Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
rostjocke

Åker till Thailand för första gången jul 2012-jan 2013

Rekommendera Poster

Åker som sagt till Thailand för första gången till jul 2012 Kaoh lak eller hur det stavas. Vad kan man göra där för roligt? Har två barn 10 resp. 8 år gamla...

Vi är en familj som lika gärna kan sitta och ta det lugnt nån dag liksom åka runt och titta på sevärdheter.Har ni några tips på vad man kan göra där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ju en hel del utflykter ni kan göra men det ni ABSOLUT måste göra är att snorkla vid Similan. Den sistnämnda utflykten kostar en del men det är helt klart värt pengarna. Vi åkte speedboat ut med våra barn som då var 3 och 4 år och det var inga som helst problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi var där i januari i år med våra barn 5, 9, 11 år. Vi var till Similian och snorklade & dök - en upplevelse! Sen köpte vi utflykt en dag som innehöll elefantridning, åka bambuflotte, besök på sköldpaddsfarm och en skogsvandring med besök på en fin liten strand - ungarna uppskattade den dagen mycket! Sen var vi också på tsunamimuseet och besökte det skepp som blev uppslungat på land vid stora vägen. Där finns ett stånd där det säljs souvenirer och en bok om katastrofen. Vill dock bara varna er för att inte titta i det privata fotoalbumet som visas där. Min man tittade i det och det var brutala bilder på lemlästade kroppar, inget man vill att barnen ska se iaf. Det var en oerhörd katastrof och vi blev rätt tagna. Jag vill också tipsa om eftermiddagsmarknaden som är några dagar i veckan på den sidan av khao lak som ligger längst mot Burma (blev det begripligt?). Ha en fantastisk resa - vi älskade khao lak! Jag har även tips om hårflätning av superkvalite om ni är intresserade :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×