Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Karoliina

en plats vi inte bör missa?

Rekommendera Poster

vi åker till thailand under februari månad. blir borta fyra veckor. har tidigare besökt, koh pangan, koh samui, koh phi phi, patong, ao nang, Bangkok...

men nu har vi ju lite längre tid på oss och undrar vilket ställe ni skulle rekommendera att vi inte missar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi åker till thailand under februari månad. blir borta fyra veckor. har tidigare besökt, koh pangan, koh samui, koh phi phi, patong, ao nang, Bangkok...

men nu har vi ju lite längre tid på oss och undrar vilket ställe ni skulle rekommendera att vi inte missar?

Ja har du bara varit i Patong så har du typ missat hela Phuket. (Strax följt av ett inlägg från "AndersG"... ) ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi åker till thailand under februari månad. blir borta fyra veckor. har tidigare besökt, koh pangan, koh samui, koh phi phi, patong, ao nang, Bangkok...

men nu har vi ju lite längre tid på oss och undrar vilket ställe ni skulle rekommendera att vi inte missar?

Ja har du bara varit i Patong så har du typ missat hela Phuket. (Strax följt av ett inlägg från "AndersG"... ) ;)

Du får ligga i lite mer än så om du ska trigga mig... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi åker till thailand under februari månad. blir borta fyra veckor. har tidigare besökt, koh pangan, koh samui, koh phi phi, patong, ao nang, Bangkok...

men nu har vi ju lite längre tid på oss och undrar vilket ställe ni skulle rekommendera att vi inte missar?

Ja har du bara varit i Patong så har du typ missat hela Phuket. (Strax följt av ett inlägg från "AndersG"... ) ;)

Du får ligga i lite mer än så om du ska trigga mig... ;)

Tyckte allt du vakna till ganska fort där ;) .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chiang Mai och Rai( Gyllne triangeln), jag tycker ni ska börja med att ta tåget dit upp.

Efter att varit där 4-7 dagar, beror alldeles på era intressen, flyger ni ned till Hat Yai, vidare ut i Koh Lipe, ja via Pak Bara, fortsätt sedan i sakta mak norrut med Tigerlines båtar, finns flera underbara platser att besöka.

Personligen har mina (våra) besök i norra Thailand egentligen varit de som givit oss mest, ja i harmoni + upplevelser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å va mycket bra förslag. Vi ska sätta oss och kolla läsa om allt ikväll. Vi ska i början av resan hälsa på min systerdotter som är i ao nang, men vara för en dag eller så. Sen tänkte vi ta oss till koh lipe via lanta eller direkt om det går. Men sen vet vi som sagt inte;) jag älskar ju koh phangan ;) å ska bli underbart med bröllopsresa:)

Kom gärna med mer förslag:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å va mycket bra förslag. Vi ska sätta oss och kolla läsa om allt ikväll. Vi ska i början av resan hälsa på min systerdotter som är i ao nang, men vara för en dag eller så. Sen tänkte vi ta oss till koh lipe via lanta eller direkt om det går. Men sen vet vi som sagt inte;) jag älskar ju koh phangan ;) å ska bli underbart med bröllopsresa:)

Kom gärna med mer förslag:)

Har du gift dig nu? Visst var det du som frågade om lite finare restauranger i Ao Nang när du skulle förlova dig för några år sedan?

Ja i så fall JÄTTEGRATTIS :kiss:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Bangla :dan

Patong står ju redan med så då bör dom väl ha sett Bangla.......

Jag tror många besökt Patong utan att besökt Bangla (nattetid iaf)  :angel:

det tror inte jag :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bangla :dan

Patong står ju redan med så då bör dom väl ha sett Bangla.......

Jag tror många besökt Patong utan att besökt Bangla (nattetid iaf)  :angel:

Vi har väl varit i Patong en fem-sex gånger, dock bara några timmar mitt på dagen för att shoppa. Aldrig kvälls- eller nattetid, det är inget för oss...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nu har vi nog funderat klart för i kväll... så myckt platser vi vill besöka :)

vi tänker lite så här nu:

bkk-langkawi-koh lipe

koh lipe till antingen koh mook eller någon av de närliggande öarna...

koh mook till koh phi phi och sedan till ao nang för att hälsa på systerdotter.

efter det tänker vi koh samet, koh chang, koh phangan eller koh tao... inget bestämt där...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×