Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
malmel

Någon "expert" på Ko Kradan?

Rekommendera Poster

Håller på och planerar nästa juls resa och har tänkt oss att börja med 4 nätter på Ko Kradan för att ta det lugnt och komma i fas. Har hört att det ska finnas ett nytt resort bortanför Seven Seas (inte Kalume), någon som känner till detta? Tycker annars det är lite svårt att hitta något bra (och prisvärt) boende där...

Har också funderat på Koh Ngai eller Koh Mook men har fått för mig att det är mer exploaterat där.

Vill försöka hitta en lugn ö som är lättillgänglig från Trang (dit vi tänkte flyga från Bangkok)

Någon där ute som kan hjälpa mig så vore jag jättetacksam!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för krav på boendet? Längst ner i söder finns det ett ställe som verkar mycket enkelt men mycket lugnt och nära snorkling. Vi bodde på Kalume för ganska exakt ett år sedan, det byggdes då söder om Kalume. Skulle jag åka till Kradan igen så skulle jag välja det enkla stället på södra änden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för krav på boendet? Längst ner i söder finns det ett ställe som verkar mycket enkelt men mycket lugnt och nära snorkling. Vi bodde på Kalume för ganska exakt ett år sedan, det byggdes då söder om Kalume. Skulle jag åka till Kradan igen så skulle jag välja det enkla stället på södra änden.

Varför inte kalume igen? Bodde själv på kradan Beach resort å det va sådär, men vi tyckte kalume såg schysst ut å hade bäst mat tyckte vi....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för krav på boendet? Längst ner i söder finns det ett ställe som verkar mycket enkelt men mycket lugnt och nära snorkling. Vi bodde på Kalume för ganska exakt ett år sedan, det byggdes då söder om Kalume. Skulle jag åka till Kradan igen så skulle jag välja det enkla stället på södra änden.

Vet du vad det stället heter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för krav på boendet? Längst ner i söder finns det ett ställe som verkar mycket enkelt men mycket lugnt och nära snorkling. Vi bodde på Kalume för ganska exakt ett år sedan, det byggdes då söder om Kalume. Skulle jag åka till Kradan igen så skulle jag välja det enkla stället på södra änden.

Vet du vad det stället heter?

Jag vet inte vad stället heter men det var enkelt och så billigt ut. OK mat och framförallt nära till riktigt bra snorkling. Vad jag vill minnas så hade ej heller Kalume AC...  Visst, inget större fel på Kalume.

Här ligger stället:

http://goo.gl/maps/ZXX2v

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ao Nieng beach resort,heter det stället :) Blev lite svårt att läsa skylten på kortet då men..

Där är ju stället ;)

Bara att ta på sig snorkel och cyklop och simma 50 m ut så har man ett fint rev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ao Nieng beach resort,heter det stället :) Blev lite svårt att läsa skylten på kortet då men..

Där är ju stället ;)

Bara att ta på sig snorkel och cyklop och simma 50 m ut så har man ett fint rev.

Kul!

Jag har letar efter just det stället! Eftersom den ligger precis vid den bästa snorklingen.

Har du telefonnummer eller annan info?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@ellen-kaa, är du på väg neråt snart? Om du hamnar på Kradan och Ao Niangs resort får du gärna höra dig för om kontaktmöjligheter (om det finns annat än telefonnummer...) och rapportera här sen :-). Läste nån stans att de även skulle ha bungar med A/C men vet inte om det stämmer...

/malmel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@ellen-kaa, är du på väg neråt snart? Om du hamnar på Kradan och Ao Niangs resort får du gärna höra dig för om kontaktmöjligheter (om det finns annat än telefonnummer...) och rapportera här sen :-). Läste nån stans att de även skulle ha bungar med A/C men vet inte om det stämmer...

/malmel

Jag åker till PHUKET på lördag och mot lipe efter ungefär en vecka.

skippar troligen Koh Kradan och lägger fler dagar på Lipe.

Ac bunger låter optimistiskt, var har du hört det?

Jag rapporterar om jag ändå hamnar där!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×