Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mats75

Svenskby eldhärjad i Thailand

Rekommendera Poster

Är inte "svenskby" lite att ta i?

Så fort det är nån svensk som bor där blir det ju "svenk"

Hmmm, om det nu går att kalla något för "svenskby" i Thailand, så är väl min åsikt att det stämmer ganska bra om Mae Phim!

Visserligen invaderas byn på helgerna av thailändare, men majoriteten av de fallanger som köpt hus/lägenhet i byn är svenskar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inte "svenskby" lite att ta i?

Så fort det är nån svensk som bor där blir det ju "svenk"

Hmmm, om det nu går att kalla något för "svenskby" i Thailand, så är väl min åsikt att det stämmer ganska bra om Mae Phim!

Visserligen invaderas byn på helgerna av thailändare, men majoriteten av de fallanger som köpt hus/lägenhet i byn är svenskar!

Jo det har du ju helt rätt i..

Och oavsett vad dom kallar det för så är det ju en väldigt tråkig händelse... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och som alltid..(nja nästan i allafall) så är det Thailändarna som blir lidande.... många "fina" restauranger som är borta...å då drar turisterna....kvar står då de med förfallet... å ingen inkomst..

Jag har varit där många gånger... mycket goda fisk/skaldjurs restauranger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och som alltid..(nja nästan i allafall) så är det Thailändarna som blir lidande.... många "fina" restauranger som är borta...å då drar turisterna....kvar står då de med förfallet... å ingen inkomst..

Jag har varit där många gånger... mycket goda fisk/skaldjurs restauranger

Om du har varit där många gånger så vet du också att de flesta "turister" som är där har egna hus/lägenheter, de sticker inte därifrån! De har istället startat insamling för att hjälpa de drabbade!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×