ebba-lotta

Hjälp med tänket

11 inlägg i detta ämne

Hej

Vi kommer att komma fram till Bangkok tidigt på morgonen. Och i våra huvuden är det ju mitt i natten då omjag tänker rätt (  ;) . Hotell rummet får man ju först på eftermiddagen om man inte har en ryslig tur. Hur klarar man dag 1? Har väldigt svårt o sova på planet, o nu ska vi flyg med Finnair som enligt er här på forumet har extremt obekväma stolar. Tips emottages tacksamt.

ebba-lotta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag brukar oxå landa tidigt i bkk när jag flyger med thai kl 06.00 men tiden går tar ett tag att få ut väskan och gå genom tullen jag brukar bo vid soi rambuttri vid khaosan området brukar komma dit vid 8-9  tiden BRUKAR INTE BOKA BOEENDE I FÖRVÄG brukar knalla runt och kolla efter lediga rum och ta en andra frukost tiden går och brukar få checka in före 12 och då brukar det bli en liten tupplur efter att det brukar bli en öl sen ut igen och det brukar bli sänggående tidigt först natten hehe

om man inte får checka in före 12-13 kan man sitta och sova i nån fåtölj eller soffa på hotelet eller på nått mathak

men det bästa alternativet är nog att ta en massage och fråga om man kan få ligga kvar en timme efteråt

HAR DU BOKAT BOENDE? VART?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brukar iof sova på planet om det kallas sömn :) sen landar i bkk och vidarare till det stället man ska till altso ytterligare resa buss,flyg,taxi osv bokar inte heller hemma utan tar första bästa med pool käkar/dopp sen sova minst 10 timmar det där kan slita på en tar ett par dar att bli fullt normal :) Vill bara bort från bankok så fort det går.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sover också rätt dåligt på flyg eller ibland inte alls.

Finnair är inte mitt favoritbolag och var minst ett år sen jag flög med dom men kan inte påminna mig att dom har sämre stolar än andra reguljärflyg.

Går ofta men givetvis inte alltid att få rummet tidigt. Går det inte så skulle jag lämna bagaget på hotellet och gå och ta ett par öl nånstans. Tar ett tag att ta sig igenom passkontroll, få bagage om ni reser med incheckat bagage och sen ta sig till hotellet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Vi kommer att komma fram till Bangkok tidigt på morgonen. Och i våra huvuden är det ju mitt i natten då omjag tänker rätt (  ;) . Hotell rummet får man ju först på eftermiddagen om man inte har en ryslig tur. Hur klarar man dag 1? Har väldigt svårt o sova på planet, o nu ska vi flyg med Finnair som enligt er här på forumet har extremt obekväma stolar. Tips emottages tacksamt.

ebba-lotta

Vet inte hur känslig du är för lite sömnbrist men jag tycker nog att det är ett ickeproblem. Jag sover några enstaka timmar på planet. Sover dåligt gör man ju ibland hemma också och det är ingen större katastrof...bara att knalla upp och iväg till jobbet som vanligt ;) När man är på semester så har det ju ännu mindre betydelse. Man lägger sig något tidigare den första kvällen och nästa dag är allt som vanligt. Jag tänker aldrig på tidsomställningen när jag åker ner. Däremot är jag tröttare när jag kommer hem, tycker den omställningen tar flera dagar, upp till en vecka men det har väl flera orsaker. Jobbigare att komma hem från semestern än att åka till semestern :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hotellet jag brukar bo på kan jag checka in efter 08:00 utan kostnad.. Vill jag checka in före 08:00 får ja betala för en halv dag.

Även hotellet i Pattaya brukar ja kunna checka in på runt 8 eller så fort rummet blir ledigt om det är fullbokat. Har dock aldrig fått vänta längre än till 10..

Så mitt tips är att välja ett hotell där ni kan checka in direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar. Hade klart inte en tanke på att kolla efter hotel med tidig incheckning. Vi ska bo på Furama Silom. Tänker att man väl kan slänga sej vid poolen om man inte orkar göra nåt. Fast det orkar vi förhoppningsvis. Tänker oxå att det är bättre o försöka hålla igång o lägga sig tidigt och sen vara på banan igen. Förhoppningsvis  :). Brukar oxå tycka att hemvägen o tidsomställningen där är värre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar. Hade klart inte en tanke på att kolla efter hotel med tidig incheckning. Vi ska bo på Furama Silom. Tänker att man väl kan slänga sej vid poolen om man inte orkar göra nåt. Fast det orkar vi förhoppningsvis. Tänker oxå att det är bättre o försöka hålla igång o lägga sig tidigt och sen vara på banan igen. Förhoppningsvis  :). Brukar oxå tycka att hemvägen o tidsomställningen där är värre.

Jag har bott på Furama i Kuala Lumpur och om hotellet håller samma klass som det så är det jättebra.. Det är ju ett hyffsat stort hotell så skulle bli förvånad om dom inte kan fixa fram ett rum till er tidigare.

Skriv till hotellet att ni önskar tidig incheckning...

Btq, Fick ni inte skirva förväntad ankomst när ni bokade? De brukar man ju få göra..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sover ingenting på flyg... omöjligt...

Men tycker att även om man är supertrött när man landar så kickar kroppen igång - när ja kommer till hotellet frågar ja alltid om det är okej att byta till strandkläder och ställa in väskan på deras kontor el dyl.

Funkar alltid, oavsett hotell eller ställe.

Bara till att gå till stranden eller varför inte ta en massage...

Kommer gå fint...  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu