syster_cecilia

Sunwing Bangtao Beach eller Sunwing Kamala. Snälla hjälp oss!!!

12 inlägg i detta ämne

Hej!

???

Vi behöver verkligen hjälp med att välja resmål! Jag vill veta så mycket som möjligt om dessa två hotell? Vad tyckte Ni var bra och vad var dåligt? Vilket skulle ni välja? Vi är två vuxna och en 5-åring och ska åka till Thailand i januari. Och vi behöver bo på ett "barnhotell" så det är ju dessa två att välja mellan om man reser med Ving! Framförallt så undrar jag över det aktuella restaurangutbudet i Bangtao? Hur är de två olika orterna? Vilken strand är bäst? Vet att för att shoppa måste man ta sig till Pattong men det kan man väl göra någon gång från både Kamala och Bangtao?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min personliga åsikt är att Bangtao är bättre, har i för sig inte bott på Kamala men varit där och "hälsat på" över dagen på Sunwing hotellet. Det jag tyckte mindre om på Kamala var att på stranden nedanför hotellet låg man som packade sillar o det gör man inte på Bangtao. Vill man äta på La Tasca som är Sunwings stora restaurang där barnen äter gratis så ligger den finare till på Bangtao precis vid stranden. Vi tyckte också att Kamalas Sunwing kändes mer instängt än Bangtaos där kan man va vid poolen men ändå va nära stranden , ja inte alla pooler naturligtvis men valmöjligheten finns. Sen har jag ingen aning om området runt omkring Kamalas Sunwing restaurànger shopping m.m. På stranden vid Bangtaos Sunwing finns det många mysiga små restauranger och shopping finns en lokal marknad två kvällar i veckan vid Tesco Lotus men som du sa själv så tar man sig lätt in till Patong om man vill shoppa mer. I vilket fall som helst är båda hotellen jättefina, Bangtao har passat min familj och båtar resesällskap bäst men som alltid smaken är dom baken..... Vad ni än väljer så tror jag ni kommer bli nöjda :) själva så åker vi till Bangtao 27 dec för tredje gången! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag stod själv inför valet för några dagar sen, men mitt föll på Kamala trots allt.

Efter vad jag läst mig till så finns det lite mer butiker/restauranger etc i Kamala, vilket vi vill ha.

Har vågat mig på att boka Sunwing Joker - de väljer rummet åt oss. Det ar dock 1200 kr billigare än den billigaste rumskategorin som går att välja, så i värsta fal får vi väl försök byta på plats (och betala mellanskillnaden).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var i Kamala förra året och var nöjd med allt som fanns på hotellet och utbudet av resturabger i byn.

Vi reste i ett sällskap på 2 vuxn & 3 barn. Bokade ett familjerum med utsikt mot poolen och det var ehlt underbart. Barnen tyckte att rummet var så stort så vi kunde spela bowling där...

Shopping finns det i byn men det tar ca 15 min med tuk-tuk till Patong.

Vi stog i samma val innan vi valde Kamala och ångrade oss inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och här kommer en till röst på Bangtao! Mycket lummigare och mer skugga än Kamala - dessutom oftast en skön bris hela tiden.

Förra turen bodde vi först på Sunwing Kamala och sen på Sunwing Bangtao, och då blev skillnaderna tydliga. Kamala mer instängt, men nära till Kamala "stad".

Jag har skrivit några inlägg som behandlar våra resor - sök på min profil.

Ha det så trevligt! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara jämnt mellan lägren men jag lägger min röst på Bang Tao, i alla fall för en barnfamilj. Tycker stranden är betydligt finare där och restaurangutbudet är tillräckligt stort även om det mesta stänger vid kl 23 senast. Grillspetten på Mamma Mia rekommenderar jag starkt! För egen del när jag reser utan barn skulle jag inte välja något av de två utan jag håller mig till de mysigare områdena Rawai och Naiharn i söder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu