ellen-kaa

Letar efter Ao Niang beach resort på Koh Kradan

7 inlägg i detta ämne

Jag skall iväg på en ensam resa igen :)

Denna gång kommer jag att leva riktig packpacker liv större delen av resan.

Vill hitta riktigt fin snorkling och frid för billig penging.

Planerar att resa till Lipe för första gången och på vägen stanna på ett par öar.

På Koh Kradan skall det finnas ett riktigt bra rev, men det är inte den vanliga där de flesta resorter ligger utan den södra vid national reservatet.

Jag har läst att det finns en resort som heter Ao Niang beach resort, den ägs av en man från Trang som heter Mr Pramook Sataworn. Jag hittar inte denna resort och vill fråga om någon vet hur man kan hitta någon info på nätet.

Jag kan ju hitta den på plats men det känns säkrare om jag kan boka i förväg.

Ev. kan jag bo i tält i nationalparken eller på Lost Paradise, det är troligen inte lång väg att gå till stranden.

Jag har snorklat utanför den stora stranden och det var verkligen inget att ha.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Tar gärna emot all annan info om Kradan eller andra bra snorkel ställen !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Vicky, nej det var inte den, jag tror inte  Ao Niang  beach resort har någon sida. Det är som jag förstått mest Thailändare som bor där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet att det låg längst söderut ett ställe som hade några tält om det e dom du menar? Kanske hade nån typ av bunge oxå minns inte riktigt. Ett annat tips e Kalume annars.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snorklingen på södra delen är bra, med välbevarade rev och mycket fisk. Paradise Lost har jag inte bott på, men ätit mat där. Deras bungalows såg helt ok ut. Promenaden därifrån till "huvudstranden" tar inte lång stund.

För övrigt tyckte jag att Koh Kradan var väldigt mysigt. Lugnt och skönt och med jättefina stränder och klart vatten. Kan lätt tänka mig att återvända.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu