Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
toktobbe

Two price system

Rekommendera Poster

Ibland är det tvärtom..

haha måste vara en ricktigt skön lirare som satt upp den där :) kan ju med vända på det jag blir aldrig visiterad ur eller in i köpcenter eller på färjorna från och till samui sett thai bli det lite titt som tätt.

Det blir oftast inte jag heller.. Har blivit det nån enstaka gång på MBK. Men då har de typ bara räckt att ja öppnat väskan så har de varit bra sen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom på att vi tar ju ut högre pris för fiskekort här hemma när turisterna kommer. Vi "locals" betalar betydligt mindre...

Bilfärjan till Lanta använder sig också av "two price system" beroende på om det är farang eller thai i bilen.

Gäller det bara bilar? inte motorbikes? För ja har då alltid betalat samma pris som alla andra när ja kört in till Krabi tex.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom på att vi tar ju ut högre pris för fiskekort här hemma när turisterna kommer. Vi "locals" betalar betydligt mindre...

Bilfärjan till Lanta använder sig också av "two price system" beroende på om det är farang eller thai i bilen.

Gäller det bara bilar? inte motorbikes? För ja har då alltid betalat samma pris som alla andra när ja kört in till Krabi tex.

Kommer inte ihåg vad som gäller hojen, jag har bara åkt ett par-tre gånger med den. Men när vi har åkt personbil eller pickis så har det varit olika pris på oss.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Veckorekord elglenno? Tre svar på eget inlägg är en liten bit på vägen mot personrekord va?

ja jag vet ska sluta har haft extremt tråkigt på jobbet sorry tom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Veckorekord elglenno? Tre svar på eget inlägg är en liten bit på vägen mot personrekord va?

ja jag vet ska sluta har haft extremt tråkigt på jobbet sorry tom.

På jobbet! Jobbar du?

Tycker det roliga eller oroande, har inte bestämt mig ännu  ;) är att det ofta är 20-40 min mellan inläggen så gissar tiden emellan går åt till att fundera på dessa ganska ogivande ting  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Veckorekord elglenno? Tre svar på eget inlägg är en liten bit på vägen mot personrekord va?

ja jag vet ska sluta har haft extremt tråkigt på jobbet sorry tom.

På jobbet! Jobbar du?

Tycker det roliga eller oroande, har inte bestämt mig ännu  ;) är att det ofta är 20-40 min mellan inläggen så gissar tiden emellan går åt till att fundera på dessa ganska ogivande ting  :)

hehe kan svara sen ska jag lägga ner systemet/prog jag jobbar med sköter det mästa och dom andra gubbarna är lite till åren så jag matchar ju dom :) och där i mellan måste jag springa till bossen med lite papper som ska skrivas på,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×