Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Lotta33

Tips på strand på Koh Phangan

Rekommendera Poster

Ska 3 veckor i mars till Koh Phangan o Koh Samui. Första veckan bokat på Haat Salat o sista blir nog på Choeng Mon på Samui. Men önskar tips på strand o även hotell till mittveckan, på Kph Phangan. Söker bra bad, stoft stämning men inte helt dött, lite resuranger att välja på. Ja, tips tas gärna emot. E familj med småbarn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den bästa allround stranden på Koh Phangan är enligt många Tong Nai Pan, uppe i nordost. Den består egentligen av två stränder Noi och Yai. Båda har finkornig sand, klart vatten samt gott om plats på stranden. På kvällen finns ett antal justa matställen att välja på.

En annan fördel är att vatten nivån är helt ok för simning, om man gillar det, till skillnad från Had Salat, där det är onödigt långgrunt den årstiden som ni är där.

Nackdelen är väl vägen dit, som är backig och krokig.

Personligen föredrar jag Noi-stranden. Men andra tycker tvärtom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den bästa allround stranden på Koh Phangan är enligt många Tong Nai Pan, uppe i nordost. Den består egentligen av två stränder Noi och Yai. Båda har finkornig sand, klart vatten samt gott om plats på stranden. På kvällen finns ett antal justa matställen att välja på.

En annan fördel är att vatten nivån är helt ok för simning, om man gillar det, till skillnad från Had Salat, där det är onödigt långgrunt den årstiden som ni är där.

Nackdelen är väl vägen dit, som är backig och krokig.

Personligen föredrar jag Noi-stranden. Men andra tycker tvärtom.

E utbudet på boenden och restauranger likvärdigt salad beach på dom två andra ställena du nämner?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag gillade verkligen haad salad. lungt och skönt. jag tycker stranden va riktigt nice. god mat och härligt boende på salad beach resort. salad hut har mysigt restaurang och biljardbort. perfekt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utbudet av boende och matställen vid Tong Nai Pan är fullt tilräckligt.

Gå in på Sawadee och kolla. En välskött anläggning på Noi stranden är Tapan resort.

Restaurangen  nedanför, "Krua" har hållit bra kvalité genom åren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×