Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Yeslifer

Koh Samui: Dator/kontorsutrustning billigt, någon som behöver?

Rekommendera Poster

Jag skapade inte detta konto för att göra reklam, jag har varit aktiv läsare men inte postare. Därmed kunde jag inte posta i köp och sälj, så jag hoppas det är okej med er mods att jag postar en liten tråd här istället.

Det är så att jag ska lämna Koh Samui snart och behöver bli av med lite prylar som jag inte kan ta med mig hem. Förhoppningsvis kan några av er göra riktigt fina klipp. Vi kör en auktion på det fram till den 26:e April. Jag svarar gärna på alla frågor.

Stationär dator

Inköpspris: 12500 THB

Startpris: 5000 THB

Utköpspris: 9500 THB

desktop.JPG

Info

Denna fina pjäs byggde jag ihop för att kunna använda två större skärmar samtidigt. Jag har inte haft några som helst problem med denna fina dator. Den hanterar spel förvånansvärt bra och gör inte mycket väsen av sig heller. Datorn är endast sju månader gammal och i mycket bra skick.

Processor: Intel i3-2100 3.1GHz.

Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 550 Ti 1GB

HDD: WDC WD5000* 500GB

RAM: 4GB

Monitor(er) Samsung 23" LED

Inköpspris: 5000 THB

Startpris: 2000 THB

Utköpspris: 3800 THB

monitors.JPG

Info

Också inköpta sju månader sen i Chiang Mai. De är stilrena och mycket härliga att arbeta på.

Produktsida:

http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/monitors/consumer/LS23A300BS/XK-spec?subsubtype=series-3-led

HUAWEI Ethernet Router

Inköpspris: 1000 THB

Startpris: 200 THB

Utköpspris: 600 THB

router_huawei.JPG

Info

Om du funderar på att köra Thailands bästa nät, även kallat 3BB, så vill du äga denna router. WiFi:n är stark i stort rum eller genom en vägg. Routern är endast fyra månader gammal.

Router Cisco Linksys E2000

Retail price today: 1800-2500 THB

Startpris: 800 THB

Utköpspris: 1300 THB

router_cisco.JPG

Info:

Denna stilrena router är flashad med DD-WRT firmware, vilket betyder att den har en stabil mjukvara som är enkel att hantera, även för nybörjare.

Routern har fungerat felfritt i två år.

Produktsida: http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/linksys/E2000

Alternativ länk: http://www6.nohold.net/Cisco2/ukp.aspx?pid=80&app=vw&vw=1&login=1&json=1&docid=e2a9d412b9fd41748f411a96c1e2fbd3_21478.xml

3G USB Modem (TrueMove)

Inköpspris: 1750 THB

Startpris: 400 THB

Utköpspris: 1150 THB

3g.JPG

Info

Detta 3G modem har räddat livet på mig många gånger. Internet på Samui är ju inte känt för att vara stabilt, vilket gör att man känner sig mycket säkrare av att äga denna USB-sticka. Hastigheten är bra och stabiliteten underbar. Du kan köpa simkort med 30 timmars förköp per månad om du så önskar. Stickan är ca sju mån gammal.

UPS (el backup)

Inköpspris: 1400-1500THB

Startpris: 400THB

Utköpspris: 950THB

ups.JPG

Info

Ännu en livsräddare, ett helt klart måste om du arbetar på stationär eller laptop med dåligt batteri. Jag skickar med en förgreningssdosa så du kan koppla in alla skärmar, router eller kanske t o m en lampa? UPS:en är endast fyra månader gammal.

Skrivbord

Inköpspris: 1200 THB

Startpris: 200 THB

Utköpspris: 750 THB

(Borden ser ni i bilden på skärmarna)

Info

Två små vita kontorsbord köpta för 1200 THB styck i Chiang Mai för sju månader sen. Båda borden är i gott skick.

Kontorsstol

Nypris: 1000 THB

Startpris: 200 THB

Utköpspris: 600 THB

chair.JPG

Info

En vanlig kontorsstol köpt för sju månader sen.

(Säljer också en gammal Samsung färgdisplay mobil (fungerar med thai simkort) 250 THB.

Posta gärna era bud i tråden så vi enklare kan hålla reda på vad buden ligger på :).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×