Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Solälskare

Mobilt internetkort (3G ) för surfplatta; vilket kort är bäst?

Rekommendera Poster

Tänkte skaffa en surfplatta (3G) här hemma och ta det med mig till Thailand (30 dagar).

Mestadels vill jag använda Skype, skicka ett och annat SMS och kolla mina e-mail.

Vilket kort är bäst att köpa? Efter att jag tittade på  AIS (12Call), True och Dtac Happys hemsidor, vet jag inte vad är som bäst för ändamålet. Jag vill definitivt inte ha ett kort som man måste pröjsa för flera månader....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Happy och det funkar jättebra. Iaf i Krabi Bangkok o koh Chang där jag var senast.

Jag körde Dtac Happy senast (förra månaden) och det är lite si och så med det. På vissa ställen i White Sand Beach (Cookies, Koh Chang) fick jag ingen täckning, på andra ställen funkade det riktigt bra. På Koh Kood (Beach Natural Resort) var det totalt dött, på Koh Samet (Samed Villa) var det ok och i Pattaya och Bangkok hade jag 3G-täckning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Dtac och jag har aldrig haft problem med täckningen...

För dej borde det absolut räcka med att köpe ett HAppy Smartphone SIM eller Happy Yourist SIM dom kostar 69 baht på 7 Eleven och båda är Microsim..

Sen kan du ladda på med unlimited surf för 650 baht så får du 3 GB med 3G trafik skulle du surfa för mer beränsas din hastighet till 300 kbit/s vilket oxå är tillräckligt för ditt ändamål...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om tråden är gammal så ställer jag frågan här.

Är nu i Thailand och har skaffat ett mikro sim för min iPad. Det är ett True 3G och funkar bra.

Fick ca 2 mbit/sek mot Sverige i BBK. Men nu till min fråga, är det någon som vet hur man ska "tank på" för att få mer surf.

Finns det obegränsad trafik eller är det bara olika datamängder som gäller och vad kostar det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tanka genom att sätta simkortet i tex iphonen o gör sedan som vanligt.  Jag ar dtac, har gått in till deras butik och fått det tnat, men senast vi var är frågade vi, och då gav de rådet som ovan. Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tanka genom att sätta simkortet i tex iphonen o gör sedan som vanligt.   Jag ar dtac, har gått in till deras butik och fått det tnat, men senast vi var är frågade vi, och då gav de rådet som ovan. Lycka till!

Min Iphone är tyvärr bunden till Felia så den funkar inte här i Thailand. Men det  måste väl finnas något "rätt" sätt att ladda på/toppa upp en Ipad. Den kan ju som bekant inte "ringa" så det går ju inte att toppa upp med en kod som på en vanlig mobil. Så hur gör man när man ska ladda på ny tid/mer surf?  :help:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tanka genom att sätta simkortet i tex iphonen o gör sedan som vanligt.   Jag ar dtac, har gått in till deras butik och fått det tnat, men senast vi var är frågade vi, och då gav de rådet som ovan. Lycka till!

Min Iphone är tyvärr bunden till Felia så den funkar inte här i Thailand. Men det  måste väl finnas något "rätt" sätt att ladda på/toppa upp en Ipad. Den kan ju som bekant inte "ringa" så det går ju inte att toppa upp med en kod som på en vanlig mobil. Så hur gör man när man ska ladda på ny tid/mer surf?  :help:

Ingen aning men i stort sett alla restauranger och hotell i turistområden har wifi. Räcker inte det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning men i stort sett alla restauranger och hotell i turistområden har wifi. Räcker inte det?

Nej. Det är som att gå in på en restaurang för att ringa. Vem gör det? En Ipad har man ju med sig och drar upp ur väskan/ryggsäcken på två sekunder och vill ha svar svar på en googling eller dylikt direkt. Det är inte som att gå och sätta sig med en "dator".

Hittade den här sidan

http://truemoveh.truecorp.co.th/packagedetail/79/3G_Topping_%E0%B8%8B%E0%B8%B7%E0%B9%89%E0%B8%AD%E0%B9%80%E0%B8%AB%E0%B8%A1%E0%B8%B2%E0%B9%80%E0%B8%99%E0%B9%87%E0%B8%95%E0%B8%84%E0%B8%B4%E0%B8%94%E0%B8%95%E0%B8%B2%E0%B8%A1%E0%B8%88%E0%B8%A3%E0%B8%B4%E0%B8%87%E0%B9%80%E0%B8%9B%E0%B9%87%E0%B8%99%E0%B9%80%E0%B8%A1%E0%B8%81%E0%B8%81%E0%B8%B0%E0%B9%84%E0%B8%9A%E0%B8%97%E0%B9%8C_:_%E0%B9%81%E0%B8%9E%E0%B9%87%E0%B8%81%E0%B9%80%E0%B8%81%E0%B8%88%E0%B9%80%E0%B8%AA%E0%B8%A3%E0%B8%B4%E0%B8%A1%E0%B9%81%E0%B8%9A%E0%B8%9A%E0%B9%80%E0%B8%95%E0%B8%B4%E0%B8%A1%E0%B9%80%E0%B8%87%E0%B8%B4%E0%B8%99?ln=en

Men den är inte översatt till Engelska så jag vore tacksam om någon thai-kunnig kunde översätta...

Man kan tydligen toppa upp via deras support. Nu återstår bara att välja rätt "paket". Kan 1 GB var rätt? Vad kostar det mån tro?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att tanka ipad: somjag skrev, har gått till dtacs butik och de har fixat det.

Ledsen kickibo såg inte att du hade skrivit

Jag ar dtac, har gått in till deras butik och fått det tnat

vad det nu betyder  ;) Men det kanske betyder att du har fått saken fixad :laugh:

Men jag har inte sett till någon dtac-butik här på Lanta. Kanske finns, någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå till 7 eleven och fixa antingen ett Happy smartphone sim eller happy touristsim..

Kolla sedan in på denna sidan

http://www.dtac.co.th/prepaid/products/Happy-internet-package.html

Om du tex vill ha 1 gb surf så måste du ladda på kortet med 400 baht.

När du gjort det skriver du in *104*21#

Sen får du ett svars sms efter ett litet tag å sen e de bara å börja surfa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ett microsim man får då antar jag?

Japp

Körde lite support chat med True igår kväll. De sa att man kan köpa en "kupong" typ på 7-11 (med kod för att ladda på/toppa upp) och sedan be supporten att lägga in koden. Inte helt smidigt men bättre än inget alls.

Hemma i svedala kan man ladda på direkt från en hemsida. Bara att knappa in "telefonnummret" och koden. Borde finnas något liknande här i Thailand. Kanske redan finns, någon som har sett något?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns obegränsad.

Jag har nu köpt ett Happy med obegränsad surf i en månad. Det kostade 990 + 199 för SIM-kortet. Funkar bra men återstår nu att se om det är obegränsat...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns obegränsad.

Jag har nu köpt ett Happy med obegränsad surf i en månad. Det kostade 990 + 199 för SIM-kortet. Funkar bra men återstår nu att se om det är obegränsat...

Det är inte obegränsat. Det är Max 3 eller Max 5 gb

Vilket simkort köpte du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×