Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Lissie

Vart låsa upp telefon i Bangkok?

Rekommendera Poster

Kan någon rekommendera ett säkert ställe att låsa upp sin Iphone 4s på Bankkoks flygplats eller i Bangkok?

Har en mobil låst till 3 och jag är osäker på om jag ska fixa låsningen här hemma eller i Bangkok när vi kommer ner. Har sökt på forumet men hittar inte aktuell info om detta. Någon som gjort så nyligen i Bangkok?

En fråga till:

Kan man surfa på hotellens Wifi på ett thailänskt kontantkort utan surf?

*tekniskt ointresserad*

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan någon rekommendera ett säkert ställe att låsa upp sin Iphone 4s på Bankkoks flygplats eller i Bangkok?

Har en mobil låst till 3 och jag är osäker på om jag ska fixa låsningen här hemma eller i Bangkok när vi kommer ner. Har sökt på forumet men hittar inte aktuell info om detta. Någon som gjort så nyligen i Bangkok?

En fråga till:

Kan man surfa på hotellens Wifi på ett thailänskt kontantkort utan surf?

*tekniskt ointresserad*

Om du har mindre än 12 månader kvar på abbonemanget så går det att låsa upp din Iphone hos din 3 butik till en kostnad av 300kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en låst 4s. Kollade om den gick att låsa upp när jag var i BKK nyligen. Det gick på många ställen men var så dyrt att jag skippade det... Andra telefoner är billiga att låsa upp men inte 4s.

Här är en variant som man kan köpa i Sverige

www.24.se/gevey-unlock-ultra-s-simkort-till-iphone-4s-p-20166-c-988.aspx

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en låst 4s. Kollade om den gick att låsa upp när jag var i BKK nyligen. Det gick på många ställen men var så dyrt att jag skippade det... Andra telefoner är billiga att låsa upp men inte 4s.

Här är en variant som man kan köpa i Sverige

www.24.se/gevey-unlock-ultra-s-simkort-till-iphone-4s-p-20166-c-988.aspx

..så vad ville dom ha för pengar då?  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en låst 4s. Kollade om den gick att låsa upp när jag var i BKK nyligen. Det gick på många ställen men var så dyrt att jag skippade det... Andra telefoner är billiga att låsa upp men inte 4s.

Här är en variant som man kan köpa i Sverige

www.24.se/gevey-unlock-ultra-s-simkort-till-iphone-4s-p-20166-c-988.aspx

..så vad ville dom ha för pengar då?  ::)

Det varierade lite men mellan 4000 - 4500 B. Dvs knappt 1000 kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en låst 4s. Kollade om den gick att låsa upp när jag var i BKK nyligen. Det gick på många ställen men var så dyrt att jag skippade det... Andra telefoner är billiga att låsa upp men inte 4s.

Här är en variant som man kan köpa i Sverige

www.24.se/gevey-unlock-ultra-s-simkort-till-iphone-4s-p-20166-c-988.aspx

..så vad ville dom ha för pengar då?  ::)

Det varierade lite men mellan 4000 - 4500 B. Dvs knappt 1000 kr.

Kan inte vara måga som betalar det. En ny olåst kostar ju 20 000 baht..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror du att det är säkert eller riskerar jag telefonens välmående vid hemkomst?

De är helt säkert. Om du går till en seriös butik..

Okej, men hur sjutton vet jag innan om butiken är seriös då? Vet du någon med namn och plats? Jag har aldrig varit i Thailand och nu känns det som ett jätteprojekt att bara kunna ta med min mobil för att kunna instagramma där nere. Oj, vilka stora problem jag har... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en låst 4s. Kollade om den gick att låsa upp när jag var i BKK nyligen. Det gick på många ställen men var så dyrt att jag skippade det... Andra telefoner är billiga att låsa upp men inte 4s.

Här är en variant som man kan köpa i Sverige

www.24.se/gevey-unlock-ultra-s-simkort-till-iphone-4s-p-20166-c-988.aspx

..så vad ville dom ha för pengar då?  ::)

Det varierade lite men mellan 4000 - 4500 B. Dvs knappt 1000 kr.

Oj! Det var ju ett helt sanslöst pris...?

I Pattaya har jag låst upp olika telefoner men aldig betala mer än 600 thb...Visserligen inte  Iphone 4s (som jag har nu) men tror inte det är speciellt mycket dyrare ?? Ngn annan kanske har testat/gjort det på samma ort...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en låst 4s. Kollade om den gick att låsa upp när jag var i BKK nyligen. Det gick på många ställen men var så dyrt att jag skippade det... Andra telefoner är billiga att låsa upp men inte 4s.

Här är en variant som man kan köpa i Sverige

www.24.se/gevey-unlock-ultra-s-simkort-till-iphone-4s-p-20166-c-988.aspx

..så vad ville dom ha för pengar då?  ::)

Det varierade lite men mellan 4000 - 4500 B. Dvs knappt 1000 kr.

Oj! Det var ju ett helt sanslöst pris...?

I Pattaya har jag låst upp olika telefoner men aldig betala mer än 600 thb...Visserligen inte  Iphone 4s (som jag har nu) men tror inte det är speciellt mycket dyrare ?? Ngn annan kanske har testat/gjort det på samma ort...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Puffar den här tråden.

Är det någon som nyligen har låst upp en iPhone 4 i Bangkok, vart i så fall och tilll vilken kostnad?

Lena

Jag observera har inte låst upp någon men har för mig min kompis frågade om det i teknik delen i MBK och det skulle nog gå bra kan ha varit någon spelmaskin typ GAME BOY fast nyare dom diskutera om med. Jail breaka eller vad det heter borde dom väl kunna fixa 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Puff Puff  :D

Har någon nyligen låst upp sin iPhone4 i Bangkok? Vart och till vilket pris?

I tråden står det att Iphone4S är jättedyr att låsa upp, är det någon som vet om det gäller iPhone4 oxå?

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Holá allihop!

Det relativt dyrt att låsa upp sin mobil, dock så finns det en quickfix på MBK, jag fick det för ca 1000THB (200sek)

Det är en typ av workaround för låsta mobiler med ett specialchip (reblelios tror jag) , dom fixar allt på MBk, tar ca 10minuter.

Mao är det ingen "riktig" upplåsning men ett thailändskt sim kort fungerar  på din ios enhet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×