Jazzo

Förstagångsresenär till Thailand

13 inlägg i detta ämne

Hej där!

Jazzo kallas jag och i sommar drar jag med familjen till Thailand för första gången. Vi har faktiskt aldrig varit iväg utomlands tillsammans tidigare så det känns otroligt kul att det är Thailand som blir första destinationen - ever!

Vi ska till Koh Samui och Phuket och blir borta 3 veckor - känns helt fantastiskt!!

Har läst en hel del på forumet för att försöka förbereda oss inför resan och säkert lär jag komma med en del frågor.

Ha det gott!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni får en bra resa det tvivlar jag inte på sen är det kört vill åka igen igen igen :) lycka till stressa inte för mycket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och välkommen till forumet! :)

Hoppas att ni får en underbar resa, den första resan är alltid speciell! :) Kan varmt rekomendera de lite mindre stränderna på Phuket, som Nai harn, Kata Noi, Kamala Beach.

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen hit på riktigt då.

Du kommer säkert att få en massa bra tips här.

Att det sedan kan bli mycket surr om ingenting har du väl redan upptäckt.

Det är bara att sålla bland inläggen eller bara åka med vilket är lite av charmen här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för välkomnandet!!  :D

Längtar som en tok och plöjer igenom sidor varje dag för att samla på mig info. De andra tycker att jag snöat in på Thailand, om man så säger.  ::)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dra till Sihanoukville Cambodia!

Penang, Langkawi... Malaysia!

HatYai vidare till SongKla... Thailand! Chiang Mai, Chiang Rai.. osv.

Skit i Phuket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börja med Phuket, om det är dåligt väder där har ni Samui att se fram emot. Lycka till.

Bra råd tycker jag. Då vädret brukar vara något bättre på Koh Samui om sommaren, så skulle ni ha otur i Phuket så kan ni sticka vidare snabbt. Boka hotell på nätet eller på plats, endast med kanske 3-4 dagars framförhållning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset/rådet!!

Eftersom vi aldrig åkt utomlands förut har vi gått på tips från bekanta och "sejfat" lite. ;)

Vi hade tänkt åka till Phuket först men då flyget (jo vi flyger mellan öarna) var fullbokat ändrade vi rutten och tar Koh Samui först och sen Phuket och så avslutar vi med några dagar i Bangkok. Jag misstänker väl att vi kommer att vilja tokspara pengar för att åka tillbaka kanske redan nästa år  :cool och då kan vi säkert våga oss lite utanför ramarna. Tanken var ju från början att ta flyget och boka bara första och sista natten och sen ta oss till några öar, men då vi inte vet om vi står ut med varandra i tropisk hetta *skrattar* eller hur vi funkar ihop på en sån här semester så har vi som sagt tagit det säkra före det osäkra .... Så nära en charter man kan komma då kanske?  :P

Så nästa gång kommer vi nog följa rådet för jag misstänker att Koh Samui är ett ställe iaf jag vill återkomma till .... jag är redan där i tankarna ....!!! <3

Börja med Phuket, om det är dåligt väder där har ni Samui att se fram emot. Lycka till.

Bra råd tycker jag. Då vädret brukar vara något bättre på Koh Samui om sommaren, så skulle ni ha otur i Phuket så kan ni sticka vidare snabbt. Boka hotell på nätet eller på plats, endast med kanske 3-4 dagars framförhållning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena, ska också till Thailand med familjen i Aug ank till Surathani airport 31/7- 15/8. Vi har varit på öarna koh samui o koh phagnan 1991,jag o frugan var ute i en månad då vi avslutade med 10 dagar på Ko phiphi.Vi var på Phuket 1 natt för vi trodde att det var trevligt där men stack där ifrån snabbt pga av  all prostitutiuon.Nu ska vi tillbaka till koh phagnan,samui o koh tao, vi tänkte lägga ca 5-6 nätter/ ö ca.Tänker bara boka 2 el 3  första nätterna på koh phagnan.Sedan reservera boende där ner efterhand./Tonny 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu