AnneP

Nai Harn, Khao Lak

10 inlägg i detta ämne

Vi har varit i Nai Harn och gillar det verkligen. Vi ska ner igen 2013 och börjar med att bo i Nai Harn. Vi ska sen vidare och då tänkte jag på Khao Lak, vi har aldrig varit där. Vad tror ni, gillar man Khao Lak om man gillar Nai Harn? Kata och Karon gillar vi inte och senast vi var i Kamala, tyckte vi det också blivit lite väl likt Kata.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte tänka mig att man inte gillar Khao Lak!

Lugnt och skönt och strand så det räcker och blir över.

Shopping finns men inte mycket, bättre att åka till lokala marknaden eller in till Phuket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar Nang Thong beach. Happy lagoon bungalows är ett prisvärt boende nära stranden. Finns en del shopping och restauranger samt Happy Snappers musikpub på gångavstånd :dan Stranden är bra och du har allt du behöver inom rimligt avstånd. Khao lak är ju ett område som är långsträckt. Mycket finns att upptäcka om man åker iväg till olika stränder och ödsligare ställen. Nån typ av fordon krävs då. Jag trivdes fint i Pakarangområdet där jag promenerade helt ensam i djungeln och på stranden, det enda sällskapet var dom halvvilda hundarna. Om man åker dit ska man dock vara medveten om att det inte finns någon service inom flera km avstånd. Moppe eller liknande är ett måste om man inte som jag ville tillbringa hela dagarna med att gå :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillade ni Nai Harn, så stanna till några dagar på Nai Yang på norra Phuket innan ni far vidare norrut.

Hasse

Jag har faktiskt funderat på det. Kan du rekommendera något bra boende? Gärna bungalow med AC, nära eller på stranden. Pool är inte nödvändigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ni bestämmer er för Khao lak hade jag sökt mig norr om centrum. Bang Niang beach är trevligare än Nang Thong. Bangsak är väldigt lång och fortfarande ganska öde...om man gillar att vara lite mer ensam på stranden.

Vi var i Khao Lak 2008 och tyckte att det var väldigt lugnt och trevligt, man var nästan ensam på Bang Niangs norra delar....men 2010 när vi var där igen så var man allt annat än ensamt på stranden. Det hade exploaterats mycket på två år. Så därför råder jag er att i så fall ta er ännu längre norr ut, som t.ex. Bangsak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu