MickeB

Funkar det att flytta pengar mellan svenska banker i thailand?

14 inlägg i detta ämne

Funkar det att flytta pengar mellan svenska banker i thailand, t.ex genom iPad appar (ex: från Nordea till ICAbanken) om man har wifi på hotellet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall alltid tänkte på säkerheten. Internet är internet, var du än är i världen. Har i Ipad och appar, så skall det gå bra. Apparna krypterar ju trafiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle även kunna använda dosan och då blir det väldigt svårt för tjuvar att sno pengar av mig.

Men det finns inga spärrar av att vara i Thailand och logga in på sin bank och föra över pengar till en annan svensk bank då eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror att det är olika regler för olika banker

För att vara säker på att få ett korrekt svar så tycker jag du bör kontakta din bank direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, från thailändska internetleverantörer finns det inga sådana spärrar, men som MariaFr skriver så kanske det finns någon bank som har den spärren, men det får du endast veta om du kontaktar banken.

Jag har dock inte hört om sådana spärrar i min bank, som använder sig av BankID, även mobilt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, från thailändska internetleverantörer finns det inga sådana spärrar, men som MariaFr skriver så kanske det finns någon bank som har den spärren, men det får du endast veta om du kontaktar banken.

Jag har dock inte hört om sådana spärrar i min bank, som använder sig av BankID, även mobilt.

Inte vad jag hört heller att man inte kan använda banken om man inte sitter på svenskt IP. Däremot kan man väl spärra sitt BANK-/KREDITKORT så det inte kan användas utomlands.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fungerat utmärkt med Nordea både med dosan och appen :)

Även för mig! Men har alltid med mig två olika kort ändå för säkerhets skull!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har varit i thai och flyttat pengar från swedbank till swedbank och till norkst nordea även flyttat från swedbank till thai konto med dosa funkar som hemma med iban nummer och dosa för mig iaf, förstår inte varför det inte skulle fungera du visar ju att du är du med dosan om du så är på månen. Appen är ju bara ett verktyg som gör det lättare i stället för att använda webbläsaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu