Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Hoffsan

Hur är det med dryga försäljare på Koh Chang?

Rekommendera Poster

Undrar lite om det är samma som tex i Ao Nang där många drog o slet i en, skulle pratade svenska(tjena tjena mittbena kunde man ju i sömnen) med en osv.

Är det samma på Koh Chang vid tex White sand beach när man går ut o äter på kvällarna eller går förbi butikerna? Är det mycket försäljare på stranden som är "på"? Typ som på Railay beach där man hann dricka en klunk läsk och sedan fick man höra direkt" one more"??  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte alls att de är så gåpåiga på Koh Chang. Var många år sedan jag var i Ao Nang eller på Phuket men tycker att säljarna på Chang är klart lugnare. Inte lika mycket skräddare och strandförsäljarna brukar ta ett no thanks och gå vidare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ju upplevt platser i Thailand där de kom var 10:e minut för att sälja saker och efter 30 no thanks så var det inte så att man längtade till stranden nästa dag direkt  ::) Vi stannade dock inte länge på dessa ställena men när vi reser nästa gång kommer vi att ha en 2 åring med oss och stanna på ett och samma ställe så därför ska jag välja plats noga denna gången :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Upplevde inte heller att säljarna var alls jobbiga på Koh Chang. Var typ EN på lonley beach och det räckte ju att man sa en gång att man inte var intresserad. Såg max en på Klong Prao. Fanns en skräddare i närheten av där vi bodde på Klong Prao, där var det nog enda gången nån tjatade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med dryga försäljare menar du alltså folk som härstammar från Indier, Nepaleser och Pakistanier och folk från dessa trakter  ;)

Ao Nang är nog den plats i Thailand som har flest av dessa. De traditionella Thailändarna lyser nästan med sin frånvaro, mycket tråkigt håller jag med om.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte vart på Chang men jag hade åkt till Lanta om jag va er.....

Varför rekommendera Lanta framför Koh Chang om du aldrig varit på Koh Chang ??

Inte framför, skrev att jag hade åkt dit om jag valt..... När man skriver jag så betyder det min åsikt å ingen annans.... Kommer med  glädje åka till Chang själv nån gång..... Har man inte vart överallt kan man inte rekommendera nåt då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med dryga försäljare menar du alltså folk som härstammar från Indier, Nepaleser och Pakistanier och folk från dessa trakter  ;)

Ao Nang är nog den plats i Thailand som har flest av dessa. De traditionella Thailändarna lyser nästan med sin frånvaro, mycket tråkigt håller jag med om.

Klockren analys av dom dryga/jobbiga. Enligt mig består dessa till 100% av de grupper Endoo nämner. Personligen anser jag även att dessa oftast är oseriösa på flera sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner lite ytligt ettpar av den typen försäljare. De är trevliga att småprata med allmänt men det hjälps inte, jag fullkomligt kräks över tillväga gångs sättet de har för att snärja kunder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har egentligen massor av frågor ang Koh Chang men tex....finner man små mysiga strandbarer som lägger ut mysiga kuddar/madrasser på kvällarna eller man måste gå till huvudvägen för att "hitta på något" på kvällarna?

Hörde att white sand beach skulle vara i stil med ett litet Patong. Stämmer detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har egentligen massor av frågor ang Koh Chang men tex....finner man små mysiga strandbarer som lägger ut mysiga kuddar/madrasser på kvällarna eller man måste gå till huvudvägen för att "hitta på något" på kvällarna?

Hörde att white sand beach skulle vara i stil med ett litet Patong. Stämmer detta?

Inte vad jag har hört, vad jag har hört ska det vara mer likt Kata än Patong. Vet inte om det stämmer men jag hoppas det då vi ska dit i mars.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på Koh chang just nu och jag tycker ju inte försäljarna alls är påstridiga. På stranden accepterar de ett nej och går vidare och efter vägen har jag inte haft en enda försäljare som har varit på oss när vi har gått där. Jo förresten så var det en skräddare som kom ut å slängde ur sig nån fras på svenska och tyska men det går inte att jämföra med tex ao nang..  För övrigt tycker jag Ao nang var vidrigt i det avseendet..

Vi bor på Mac Resort på WSB och visst finns det små barer här på stranden på kvällarna. Tycker att stranden i övrigt är väldigt mysig och lummig med mycket växtlighet. Om man jämför där vi varit förr (koh lanta, Ao nang, kohj samet) så är WSB bland de mysigare stränderna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte vart på Chang men jag hade åkt till Lanta om jag va er.....

Varför rekommendera Lanta framför Koh Chang om du aldrig varit på Koh Chang ??

Inte framför, skrev att jag hade åkt dit om jag valt..... När man skriver jag så betyder det min åsikt å ingen annans.... Kommer med  glädje åka till Chang själv nån gång..... Har man inte vart överallt kan man inte rekommendera nåt då?

Det betyder att om du var dem så hade du åkt till Lanta även om du inte vet något Chang, undrar om du med den inställningen någonsin åker till koh chang eller andra ställen du inte besökt  ;)  fick bara känslan av ditt inlägg att Chang inte var bra jämfört med Lanta, själv tycker jag bägge ställen är mysiga med Chang på klar första plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte vart på Chang men jag hade åkt till Lanta om jag va er.....

Varför rekommendera Lanta framför Koh Chang om du aldrig varit på Koh Chang ??

Inte framför, skrev att jag hade åkt dit om jag valt..... När man skriver jag så betyder det min åsikt å ingen annans.... Kommer med  glädje åka till Chang själv nån gång..... Har man inte vart överallt kan man inte rekommendera nåt då?

Det betyder att om du var dem så hade du åkt till Lanta även om du inte vet något Chang, undrar om du med den inställningen någonsin åker till koh chang eller andra ställen du inte besökt  ;)  fick bara känslan av ditt inlägg att Chang inte var bra jämfört med Lanta, själv tycker jag bägge ställen är mysiga med Chang på klar första plats.

Vad man gillar är ju som alltid väldigt individuellt, många älskar ju Koh Chang! Tydligen...

Av alla ställen jag besökt så är Koh Chang ett jag aldrig kommer att återbesöka!

För att svara TS så var det ganska lugnt med försäljare.

Vet inte vad som avtände hela famijen, men ingen av oss trivdes...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tur att vi inte alla gillar eller föredrar samma ställen. Skulle bli trångt.

Just det jag menar! Brukar inte kommentera Koh Chang eftersom jag vet att min upplevelse är just min. Men när andra så bergsäkert dissar ett ställe för ett annat så...

edit: Å då menar jag inte just dig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nuska jag försöka att vara lite grundlig....

Koh Chang har enligt mig inget som liknar något ställe på Phuket.

WSB är den största stranden och även med den finaste stranden. Mera hustling men ingenting i närheten av Phuket.

Klong plao har också den trevliga stränder och i och med att det finns charter resorter också en del försäljare som kan ett och annat svenskt ord.

Norra Kaibae många ryssar och även en ganska charteraktig atmosfär.

Södra Kaibae vilket också är mitt favvo ställe och därför är jag ganska färgad, har inga solstolar och inga strandförsäljare en ganska taskig strand med mycket korallsten men jag gillar den ändå. Ni vet färgas...

Lonely Beach min gamla favvostrand som numer också har blivit ganska tursitisk men det finns pärlor.

Pippi beach, backpackerstuk, skönt att vara där nån dag.

Östra sidan, mycket mer soft, hängmatta bra böcker och bara var. OBS östra sidan lika lång som den västra sidan så en bra reserch krävs.

Heja Koh Chang ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte vart på Chang men jag hade åkt till Lanta om jag va er.....

Varför rekommendera Lanta framför Koh Chang om du aldrig varit på Koh Chang ??

Inte framför, skrev att jag hade åkt dit om jag valt..... När man skriver jag så betyder det min åsikt å ingen annans.... Kommer med  glädje åka till Chang själv nån gång..... Har man inte vart överallt kan man inte rekommendera nåt då?

Det betyder att om du var dem så hade du åkt till Lanta även om du inte vet något Chang, undrar om du med den inställningen någonsin åker till koh chang eller andra ställen du inte besökt  ;)  fick bara känslan av ditt inlägg att Chang inte var bra jämfört med Lanta, själv tycker jag bägge ställen är mysiga med Chang på klar första plats.

Då fatta du precis helt fel!! Kommer på nästa resa prova på samui och phangan. Kommer så småningom även beta av Chang det kan jag lova! Tror snarare tvärtom mot va du säger så e mina förhoppningar på Chang väldigt stora då alla kompisar jag har säger att det e bästa stället dom vart på( i Thailand)....... Men ska försöka att inte rekommendera nåt innan jag vart där ;).... Har du vart på Lanta btw?? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte vart på Chang men jag hade åkt till Lanta om jag va er.....

Varför rekommendera Lanta framför Koh Chang om du aldrig varit på Koh Chang ??

Inte framför, skrev att jag hade åkt dit om jag valt..... När man skriver jag så betyder det min åsikt å ingen annans.... Kommer med  glädje åka till Chang själv nån gång..... Har man inte vart överallt kan man inte rekommendera nåt då?

Det betyder att om du var dem så hade du åkt till Lanta även om du inte vet något Chang, undrar om du med den inställningen någonsin åker till koh chang eller andra ställen du inte besökt  ;)  fick bara känslan av ditt inlägg att Chang inte var bra jämfört med Lanta, själv tycker jag bägge ställen är mysiga med Chang på klar första plats.

Då fatta du precis helt fel!! Kommer på nästa resa prova på samui och phangan. Kommer så småningom även beta av Chang det kan jag lova! Tror snarare tvärtom mot va du säger så e mina förhoppningar på Chang väldigt stora då alla kompisar jag har säger att det e bästa stället dom vart på( i Thailand)....... Men ska försöka att inte rekommendera nåt innan jag vart där ;).... Har du vart på Lanta btw?? ;)

Jomenvisst, tyckte om Lanta men inte lika mycket som Chang. Tyckte dock att de mindre stränderna verkade mysigare än klong dao där vi bodde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är på Koh Chang just nu, tidigare varit på Lanta.

Tycker att Koh Chang har mysigare stränder, men föredrar Lanta i helhet. Men tycker att båda ställena är riktigt bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×