Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Vaktis

Misshandel

Rekommendera Poster

2 svenska vänner blev misshandlade i Kamala en natt av 4 pers. på 2 motorcycklar när de skulle gå hem efter ett bar besök. Jag har under mina år här aldrig varit med eller hört om sådant tidigare. Det känns som om det blir mer och mer otrevligheter här på Phuket och nu även i lilla Kamala.

Jag har alltid tidigare känt mig trygg här, men nu börjar man bli lite orolig ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med all respekt, så vet man ju inte ett dugg hur detta gått till, och om de som misshandlades själva hade någon skuld i upprinnelsen till detta?

Vet man att det är oprovocerat våld, så håller jag med om att det inte är roligt (givetvis aldrig bra med våld, men tror de flesta förstår vad jag menar)     :cool    

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hoppas verkligen dina vänner är ok!

men det kan väl inte komma som en blixt från klar himmel att det förekommer våld, både provocerat å oprovocerat på turistorterna på Phuket? speciellt om du har bott där i många år?

men men, hoppas det går bra för dom ändå!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle Thailand vara annorlunda för!!!Dom ser på internet hur lätt man kan råna folk,händer ju hela tiden i Sverige!Det är därför Många sidor är förbjudna i Kina!Tyvärr ser vi spridning av arbiska våren över världen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt obehagligt och tråkigt. Helt oprovocerat? Blev dom rånade?

Enligt det ena offret jag pratade med i går hade det varit stökigt på baren de besökte, men de var ej inblandade. De beslöt att lämna baren p.g.a. detta i alla fall. De blev ej rånade och de kände inte igen gärningsmännen och hade inte en aning om varför de blev attackerade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trots allt hör åtminstne jag om oprovocerat våld i Sverige betydligt oftare. Skillnaden är dessutom helt vansinnigt stor, i princip hör jag aldrig om det här och aldrig varit med om det medan det i Sverige är "rycka på axlarna vardag" och jag känner hur många som helst som blivit utsatta.

Mycket tråkigt men gissar tumultet på baren har med det att göra, kanske blev de förväxlade. Oavsett så väldigt tråkigt med stenåldershjärnor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Såg 3 stora bråk på samui denna resa minst 20 personer thai mot farang delades ut ordentligt med smällar vid ett tillfälle ska det ha dragits vapen dok inget jag sjelv såg då man rör sig därifrån rätt fort. Och detta hände precis utanför green mango :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oprovocerat våld ifrån thai hör väl knappast till vanligheterna men som Endoo säger så är det vardagsmat hemma i Sverige.

Jag rör mig nästan överallt här i Pattaya vid alla tidpunkter på dygnet och jag är sällan orolig.

Om jag däremot går genom Eskilstuna mitt i natten så är jag mycket mera vaksam.

Risken finns ju att man blir rånad om man befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt här nere.

Men oprovocerat våld har jag bara sett en gång och då var det en farang(ryss) som slog ett plaströr i huvudet på en kompis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror Crysalis slog huvet på spiken  :kla

Som ryssarna beter sig så förstår jag att Thai är förbannade >:D på faranger, dessa har absolut ingen empati eller :cr förstelse för dom Thailändska seder och bruk som en normal nordbo har. ;) Och utseeendet på oss och ryssar är ganska lika. :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Även jag instämmer med det Endoo och Chryzaliz skriver. Jag har motsvarande erfarenheter.

Jag har vistats på Koh Samui en fjärdedel av mitt liv och varit ute en hel del i nattlivet (även om det blir mer sällan med åren) och visst förekommer det bråk, men jämfört med exempelvis Stockholm upplever jag det som ganska ovanligt.

Självklart bråkas det i större utsträckning på platser som Bangla, Walking Street, Soi Nana, Khao San och Soi Green Mango eftersom det dels rör sig mycket folk där, dels är mängder av människor fulla (och vissa tar även droger).

Just Green Mango på Samui är lite ökänt för att locka till sig diverse bråkstakar. Stöddiga engelsmän i grupp mot unga thai som vill "sätta dem på plats" är ett inte helt sällsynt scenario.

Men oprovocerat våld upplever jag som väldigt sällsynt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej,

Även jag instämmer med det Endoo och Chryzaliz skriver. Jag har motsvarande erfarenheter.

Jag har vistats på Koh Samui en fjärdedel av mitt liv och varit ute en hel del i nattlivet (även om det blir mer sällan med åren) och visst förekommer det bråk, men jämfört med exempelvis Stockholm upplever jag det som ganska ovanligt.

Självklart bråkas det i större utsträckning på platser som Bangla, Walking Street, Soi Nana, Khao San och Soi Green Mango eftersom det dels rör sig mycket folk där, dels är mängder av människor fulla (och vissa tar även droger).

Just Green Mango på Samui är lite ökänt för att locka till sig diverse bråkstakar. Stöddiga engelsmän i grupp mot unga thai som vill "sätta dem på plats" är ett inte helt sällsynt scenario.

Men oprovocerat våld upplever jag som väldigt sällsynt.

ja jag har ju inte den blekaste om vad dom veva om inte så att man frågar men upplever det som att 3st på 1 vecka var lite väl men inte så att man inte känner sig trygg men det är väll sådant som händer när spriten/drogerna går in och bättre vetande ur. Va på nått ganska stort disco med på samui va helt galet bra stämning blev bjuden på allt av dom som var där då Thai eller om det var burmeser :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst förekommer det, en polare fick en flaska i huvudet helt oprovocerat av en Thailändare på Koh Chang för 5 - 6 år sedan, vi satt lugnt vid vårt eget bord å han klev fram å tog hans öl drack upp den å drog den i huvudet på honom helt ur det blå.

Men visst det är ovanligt tack å lov, det är väl också en stor anledning till varför stora delar av Asien är så pass trevliga att besöka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En tjejkompis blev påkörd av en mc och väskryckt på Kata för 3 dagar sedan(bara fickpengar men tyvärr också ganska rejält med blessyrer). Dom var två tjejkompisar som var ute och hade käkat, cirka 21,00 på kvällen.

Känns som att det är många bäckar små som till slut kan ge dom sörre resemålen i thailand en avgörande dödsstöt när det gäller paradisresmålet nummer ett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick höra ikväll att ytterligare en farang blivit misshandlad här i Kamala samma natt. Misstanke finns om att det är ett gäng som utför dessa dåd,( ryckte ).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej,

Även jag instämmer med det Endoo och Chryzaliz skriver. Jag har motsvarande erfarenheter.

Jag har vistats på Koh Samui en fjärdedel av mitt liv och varit ute en hel del i nattlivet (även om det blir mer sällan med åren) och visst förekommer det bråk, men jämfört med exempelvis Stockholm upplever jag det som ganska ovanligt.

Självklart bråkas det i större utsträckning på platser som Bangla, Walking Street, Soi Nana, Khao San och Soi Green Mango eftersom det dels rör sig mycket folk där, dels är mängder av människor fulla (och vissa tar även droger).

Just Green Mango på Samui är lite ökänt för att locka till sig diverse bråkstakar. Stöddiga engelsmän i grupp mot unga thai som vill "sätta dem på plats" är ett inte helt sällsynt scenario.

Men oprovocerat våld upplever jag som väldigt sällsynt.

har aldrig sätt bråk på någon av dom platserna du nämner iaf inte med så mycket folk inblandade nu är jag ju inte heller där varje dag kan ju kanske vara så att det är mer unga personer ute på soi green mango en tex soi nana vad vet jag soi nana för övrigt den värsta skiten jag någonsin sätt fy fan ok bar brudar men detta var ren och skär köttmarknad. eller jo bråk men aldrig med Thai mer inblandade än att dom försöker styra av det hela.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×