Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Endoo

Endoo bygger hus!

Rekommendera Poster

Härligt! Då blir vi nästan grannar  :)

Det är vi nog redan om du är på plats. Jag har ju bott här länge.  :)

Vart bor eller kommer ni bo?

EDIT: Jag va lite fyndig och kikade din site. Ser ut att vara alldeles i början på Sai Yoan om man kommer från Wiset.

Vi bor på Soi Suksan 2, ca 1 km upp från Wiset. Man svänger upp mellan 7/11 och family mart bredvid Lemongrass bensinmack. Var bor du nu?

Aha då vet jag vart det är.

Nu bor vi en knapp km upp bakom Rawai stranden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt! Då blir vi nästan grannar  :)

Det är vi nog redan om du är på plats. Jag har ju bott här länge.  :)

Vart bor eller kommer ni bo?

EDIT: Jag va lite fyndig och kikade din site. Ser ut att vara alldeles i början på Sai Yoan om man kommer från Wiset.

Vi bor på Soi Suksan 2, ca 1 km upp från Wiset. Man svänger upp mellan 7/11 och family mart bredvid Lemongrass bensinmack. Var bor du nu?

Aha då vet jag vart det är.

Nu bor vi en knapp km upp bakom Rawai stranden.

Ååå jag som funderar på att lägga några nätter på Rawai istället för Karon, har du några tips på bra hotell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt! Då blir vi nästan grannar  :)

Det är vi nog redan om du är på plats. Jag har ju bott här länge.  :)

Vart bor eller kommer ni bo?

EDIT: Jag va lite fyndig och kikade din site. Ser ut att vara alldeles i början på Sai Yoan om man kommer från Wiset.

Vi bor på Soi Suksan 2, ca 1 km upp från Wiset. Man svänger upp mellan 7/11 och family mart bredvid Lemongrass bensinmack. Var bor du nu?

Aha då vet jag vart det är.

Nu bor vi en knapp km upp bakom Rawai stranden.

Ååå jag som funderar på att lägga några nätter på Rawai istället för Karon, har du några tips på bra hotell?

Det är frågan vad ni värdesätter mest. Att kunna gå till badstrand eller ha närhet till Rawai strand med restauranger eller något annat. Sen vad för prisklass och stil såklart. Tycker Ya Nui resort är helt ok, de har lägeheter och ettpar 2 rums hus, tänker inte på det som heter ya nui 2. Finns nämligen två stycken med så lika namn. Ca 1 km till Ya Nui strand. Thai Palace ligger bra till nere vid Rawai strand, ganska mysiga 2 våningsvillor. Bokade in min syster med fam där en månad i början på nästa år. Har inte sett deras andra rumsalternativ.

Sen finns en hel del villor att hyra men det blir ju oftast sämre läge då.

Dessutom finns ju mer klassiska resorts, nyöppnade Rawai palm beach verkar ok, har inte varit inne dock. Det är den orangea byggnaden du ser från vår utsikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt! Då blir vi nästan grannar  :)

Det är vi nog redan om du är på plats. Jag har ju bott här länge.  :)

Vart bor eller kommer ni bo?

EDIT: Jag va lite fyndig och kikade din site. Ser ut att vara alldeles i början på Sai Yoan om man kommer från Wiset.

Vi bor på Soi Suksan 2, ca 1 km upp från Wiset. Man svänger upp mellan 7/11 och family mart bredvid Lemongrass bensinmack. Var bor du nu?

Aha då vet jag vart det är.

Nu bor vi en knapp km upp bakom Rawai stranden.

Ååå jag som funderar på att lägga några nätter på Rawai istället för Karon, har du några tips på bra hotell?

Det är frågan vad ni värdesätter mest. Att kunna gå till badstrand eller ha närhet till Rawai strand med restauranger eller något annat. Sen vad för prisklass och stil såklart. Tycker Ya Nui resort är helt ok, de har lägeheter och ettpar 2 rums hus, tänker inte på det som heter ya nui 2. Finns nämligen två stycken med så lika namn. Ca 1 km till Ya Nui strand. Thai Palace ligger bra till nere vid Rawai strand, ganska mysiga 2 våningsvillor. Bokade in min syster med fam där en månad i början på nästa år. Har inte sett deras andra rumsalternativ.

Sen finns en hel del villor att hyra men det blir ju oftast sämre läge då.

Dessutom finns ju mer klassiska resorts, nyöppnade Rawai palm beach verkar ok, har inte varit inne dock. Det är den orangea byggnaden du ser från vår utsikt.

Tack för svar!

För mig är det viktigare att ha närhet till mysiga restauranger än att "bo på stranden"!  Vill nog gärna bo på en klassisk resort, gärna med det där "lilla extra"! Prisklass, upp till 2000kr/natt!  Tittade på nåt som heter Vijitt (eller nåt sånt)...nåt sånt är OK, ska åka med äldsta dottern och tänkte lyxa till det lite :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

För mig är det viktigare att ha närhet till mysiga restauranger än att "bo på stranden"!  Vill nog gärna bo på en klassisk resort, gärna med det där "lilla extra"! Prisklass, upp till 2000kr/natt!  Tittade på nåt som heter Vijitt (eller nåt sånt)...nåt sånt är OK, ska åka med äldsta dottern och tänkte lyxa till det lite :D

Vijitt ligger utmed stora vägen (Wiset), inte så mysigt just vid vägen kanske men lite längre ner mot Rawai finns bla ett av mina favvohak Moo. De har en av de bästa Chicken Cashew jag ätit. Vijitt ligger ju inte jättelångt från Rawai stranden heller.

Six Sense, Evason ligger också i krokarna. Från vår view ligger det rakt fram på den lite upphöjda udden :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Är Evason öppet? Dom stängde ju i maj.

Jasså, det hade jag ingen aning om, varför skulle det stängas?

http://www.sixsenses.com/Announcement-From-Phuket.php

Nåt problem blev det där...vet ej vad. Jag brukade alltid gå in dit en sväng när jag var på stranden och snacka lite med dom i strandbaren. Gillade skarpt "happy hour" med två Mojitos för en och dopp i poolen. Fick alltid använda deras solstolar mm. Personalen var så schyssta. Jag kommer att sakna dom :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Vem har köpt upp dem?

Har inte sett/hört något om det ännu. Tror inte att det är klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är mycket planerande och det har inte hänt så värst mycket synbart. Utsikten har visserligen förbättrats lite smått.

Idag har jag slitit för egen hand och satan rent ut sagt va det är tungt i hettan. Gjorde mest "träd frisering" på de oskötta fruktträden och palmerna. En hel del kångkande på på grenar och huggande. Lyckades först göra huggverktyget helt skevt och sen vek sig skaftet för att lagom till hemfärd helt gå av. Funderar på att köpa en motorsåg, kan nog komma till användning senare också även om jag tycker det är lite charmigt att stå med yxa också. Men tror det blir svårt att fixa bambuträden med en sån och det är ett hundratal att frisera till framöver.

Djurvän är jag minst sagt men vi måste bekämpa några enorma myrtillhåll av stora rödmyror. Vet inte hur många bett jag samlat på mig, svider fint. Ska även införskaffa gummistövlar, flip flops är visst inte optimalt för alla ändamål.  :D

OPS: la in fel bild, trädet till höger på första bilden finns ej kvar.

post-173-14768713431336_thumb.jpg

post-173-14768713431532_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte satsa på en rejäl motordriven häcksax och en röjsåg. Mycket roligare än att kämpa med en dålig machetes och slö yxa.  ;)

lycka till.

Röjningen kräver en grävare eftersom man måste hyvla av marken för att få upp rötter och skit så röjsåg fungerar bara lite halvt. Har varit på väg att köpa och har fortfarande inte bestämt mig

Är mest träd frisering jag gjort och då fungerar yxa ganska ok. Har inte sett bensindrivna häcksaxar och eftersom tomten är så stor fungerar det inte med sladd. Tror inte jag sett uppladdningsbara heller men motorsåg kan ev bli inköpt, den kan fungera som häcksax :) Har hyrt folk för att fixa men kan va skönt att kunna göra en del själv också.

Det slutar nog med både röjsåg, motorsåg och gräsklippare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du stött på nån lebbig orm i grönskan? :o

Nja, faktiskt bara en orm på tomten, det va en kobra som låg och simmade i en av brunnarna efter att det enorma locket inte lagts på plats helt korrekt. Satte en pinne i så han kunde klättra upp när han badat klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte satsa på en rejäl motordriven häcksax och en röjsåg. Mycket roligare än att kämpa med en dålig machetes och slö yxa.  ;)

lycka till.

Röjningen kräver en grävare eftersom man måste hyvla av marken för att få upp rötter och skit så röjsåg fungerar bara lite halvt. Har varit på väg att köpa och har fortfarande inte bestämt mig

Är mest träd frisering jag gjort och då fungerar yxa ganska ok. Har inte sett bensindrivna häcksaxar och eftersom tomten är så stor fungerar det inte med sladd. Tror inte jag sett uppladdningsbara heller men motorsåg kan ev bli inköpt, den kan fungera som häcksax :) Har hyrt folk för att fixa men kan va skönt att kunna göra en del själv också.

Det slutar nog med både röjsåg, motorsåg och gräsklippare.

Jag lånar alltid en bensindriven krafig häcksax när jag ansar häcken i stugan på våren. Går med snöskor på snön och kommer då upp i rätt höjd. Ganska smidigt.

Jag avundas dig med ditt projekt. Jag älskar att sitta i en grävare och bryta stubb med kälkroken för att sedan lägga ned bladet och planera ut. Det blir ju så himla snyggt. 

Kan man hyra små grävare där? Dom gör ju ett fantastiskt jobb på kort tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

ohhhh vem avundas inte här är det mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte satsa på en rejäl motordriven häcksax och en röjsåg. Mycket roligare än att kämpa med en dålig machetes och slö yxa.  ;)

lycka till.

Röjningen kräver en grävare eftersom man måste hyvla av marken för att få upp rötter och skit så röjsåg fungerar bara lite halvt. Har varit på väg att köpa och har fortfarande inte bestämt mig

Är mest träd frisering jag gjort och då fungerar yxa ganska ok. Har inte sett bensindrivna häcksaxar och eftersom tomten är så stor fungerar det inte med sladd. Tror inte jag sett uppladdningsbara heller men motorsåg kan ev bli inköpt, den kan fungera som häcksax :) Har hyrt folk för att fixa men kan va skönt att kunna göra en del själv också.

Det slutar nog med både röjsåg, motorsåg och gräsklippare.

Jag lånar alltid en bensindriven krafig häcksax när jag ansar häcken i stugan på våren. Går med snöskor på snön och kommer då upp i rätt höjd. Ganska smidigt.

Jag avundas dig med ditt projekt. Jag älskar att sitta i en grävare och bryta stubb med kälkroken för att sedan lägga ned bladet och planera ut. Det blir ju så himla snyggt. 

Kan man hyra små grävare där? Dom gör ju ett fantastiskt jobb på kort tid.

En sån här liten skulle du kunna hyra.

post-444-14768713431805_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte satsa på en rejäl motordriven häcksax och en röjsåg. Mycket roligare än att kämpa med en dålig machetes och slö yxa.  ;)

lycka till.

Röjningen kräver en grävare eftersom man måste hyvla av marken för att få upp rötter och skit så röjsåg fungerar bara lite halvt. Har varit på väg att köpa och har fortfarande inte bestämt mig

Är mest träd frisering jag gjort och då fungerar yxa ganska ok. Har inte sett bensindrivna häcksaxar och eftersom tomten är så stor fungerar det inte med sladd. Tror inte jag sett uppladdningsbara heller men motorsåg kan ev bli inköpt, den kan fungera som häcksax :) Har hyrt folk för att fixa men kan va skönt att kunna göra en del själv också.

Det slutar nog med både röjsåg, motorsåg och gräsklippare.

Jag lånar alltid en bensindriven krafig häcksax när jag ansar häcken i stugan på våren. Går med snöskor på snön och kommer då upp i rätt höjd. Ganska smidigt.

Jag avundas dig med ditt projekt. Jag älskar att sitta i en grävare och bryta stubb med kälkroken för att sedan lägga ned bladet och planera ut. Det blir ju så himla snyggt. 

Kan man hyra små grävare där? Dom gör ju ett fantastiskt jobb på kort tid.

Där ser man, ska kika efter bensin häcksax imorrn.

Vi har hyrt större grävare men man får inte köra själv. Vet att det finns mindre Bobcats men tror likaså inte man får köra själv. Fast de har ju inte grävskopa förresten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×