ellen-kaa

Koh Jum

54 inlägg i detta ämne

Hej ,

Är helt ny medlem här på forumet , men har varit inne och kikat under gångna året och fått många bra tips :-)

Nu undrar jag om någon varit på Koh Jum under sommaren och i så fall hur det var då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

är det långt från AoNang till Koh Jum??

Nä - det ligger mitt emellan Krabi och Koh lanta. Du kan dock inte ta Lanatabåten från Ao Nang, för den stannar inte där, utan du måste ta den från "nya piren" utanför Krabi Town. Går runt 11-11,30 varje dag. Det tar ca 1 timme med båten. När är du där - skulle va hur kul som helst att ses över en Chang eller så...?  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ,

Är helt ny medlem här på forumet , men har varit inne och kikat under gångna året och fått många bra tips :-)

Nu undrar jag om någon varit på Koh Jum under sommaren och i så fall hur det var då?

Tyvärr inte svar på din fråga, för vi har aldrig varit där på sommaren, men jag vet att många ställen stänger i april-maj och öppnar i september-oktober. Finns säkert något som är öppet året runt, men har inte koll på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är ju huvudsakligen lugnet som drar men stranden får lite väl mycket kritik här. Är inget som helst problem att hitta 100 meter bra och stenfri strand helt för sig själv.

Ja, stranden är standard, men inget att hopp aupp och ner för. Ingen "paradisstrand" så att säga.

Något annat ställe i området som du hellre rekommenderar om vi vill ha en fin strand 3-4nätter. Vi utgår från Ao Nang så det gör ingenting alls om det är lugnt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är ju huvudsakligen lugnet som drar men stranden får lite väl mycket kritik här. Är inget som helst problem att hitta 100 meter bra och stenfri strand helt för sig själv.

Ja, stranden är standard, men inget att hopp aupp och ner för. Ingen "paradisstrand" så att säga.

Något annat ställe i området som du hellre rekommenderar om vi vill ha en fin strand 3-4nätter. Vi utgår från Ao Nang så det gör ingenting alls om det är lugnt.

Testa Koh Jum!!!

Är ju bara en timmes båtresa från Krabi.

Jag tyckte det var superbra, rekommenderar Season!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är eg jättesugen på Koh Jum men jag vill ju ha en badbar strand också. Det finns fortfarande boende kvar på Season  ;) Vi snackar 7-11/1. Vi tvekar mellan två alternativ.

Ao Nang 6nätter bokat

ytterligare 2nätter i Ao Nang(samma hotell) ej bokat

4nätter Koh Jum ej bokat (6nätter på Koh Jum är jag rädd kan bli för mycket)

2nätter Gillhams Fishing bokat

alternativ två

Ao Nang 6nätter bokat

Koh Lanta 6nätter ej bokat

Vad tycker ni här på forumet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är eg jättesugen på Koh Jum men jag vill ju ha en badbar strand också. Det finns fortfarande boende kvar på Season  ;) Vi snackar 7-11/1. Vi tvekar mellan två alternativ.

Ao Nang 6nätter bokat

alternativ två

Ao Nang 6nätter bokat

Har inte vart på jum men e ju förtjust i Lanta. Ska dit för tredje året i rad och denna gång i två veckor....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite tjurigt med hotell på Lanta tyvärr, Funderar på närheten av Long beach pga att det är så pass nära Saladan men samtidigt så har vi ju fått vår dos av ev shopping i Ao Nang redan så vi kan tänka oss att dra oss längre ner på ön men då vill vi bo strandnära. Tips någon?

Vi gillade lugnet på Relax Bay för tre år sedan. Bodde inte där men åkte dit flera ggr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite tjurigt med hotell på Lanta tyvärr, Funderar på närheten av Long beach pga att det är så pass nära Saladan men samtidigt så har vi ju fått vår dos av ev shopping i Ao Nang redan så vi kan tänka oss att dra oss längre ner på ön men då vill vi bo strandnära. Tips någon?

Vi gillade lugnet på Relax Bay för tre år sedan. Bodde inte där men åkte dit flera ggr.

Mitt tips e ju på Klong Dao och tror inte jag behöver skriva det ens.... Har tipsat om det minst 50 ggr...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart att det går att bada på Koh Jum!!!

Lanta är min favorit också, Papillon på Long Beach skulle jag välja där.

Då är det ju perfekt att köra Ao Nang-Koh Jum-Lanta!

Vill ni längre ner på Lanta så är Kantiang Bay väldigt mysigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ao Nang 6nätter bokat

alternativ två

Ao Nang 6nätter bokat

Tycker stranden på Koh Jum får lite väl mycket skit här! Den är fullt badbar och hästvägar bättre än Ao Nang och Klong Dao!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är Koh Jum ELLER Koh Lanta som gäller. Mer än tre boenden på en två-veckors period vill vi inte ha och första och sista är redan bokat  :)

Jag har precis givit sönerna och mannen mina olika förslag och deadline är imorgon kväll sedan vill jag ha koll på läget ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä - det ligger mitt emellan Krabi och Koh lanta. Du kan dock inte ta Lanatabåten från Ao Nang, för den stannar inte där, utan du måste ta den från "nya piren" utanför Krabi Town. Går runt 11-11,30 varje dag. Det tar ca 1 timme med båten. När är du där - skulle va hur kul som helst att ses över en Chang eller så...?  :)

Se där jaa! Perfekt, tack!!

Är där mellan 16feb - 3 mars, hojta om du är där då med! Hade varit kul!  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är Koh Jum ELLER Koh Lanta som gäller. Mer än tre boenden på en två-veckors period vill vi inte ha och första och sista är redan bokat  :)

Jag har precis givit sönerna och mannen mina olika förslag och deadline är imorgon kväll sedan vill jag ha koll på läget ;)

Ja jag förstår det nu, insåg inte att ni hade de sista dagarna bokade.

Sex dagar på Koh kan ju bli lite länge, beror på hur man är som person.

Men jag hade nog valt Lanta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag förstår det nu, insåg inte att ni hade de sista dagarna bokade.

Sex dagar på Koh kan ju bli lite länge, beror på hur man är som person.

Men jag hade nog valt Lanta!

Anade detta Herr Jern. Men under de 6nätter vi har i Ao Nang så blir det kanske en dagstur till Jum iaf  ;) Förhoppningsvis kan vi sy ihop allt ikväll, ingenting är betalat än, inte ens flyget. (deadline är på måndag för flyget, hade hoppats priserna skulle gå ner lite till men igår gick priset upp med 900SEK/person så nu är våra biljetter helt plötsligt mindre dyra  :laugh: )

I vår familj så är minst en fikerunda "mandatory" så den kommer jag inte undan  ;)

Vi lade den i slutet så vi slipper så lång transfer hemresedagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Valltomta, hur gör man när man bokar sådana flygbiljetter?

Låter ju bra att inte behöva betala genast...

Bokat flygstol på Fritidsresors hemsida och då har man ca två veckor på sig att betala.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se där jaa! Perfekt, tack!!

Är där mellan 16feb - 3 mars, hojta om du är där då med! Hade varit kul!  :)

Nej, vad synd - vi är ju där vid jul... maybe some other time!  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

försöker hitta EN natt mellan 17feb - 1 mars nångång, för 6 vuxna o ett barn men det är oooooomööööööjligt att hitta nått ledigt...  :'( :'( :'( :'(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

försöker hitta EN natt mellan 17feb - 1 mars nångång, för 6 vuxna o ett barn men det är oooooomööööööjligt att hitta nått ledigt...  :'( :'( :'( :'(

Den tiden är det inga problem med att hitta boende ens om du bokar på plats! Förutsatt att ni inte måste bo i samma rum alla 7 eller vägg i vägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu