Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Hemvändare

Varning Thaiembassy/sthlm!

Rekommendera Poster

Gäst Hemvändare

En liten varning kan utfärdas för inkompetent personal. Nyligen skulle frun ha ett nytt Thailändskt pass varvid givetvis tekniska problem uppstod. Rätta dokument från Thailand kunde visas dock i engelsk version och det räckte för att avvisa ansökan.. dom skulle vara på Thai!!! Detta säger man alltså till en av sina egna medborgare på andra sidan jordklotet som uppvisar giltig övrig Thailändsk identifikation (Thai ID), utgånget pass, och husboken på engelska!!!

Givetvis härsknade jag då till och bad dom dra till kallare breddgrader och sa att vi siktade på Svenskt pass istället! Efter lite tissel och tassel bland personalen gjorde dom gemensamt statement - Giltigt Thailändskt pass behövs för att söka Svenskt medborgarskap!!! Först blev jag osäker men efter vi kollat så finns inget sådant krav. Varför dom uppsåtligen förleder kan man sia om för jag är 100% säker dom känner till kraven för Svenska medborgarskap! Det borde dom rimligtvis göra då det finns ca 30000 Thai boendes i Sverige. Att nivån är låg i Thailand vet jag men att beskickningar utomlands håller samma standard förvånar mig! Så till alla som har konsulära ärenden med beskickningen råder jag att verifiera informationen med utomstående.

För övrigt har frun nu Svenskt medborgarskap och pass vilket underlättar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×