Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
blackgold

Lamai

Rekommendera Poster

jag tycker Marina Villa e mer än ok...1600B/NATT

Rekommenderar du Lamai framför Chaweng eller kanske nåt helt annat? Har tre nätter på Maenam före sex på Phangan men sen har vi sex kvar som vi tänkte lägga på Samui och då kanske nåt ställe som e lite mer fart i....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt i regnperioden. Kan bli mysiga åskväder när man ändå ligger och sover. Kan bli hällregn i en vecka. Och allt däremellan.

Vi undviker att åka under regnperioden  November - Januari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar du Lamai framför Chaweng eller kanske nåt helt annat? Har tre nätter på Maenam före sex på Phangan men sen har vi sex kvar som vi tänkte lägga på Samui och då kanske nåt ställe som e lite mer fart i....

ja nu e ja ju inte i svängen så mycket men nog går det o parta rejält på Lamai,en yngre kompis brukar glida hem på morron me McDonaldspåse ganska ofta vid 7 på morron :D

ja vet inte riktigt med  chaweng men antar att de e mer fart där,mer yngre förmågor iallafall,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar du Lamai framför Chaweng eller kanske nåt helt annat? Har tre nätter på Maenam före sex på Phangan men sen har vi sex kvar som vi tänkte lägga på Samui och då kanske nåt ställe som e lite mer fart i....

ja nu e ja ju inte i svängen så mycket men nog går det o parta rejält på Lamai,en yngre kompis brukar glida hem på morron me McDonaldspåse ganska ofta vid 7 på morron :D

ja vet inte riktigt med  chaweng men antar att de e mer fart där,mer yngre förmågor iallafall,

Tanken e ju inte att parta så men närhet till shopping osv och lite mer fart på kvällarna bara....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lamai e ju ganska litet jämfört me Chaweng där huvudgatan e några kilometer me affärer o restauranger...

för min del så räcker de me nån kväll ibland på chaweng men de e ju jag de ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lamai e ju ganska litet jämfört me Chaweng där huvudgatan e några kilometer me affärer o restauranger...

för min del så räcker de me nån kväll ibland på chaweng men de e ju jag de ;)

Bäst bad då, när man har en fyra åring?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker till Lamai om en vecka och blir borta i tre veckor.

Hoppas på ordentligt med sol.

ser dock ut som det blir några skurar per dag men det kanske bara är skönt.

gött..då blir de en vecka före mig..kör hårt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker till Lamai om en vecka och blir borta i tre veckor.

Hoppas på ordentligt med sol.

ser dock ut som det blir några skurar per dag men det kanske bara är skönt.

gött..då blir de en vecka före mig..kör hårt

Ja ska bli skönt att komma ner till värmen och lite avkoppling.  :JC_burp:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Greta : Yr.no gir ikke et riktig bilde av været. Viser ofte regn, mens det i virkeligheten regner i korte perioder.

Legger ved link, som viser været nå, og 7 dager varsel.

http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=9.54777813,100.06222534

Tack Pali

Huvudsaken det inte är dagsregn varje dag. Om det kommer någon skur/dag gör inget.

Skönt att komma till värmen!

Greta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För en 4 åring är Chawengs strand från mitten och norrut perfekt, ligger i skydd bakom ett korallrev, inga vågor + att det är långgrunt.

Även längst söderut på Chaweng beach är det bra för små barn, även där knappt inga vågor (kommer i skydd av udden).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Träffat på massor svenska barnfamiljer på samui/chaweng så det lär nog gå bra om ni inte är speciella :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×