Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Marrek

Resplan jul/nyår - Bangkok, Koh Lipe, ?, Koh Lanta

Rekommendera Poster

Det verkar som att vi har fallit för Koh Lipe så nu lutar det åt att vi flyger till Bangkok och flyger sedan direkt vidare till Hat Yai och tar oss till Koh Lipe. Är det rimligt att tro att man hinner från Bangkok till Koh Lipe på samma dag (vi landar 09:15 i Bangkok)?

Vi försöker hitta boende på Koh Lipe i sex nätter och letar sedan en mellan-ö innan vi åker till Koh Lanta. Har kikat lite på Koh Bulone (där det verkar vara fullt över nyår), funderar på Koh Kradan, Koh Mook eller något annat, någon som har tips? Det blir bara ca tre nätter där.

Vi avslutar på Koh Lanta (8 nätter), har skickat iväg några förfrågningar på rum/bungar där.

Hur tar man sig lättast från Koh Lanta tillbaka till Hat Yai? Fastlandet och sedan bil/buss? Verkar resplanen rimlig? Alla tips mottages tacksamt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att vi har fallit för Koh Lipe så nu lutar det åt att vi flyger till Bangkok och flyger sedan direkt vidare till Hat Yai och tar oss till Koh Lipe. Är det rimligt att tro att man hinner från Bangkok till Koh Lipe på samma dag (vi landar 09:15 i Bangkok)?

Vi försöker hitta boende på Koh Lipe i sex nätter och letar sedan en mellan-ö innan vi åker till Koh Lanta. Har kikat lite på Koh Bulone (där det verkar vara fullt över nyår), funderar på Koh Kradan, Koh Mook eller något annat, någon som har tips? Det blir bara ca tre nätter där.

Vi avslutar på Koh Lanta (8 nätter), har skickat iväg några förfrågningar på rum/bungar där.

Hur tar man sig lättast från Koh Lanta tillbaka till Hat Yai? Fastlandet och sedan bil/buss? Verkar resplanen rimlig? Alla tips mottages tacksamt.

Då kommer vi att springa på varandra både på Lipe och Lanta, kul ! Det blir middag och öl på bägge öarna får man hoppas. Lycka till med hotelljakten !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, vi ser verkligen fram emot att ses igen! Har inte riktigt fått klart med allt än men jag hoppas vi får till det sista snart så att vi kan börja längta på riktigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi verkar ha ungefär samma tankar inför jul/nyår :-)

Vi tänker oss 4 nätter på Kradan först sen en vecka Lipe (jul) och en vecka Lanta (nyår) innan några dagar i Bangkok. Kanske ses nånstans...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi verkar ha ungefär samma tankar inför jul/nyår :-)

Vi tänker oss 4 nätter på Kradan först sen en vecka Lipe (jul) och en vecka Lanta (nyår) innan några dagar i Bangkok. Kanske ses nånstans...

Ska ni börja på Kradan så hade jag satsat på Trang istället för Hat Yai. Känns ju som ni inte har i Hat yai att göra alls....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi verkar ha ungefär samma tankar inför jul/nyår :-)

Vi tänker oss 4 nätter på Kradan först sen en vecka Lipe (jul) och en vecka Lanta (nyår) innan några dagar i Bangkok. Kanske ses nånstans...

Ska ni börja på Kradan så hade jag satsat på Trang istället för Hat Yai. Känns ju som ni inte har i Hat yai att göra alls....

Det var inte trådskaparen som skrev det :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi verkar ha ungefär samma tankar inför jul/nyår :-)

Vi tänker oss 4 nätter på Kradan först sen en vecka Lipe (jul) och en vecka Lanta (nyår) innan några dagar i Bangkok. Kanske ses nånstans...

Ska ni börja på Kradan så hade jag satsat på Trang istället för Hat Yai. Känns ju som ni inte har i Hat yai att göra alls....

Det var inte trådskaparen som skrev det :)

Där slog dyslexin till :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att vi har tänkt att ta oss till Trang då ;-)

Hur är det från Lanta, spelar det stor roll om man åker från Krabi eller Trang? Nån som vet?

(Förlåt Marrek för att jag kidnappar din tråd...)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att vi har tänkt att ta oss till Trang då ;-)

Hur är det från Lanta, spelar det stor roll om man åker från Krabi eller Trang? Nån som vet?

(Förlåt Marrek för att jag kidnappar din tråd...)

Ha, ha, det gör inget att du kidnappar. Jag får också en massa bra info....

Och förresten, vi får inte riktigt till det med hotell så vi funderar på att vända på vår stek - flyga till Krabi, Koh Lanta, Koh Muuk (?), Koh Bulone, avsluta på Koh Lipe och sen flyga från Hat Yai tillbaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att vi har tänkt att ta oss till Trang då ;-)

Hur är det från Lanta, spelar det stor roll om man åker från Krabi eller Trang? Nån som vet?

(Förlåt Marrek för att jag kidnappar din tråd...)

Nu kanske jag får till det ;). Trang e närmare om du ska till kradan först....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att vi har tänkt att ta oss till Trang då ;-)

Hur är det från Lanta, spelar det stor roll om man åker från Krabi eller Trang? Nån som vet?

(Förlåt Marrek för att jag kidnappar din tråd...)

Nu kanske jag får till det ;). Trang e närmare om du ska till kradan först....

Jo Trang till Kradan har vi tänkt oss men sen från Lanta till Bangkok (där vi ska tillbringa några dagar) funderar jag på om vi ska ta Trang-Bangkok eller Krabi-Bangkok?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att vi har tänkt att ta oss till Trang då ;-)

Hur är det från Lanta, spelar det stor roll om man åker från Krabi eller Trang? Nån som vet?

(Förlåt Marrek för att jag kidnappar din tråd...)

Nu kanske jag får till det ;). Trang e närmare om du ska till kradan först....

Jo Trang till Kradan har vi tänkt oss men sen från Lanta till Bangkok (där vi ska tillbringa några dagar) funderar jag på om vi ska ta Trang-Bangkok eller Krabi-Bangkok?

Krabi flygplats är närmare och har fler flygningar.

Går att ta sig via Trang också men Krabi är att föredra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Det är ungefär 15-20 min längre resväg till Trang från Koh Lanta än till Krabi. Det går lokalbussar Lanta-Trang också som kostar ca 250 bht/p.p Flygen är billigare från Trang, men färre avgångar. Jag tycker att staden Trang visar en bra bild av det genuina Thailand också, så passa på att ser omkring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×