Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Byta bil - Toyota Fortuner?

Rekommendera Poster

Hej,

Vi är förvisso nöjda med vår nuvarande bil, men funderar ändå på att byta till en Toyota Fortuner, eftersom den är aningen mer "oöm". Dessutom är priserna på Fortuner nu lägre än innan. Den har blivit förvånansvärt billig (startar på 1,1 miljon baht vilket är 300,000 billigare än för tre år sedan). Även frugan hajade till.

Toyota Fortuner är ju i princip en personbil/SUV byggd på en Hilux Vigo, om jag förstått det hela rätt. Jag har ett par vänner som har sådana och jag tycker man sitter skönt. Jag gillar personligen att man sitter högt.

Någon som har några personliga erfarenheter? Nackdelar? Fördelar?

Ps. Jag vill ha en Audi eller en BMW, men det är bara att glömma i Thailand, med dessa extrema importskatter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaktis,

Kanske lite billigare i varje fall... Det är just "pickisarna" och vissa modeller av minibussarna som är lite billigare här i Thailand.

Små japanska personbilar kostar väl ungefär samma (det skiljer väl från modell till modell) och alla andra bilar är dyrare här. En Volvo kostar ju exempelvis närmare 2,5 gånger mer än i Sverige >:(

Ja, det där vet du nog redan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir nog snart bilbälte här också så har funderat en hel del men valet som det ser ut nu har fallit på 2 extremt olika bilar.

Ena Mitsubishi Triton 4 dörrar, fördel att man kan lasta lite.

Andra Volvo s60 turbomodell, fördel med komfort, säkerhet och prestanda.

Suv går nog bort för oss då jag hellre väljer lastutrymmet om det blir en japanare.

Huset ska först bli klart så jag har lite tid att bli ännu mer velig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir nog snart bilbälte här också så har funderat en hel del men valet som det ser ut nu har fallit på 2 extremt olika bilar.

Ena Mitsubishi Triton 4 dörrar, fördel att man kan lasta lite.

Andra Volvo s60 turbomodell, fördel med komfort, säkerhet och prestanda.

Suv går nog bort för oss då jag hellre väljer lastutrymmet om det blir en japanare.

Huset ska först bli klart så jag har lite tid att bli ännu mer velig :)

Med all respekt, bilbälte tycker jag du skall ha på de thailändska vägarna redan nu... :D

Skämt åsido, lycka till både med husbygge och bilköp... Veligt är bra, då väljer man förhoppningsvis rätt tillslut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir nog snart bilbälte här också så har funderat en hel del men valet som det ser ut nu har fallit på 2 extremt olika bilar.

Ena Mitsubishi Triton 4 dörrar, fördel att man kan lasta lite.

Andra Volvo s60 turbomodell, fördel med komfort, säkerhet och prestanda.

Suv går nog bort för oss då jag hellre väljer lastutrymmet om det blir en japanare.

Huset ska först bli klart så jag har lite tid att bli ännu mer velig :)

Med all respekt, bilbälte tycker jag du skall ha på de thailändska vägarna redan nu... :D

Skämt åsido, lycka till både med husbygge och bilköp... Veligt är bra, då väljer man förhoppningsvis rätt tillslut.

Förbaskade auto korrigering. Måste bli vaksam märker jag.:P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vi är förvisso nöjda med vår nuvarande bil, men funderar ändå på att byta till en Toyota Fortuner, eftersom den är aningen mer "oöm". Dessutom är priserna på Fortuner nu lägre än innan. Den har blivit förvånansvärt billig (startar på 1,1 miljon baht vilket är 300,000 billigare än för tre år sedan). Även frugan hajade till.

Toyota Fortuner är ju i princip en personbil/SUV byggd på en Hilux Vigo, om jag förstått det hela rätt. Jag har ett par vänner som har sådana och jag tycker man sitter skönt. Jag gillar personligen att man sitter högt.

Någon som har några personliga erfarenheter? Nackdelar? Fördelar?

Ps. Jag vill ha en Audi eller en BMW, men det är bara att glömma i Thailand, med dessa extrema importskatter.

Får man en ny för 1,1 miljoner? Vilken motor sittervdet i en sådan? Diesel?

En fråga till: Hur är andrahandsvärdet på den typen av bil i Thailand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rowan,

Här ser du de olika varianterna (tre bensinbilar och tre dieselbilar):

http://www.toyota.co.th/lite/en/product-detail.php?model=fortuner&opt=grades

Vi hade tänkt oss 50-jubileums-varianten, men jag vet inte om vi hinner innan det försvinner ur sortimentet.

Andrahandsvärdet är generellt väldigt högt i Thailand, jämfört med exempelvis Sverige. Även på denna bil.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×