Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LARS O

Bankomater i Patong

Rekommendera Poster

Hej! Fick 2 st namn på mitt kontoutdrag FAMILY SAINAMYEN 2 och PHUKET Ä1 är det någon annan som har fått dom här namnen på sitt kontoutdrag, är det bankomater eller något annat. Håller på att bråka med NORDEA om saken. MVH Lasse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Checkade in på Coconut villaget, ligger bredvid Duangjitt resort. Fick ett glas juice som var tokspetsad. Var i stort sätt borta större delen av semestern. Men jag skulle bara bo i ett par dagar på Coconut, sen skulle jag bo i Phuket town. Vaknade till sista dagarna hade väl bara kvar pengar till mat. Så en polisanmälan blev det inte för en jag kom till Sverige. Man kan undra vem som körde mig till Phuket town det var där jag vaknade upp. MVH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Låter som en toppen semester fy fan lär ju varit skumma saker om du var borta flera dagar hmm läkare och blod prov kan ju vara en ide

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min husläkare sa att blodprov och urinprov är det försent för, det är isåfall håret man kan testa, men banker och försäkringsbolag är inte så hjälpsamma. Även fast man har varit drogad så kan man ha givit ut koden till Visakortet, sägs det, och då är man chanslös. MVH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Checkade in på Coconut villaget, ligger bredvid Duangjitt resort. Fick ett glas juice som var tokspetsad. Var i stort sätt borta större delen av semestern. Men jag skulle bara bo i ett par dagar på Coconut, sen skulle jag bo i Phuket town. Vaknade till sista dagarna hade väl bara kvar pengar till mat. Så en polisanmälan blev det inte för en jag kom till Sverige. Man kan undra vem som körde mig till Phuket town det var där jag vaknade upp. MVH

Får man fråga hur länge du var drogad du skriver att du bara skulle bo på Coconut ett par dagar men inte hur länge du stannade. Bara nyfiken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmiboy! Du har säkert rätt. Svepte hela juiceglaset det tog 2 sekunder innan man var borta. Kanske skickar ett mail till Phuketpolisen och berättar vad som har hänt, dom kanske har fler anmälningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Du vet ju inte vad som hänt under tiden eller ens vad du fått i dig är man borta i flera dagar och sen vaknar upp skulle ju det första man gör att uppsöka läkare ASAP Ghb eller roppar men flera dagar Jag själv hade haft panik och döds omgest som :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Du kan vara glad att du fortfarande lever iaf.. Låter helt otroligt men 50 000 baht är ju inte speciellt mycket i samanhanget...

ja glad att han lever kan ju bara ha dött av uttorkning på ett par dagar..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lasse jag var på semester i 1månad. Man kan säga att jag hade minnesförlust i 2,5 vecka. Sen blev jag bättre o bättre för varje dag. Elglenno du har rätt, men jag var så dålig att man bara ville komma hem. Men man har ransakad sig själv många gånger att man tog tag i det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Lasse jag var på semester i 1månad. Man kan säga att jag hade minnesförlust i 2,5 vecka. Sen blev jag bättre o bättre för varje dag. Elglenno du har rätt, men jag var så dålig att man bara ville komma hem. Men man har ransakad sig själv många gånger att man tog tag i det.

du får ursäkta men minnes förlust i 2,5 veckor låter helt sjukt undra vad fan du fått i dig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kanske inte vill veta vad man har fått i sig. Hur nära döden man kanske har varit. Men det är roligt att förklara för banker och försäkringsbolag som pressar en om vad som har hänt, när man inte vet det själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lasse jag var på semester i 1månad. Man kan säga att jag hade minnesförlust i 2,5 vecka. Sen blev jag bättre o bättre för varje dag. Elglenno du har rätt, men jag var så dålig att man bara ville komma hem. Men man har ransakad sig själv många gånger att man tog tag i det.

Finns ingen drog i världen som ger en effekt på 2,5 veckor. Du måste alltså ha blivit drogad flera gånger troligen minst 2ggr om dagen för att inte komma ihåg något på 2,5veckor.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Lasse jag var på semester i 1månad. Man kan säga att jag hade minnesförlust i 2,5 vecka. Sen blev jag bättre o bättre för varje dag. Elglenno du har rätt, men jag var så dålig att man bara ville komma hem. Men man har ransakad sig själv många gånger att man tog tag i det.

Finns ingen drog i världen som ger en effekt på 2,5 veckor. Du måste alltså ha blivit drogad flera gånger troligen minst 2ggr om dagen för att inte komma ihåg något på 2,5veckor.  

Precis min tanke med ingen bank i världen kommer köpa detta men vem vet. Låter tyvärr som någon kört fear and lothing in thailand och nu inte minns vad som hänt helt 100

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Och att inte uppsöka läkare med 2,5 veckors minnes förlust av ett glad juice

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Minnesförlusten var 8-10 dagar, men sen var jag bra dålig i en vecka till, med nätt och jämt kunde jag gå ut och äta. Husläkaren sa till mig att man kan klara sig någonlunda bra fast man inte kommer ihåg något. Är det någon annan som har blivit drogad. Jag hade svårt att duscha t.ex. Passet, kreditkortet, telefon, klockan allt det var kvar. Pengarna försvann bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Minnesförlusten var 8-10 dagar, men sen var jag bra dålig i en vecka till, med nätt och jämt kunde jag gå ut och äta. Husläkaren sa till mig att man kan klara sig någonlunda bra fast man inte kommer ihåg något. Är det någon annan som har blivit drogad. Jag hade svårt att duscha t.ex. Passet, kreditkortet, telefon, klockan allt det var kvar. Pengarna försvann bara.

klart man kan ha 8-10 dagars minnes förlust men då måste du fylla på med gämna mellanrum men vem vet du kanske blev drogad och sen i ruset köpte svamp för 50,000 bath

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart är att du blivit drågad under hela tiden. Och de som gjort det är alltså hotellets personal(!?) där du fick juicen om jag fattat rätt. Om det stämmer tycker jag det är smått katastrofalt. Folk på hotellet kan ha sett dig, jag skulle börjat luska en hel del efter vittnen.

Vem kom du till hotellet med i Phuket Town enligt de som jobbar där etc. Det är många frågor man kan ställa och jag har svårt att förstå att man bara glider vidare när man sen vaknat upp.

Det är inget litet brått att bli kidnappad.

Om du inte saknar mer pengar kan man ju fundera ytterligare på vad de skulle ha dig till under tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Klart är att du blivit drågad under hela tiden. Och de som gjort det är alltså hotellets personal(!?) där du fick juicen om jag fattat rätt. Om det stämmer tycker jag det är smått katastrofalt. Folk på hotellet kan ha sett dig, jag skulle börjat luska en hel del efter vittnen.

Vem kom du till hotellet med i Phuket Town enligt de som jobbar där etc. Det är många frågor man kan ställa och jag har svårt att förstå att man bara glider vidare när man sen vaknat upp.

Det är inget litet brått att bli kidnappad.

Om du inte saknar mer pengar kan man ju fundera ytterligare på vad de skulle ha dig till under tiden.

ja inte fan hade man bara jaha shitt happens fick ett glas juice på hotellet och vips försvann 10 dagar och 50,000 bath utan att gå tillbaka och fråga efter ett till glas :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×