Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sislabell

Som på Koh Lipe fast på Koh Phangan, möjligt?

Rekommendera Poster

Kristallklart vatten, potatismjölsand och strandhäng med reaggybar sittandes på stranden på kvällskvisten - kan man få en sådan feeling på Koh Phangan?

Isåfall vilken strand skulle det kunna vara på Koh Phangan som kan erbjuda något åt det hållet även om ön i sig är såååå mycket större än på Lipe?

Tacksam för svar. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Reagybar och barer med bob marley stuk finns :) Sanden är fin men vattnet är åt det gröna hållet. Jag vet inte vad stränderna heter men bodde en bit utanför haad rin i bungalow sist lungt ställe med lugn och skön feeling :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack elglenno för ditt tips! (och tack anna75 för att du puttade upp tråden).

Lasse_F: Koh Lipe är lite långt från Samui dit vi tänkte åka.

Haad rin med omnejd verkar vara ett fint område enligt mina efterforskningar också. Kommer du möjligtvis ihåg "eran" strand? :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vet inte riktigt men på vänstersidan av södra delen :) säkert 30-60 min att ta sig med motorkraft till haad rin har aldrig varit på lipe så vet inte stuket där och bara varit i södra delarna på phangan är det full moon och ni vill bo inne i staden så kan det vara ett himla hustlande att få tag på rum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Elglenno för dina bilder!  :kla

Kanske ta en tur till Koh Phangan då vi aldrig varit där. Sen om man hittar en strand som spelar i samma division som på Koh Lipe vad gäller vatten, mysfaktor etc, kan var svår. Men man får väl testa för att finna/hitta.

Tips boende AC, mindre kyl etc de första nätterna med barn 2-3 st i 10-års åldern med sig? Prisklass typ mellan 1000-2500 baht :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vet inte boende för er men inte inne i haad rin iaf, som sakt ni kanske trivs bättre i norra delen, boende där jag bott som jag skulle kunna tänka mig med familj skulle vara i så fall på nått av ställena med finare bungalows är bara på ön i samband med full moon och kan inte mycket mer om den. Ko tao kanske skulle vara ännu bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Här har jag bott vet inte vad stället heter och säkert för skabbigt för er :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vattnet och sanden är strået vassare på Lipe men Phangan är skitbra på alla sätt. Mycket fina stränder och snorklingsmöjligheter. Barhäng med musik på stranden finns på massor med ställen. Beror ju på om man vill softa med några färre eller parta med massor.

Vill man softa så tycker jag faktiskt My Bungalows på Haad Salad är bra och även Haad Yao är kanonbra. Bästa stranden tycker jag dock Thong nai pan yai har. Finns flera bra ställen, ex Longtail beach resort. Lite mer ungdomar och mer inne på den senare :-)

reser ni så att ni kan hyra mopeder så är Phangan suveränt bra. Liten ö med massor med stränder, både softa och party, snorkling och ni kan ta en tur till grannön Tao om ni vill dyka.

Så mitt tips, Go for it !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren Elglenno % Killroy!  :kla

Killroy: Kikade in på Thong nai pan yai stranden. Ser klart intressant ut. Kom in på en sida som hade ett boende som heter Central Cottage Resort. Verkar funka med 2 barn (10-åringar), typ "på" stranden och små justa (reaggy?) barer runt omkring. Nån som bott där kanske och kan berätta lite mer?

Koh Tao är väl mest en snorkelö, eller finns det bra badstränder för barnen?

Nått ställe på Koh Tao att rekommendera? Vi är inte så kräsna bara det finns AC och en kyl när man har ungar... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns flera fina beacher på Koh Tao inte bara Sairee beach som dock är störst och med störst urval av allt, googla bara på Koh Tao beach, ni hittar säkert någon som passar er.

Vintertid är alla badbara, kan vara något sämre med vissa under sommarmånaderna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker ni med två 10-åringar så skulle jag välja Haad Yao. Kanonfin strand med flera boenden vid stranden med både pool och utan. Ett 7 Eleven uppe vid vägen, kanon om man har barn med sig. Bra priser på mat och dryck även på strandrestaurangerna. Barnen kan springa/leka fritt på stranden medans ni kan ligga i solstol, hängmatta med en öl/glas vin och ha koll ;-)

På kvällen musik i baren med tillgång till storbildsTV om man vill det. Ni kan ta Longtailbåt och besöka flera stränder (bl.a Thong Nai Pan) om ni vill. tror det kostade 750 bath och rekommenderas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Håller helt med killroy jag får ju googla stränder då jag suger på vad dom heter fast jag varit där. Blir faktiskt sugen på lipe när jag ser denna tråd :) är det för lungt för mig där? Tycker phangan är på tok för soft om det inte är full moon då hänger jag på samui..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren Elglenno % Killroy!  :kla

Killroy: Kikade in på Thong nai pan yai stranden. Ser klart intressant ut. Kom in på en sida som hade ett boende som heter Central Cottage Resort. Verkar funka med 2 barn (10-åringar), typ "på" stranden och små justa (reaggy?) barer runt omkring. Nån som bott där kanske och kan berätta lite mer?

Koh Tao är väl mest en snorkelö, eller finns det bra badstränder för barnen?

Nått ställe på Koh Tao att rekommendera? Vi är inte så kräsna bara det finns AC och en kyl när man har ungar... :)

Vi har bokat Cottage resort i 7 nätter :-) verkade jättefint! Sen ska vi bo 6 nätter på Salad hut på salad beach. där har vi bott tidigare & det är kanonbra!!

// Anna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Elglenno - jag tror du tycker Lipe är föööör lugnt. Mest party som vi såg var reagge baren  - alltså inget röj alls..utan mer soft och ta det lungt.

Efter igår har jag hört att han vill ha det lugnt😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Elglenno - jag tror du tycker Lipe är föööör lugnt. Mest party som vi såg var reagge baren  - alltså inget röj alls..utan mer soft och ta det lungt.

Efter igår har jag hört att han vill ha det lugnt😄

ja nu blir det lungt annars är jag helt öppen för att sitta med en gura och ett par öl på en paradis strand med skönt folk :) långt bort från allt vad pengar och jobb heter :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×