Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Adut

Besöka fängelsefånge

Rekommendera Poster

Gäst mpl

Låter svårbegripligt i mina öron, men vi är alla olika.

Men ett konkret tips har jag faktiskt. I ett av avsnitten av "An idiot abroad" for Karl Pilkington massage av en kvinnlig fånge som utbildas/arbetar med det som någon form av rehabilitering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver inte känna fången. Dock underlättar du om du vet namn och om möjligt ärendenummer. Namn kan du säkert få tag på olika sätt....

Många fångar får inga besök. De kanske tackar ja. Du kan även fråga dem när ni besöker om de böver nått som mat etc, så kan ni hjälpa dem med det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svenska kyrkan i bkk har varit behjälpliga med det förr och om inte annat känner dom till organisationer etc. som jobbar med fångar. Som dt säger så är det ju många som inte får besök å säkert skulle bli glada även om det bara är en nyfiken turist!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som gosatta säger så är Svenska Kyrkan bästa kanalen att få info om fängelsebesök. Kyrkan har ingen besöksadress längre, men befinneer sig på Stable Lodge (Suk./soi 8, BTS Nana) varje tisdag mellan 11-14. Gå dit och få mer info, prata med Cilla som är volontär, eller Lovisa som är präst. (inboxa mig om du vill ha telefonnumret)

Kom ihåg att klä er civiliserat om ni gör ett besök på fängelset. Det gäller ju iofs alltid vid kontakt med myndigheterna.

Jag har själv varit kontakt med den så kallade "diplomatdottern" tidigare i höstas.

http://tastelikechicken.blogg.se/2012/october/diplomatdottern-pa-bangkok-hilton.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×