sig lite om tex eleven får ha en mobil bör den klara sig själv hemma, och om eleven är begåvad och gör klart det den ska borde den få gå hem kanske få betyg och inte behöva gå på dom lektionerna mer, så kan lärarna lägga ner mer tid på damp/adhd barnen och dom som behöver mer hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×