Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Glegolo

Hejsan - ny här!!!

Rekommendera Poster

hejsan!!

Bor i Thailand sedan 2008, och är gift alltsedan 2009. Vi tar hand om min frus systers 2 barn 8 och 10 år gamla.

Bor och trivs bra härnere, även om man har 47 mil ner till havet, så går det bra ändå.....

MVH  glegolo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hejsan!!

Bor i Thailand sedan 2008, och är gift alltsedan 2009. Vi tar hand om min frus systers 2 barn 8 och 10 år gamla.

Bor och trivs bra härnere, även om man har 47 mil ner till havet, så går det bra ändå.....

MVH  glegolo

Välkommen,jag bor också i Thailand (Isaan)sedan ett halvår tillbaka,före det pendlade jag i två år.Jag är gift med en Thailändska och hon hade en hel del mark när vi träffades så vi har både risfält och gummiplantage.Har lite att syssla med om dagarna.Min fru har en dotter på 16 år sen tidigare så vi är tre personer i familjen.Var bor du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hejsan!!

Bor i Thailand sedan 2008, och är gift alltsedan 2009. Vi tar hand om min frus systers 2 barn 8 och 10 år gamla.

Bor och trivs bra härnere, även om man har 47 mil ner till havet, så går det bra ändå.....

MVH  glegolo

Välkommen,jag bor också i Thailand (Isaan)sedan ett halvår tillbaka,före det pendlade jag i två år.Jag är gift med en Thailändska och hon hade en hel del mark när vi träffades så vi har både risfält och gummiplantage.Har lite att syssla med om dagarna.Min fru har en dotter på 16 år sen tidigare så vi är tre personer i familjen.Var bor du?

Jag bor strax utanför staden Chaiyaphum i ett s.k. "falanghusområde".. det finns 14 hus totalt och 10 av dom hyser thailändska familjer. Så det är synd att kalla det falangområde. Men det är nog thai själva som har döpt det till det misstänker jag. Ty thai som bor här är väldigt civiliserade enligt våra mått mätt, och tar hänsyn till sina grannar, skitnar inte ner och har icke lösspringande jääkla hundar ute på gatan... Så det funkar bra....

Du själv då...

MVH

Glegolo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hejsan!!

Bor i Thailand sedan 2008, och är gift alltsedan 2009. Vi tar hand om min frus systers 2 barn 8 och 10 år gamla.

Bor och trivs bra härnere, även om man har 47 mil ner till havet, så går det bra ändå.....

MVH  glegolo

Välkommen,jag bor också i Thailand (Isaan)sedan ett halvår tillbaka,före det pendlade jag i två år.Jag är gift med en Thailändska och hon hade en hel del mark när vi träffades så vi har både risfält och gummiplantage.Har lite att syssla med om dagarna.Min fru har en dotter på 16 år sen tidigare så vi är tre personer i familjen.Var bor du?

Jag bor strax utanför staden Chaiyaphum i ett s.k. "falanghusområde".. det finns 14 hus totalt och 10 av dom hyser thailändska familjer. Så det är synd att kalla det falangområde. Men det är nog thai själva som har döpt det till det misstänker jag. Ty thai som bor här är väldigt civiliserade enligt våra mått mätt, och tar hänsyn till sina grannar, skitnar inte ner och har icke lösspringande jääkla hundar ute på gatan... Så det funkar bra....

Du själv då...

MVH

Glegolo

Hej igen,jag bor i en Thaiby som heter khok suung,Phon Thong cirka 3 mil öster om Roi-Et.Min fru hade huset när vi träffades men en hel del har vi gjort på huset sen jag flyttade in.Vi har numera även en mur runt huset så man slipper hundar,höns och tuppar på tomten hela tiden,har även fått till en riktigt bra trädgård.Har bil och mc så vardagen funkar bra och jag trivs alldeles utmärkt. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Issanfaranger

Det är kul att höra att ni funnit ett bra liv uppe i issan.

Har själv varit utanför Udan thani vid något tillfälle.

Och det var absolut inget som tilltalade mig. Men vi är alla

olika och vill ha olika upplevelser.

Vad jag förstått så trivs väldigt många faranger uppe i issan.

Vad är det som lockar er dit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vad skall man säga så det framkommer ganska klart. Jo, min fru

sade en sak strax efter det att vi hade träffats, och precis hade satt bo uppe i Chaiyaphum, vi var då nere i Jomtien för att hälsa på vänner, och så var vi ute på kvällen hela gänget, hon tar mig i armen och så säger hon - "Pattaya, no good for family".

Jag kände att det var liksom huvudet på spiken på något sätt. Jag har äntligen fått den familj som ju fallerade för min del under i stort sett 30 års tid hemma i Sverige. jag levde bra i Sverige, men ganska ensamt. Nu har jag allting det som jag önskat mig i botten, och jag har egentligen aldrig trivts i storstadens puls som det ju så romantiskt kallas ibland. jag trivs mycket bättre i lugna tempon utanför storstäderna.

Jag är Göteborgare, men lärde mig aldrig där jag bodde i Askim att tycka om och bo inne i stan... Så för min del, så är det ganska perfekt, även om jag känner att jag helt enkelt MÅSTE ner till havet 2-3 ggr per år 2-3 nätter per gång. Men sedan åker jag gärna "hem" igen faktiskt. men i mina drömmar och mål som jag har framför mig, så skulle jag hemskt gärna vilja ha mitt boende i Isaan men kanske nästan halvtid kunna ha ett boende nere vid havet.....

Glegolo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att du har hittat rätt och lever ett bra liv. Desstom är

ju pris nivån på saker och ting i issan helt okey.

Lite roligt att du nämner att du saknar havet och måste åke till

kusten några gånger per år. Det är samma för mig. Jag tillbringar

mycket tid i BKK som jag bara älskar mer och mer, men även i Phuket

och även i Phatthalung i södra thailand. När jag är i Phatthalung saknar

jag beachen så mycket. Dom har en riktigt stor insjö som gick att bada i

för några år sen. Men idag är det bara massa jyttja överallt.

Men man kan ju inte få allt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×