Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Lillstugan

Bästa bredbandslösningen i Bangkok?

Rekommendera Poster

Vi kommer befinna oss i Bangkok fr.o.m. imorgon och 9 dagar framåt. Jag upptäckte nu att hotellet vi bokat tar ut skyhöga priser för internet. (350bath/tim). Jag behöver ha tillgång till internet mest hela tiden så nu undrar jag vilken lösning ni skulle rekommendera? Jag har en iphone 4 så jag kan ju skaffa tillfällig 3g-lösning till den kanske?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säljer 7-11 simkort till Iphone?

Osäker då Ifån är väldigt begränsad av Äppel som vill styra allt vad du gör med din mobil.

Jag vet att dom dock säljer till Android mobiler som LG, Samsung, Dtc, Sony mfl.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmie, säljer 7-11 simkort till Iphone? Det är väl bara telefonbolagen själva som gör? Men det går iofs klippa till själv..

Är inte helt säker på det... 7 Eleven där jag bor hade det inte så jag fick köpa det på Jungceylon.. Dom ville ha 300 baht för det men jag lyckades pruta ner det till 100 baht till slut... Men det ska som sagt kosta 69 baht..

7 ELeven säljer iaf Happy Tourist Sim och det är ett sim som man kan använda som både vanligt sim och microsim.. Det kostar oxå 69 baht.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmie, säljer 7-11 simkort till Iphone? Det är väl bara telefonbolagen själva som gör? Men det går iofs klippa till själv..

Är inte helt säker på det... 7 Eleven där jag bor hade det inte så jag fick köpa det på Jungceylon.. Dom ville ha 300 baht för det men jag lyckades pruta ner det till 100 baht till slut... Men det ska som sagt kosta 69 baht..

7 ELeven säljer iaf Happy Tourist Sim och det är ett sim som man kan använda som både vanligt sim och microsim.. Det kostar oxå 69 baht.

Går det att skaffa ett Microsim till ipaden?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Bästa bredbanslösningen i Bangkok? Jag har en 8mbits lina ifrån True internet som jag tycker levererar jävligt bra, 500 bath månad. Just nu när jag kollar min totala mängd nerladdningshastighet så har jag 800kb/sec.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ROB. trådskaparen ville nog ha mobilt eftersom de skulle vara där i nio dagar...Och vill man ha riktigt bra bredband får man nog gräva ner egen kabel...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, en mobil lösning hade varit det bästa. Jag försökte skaffa ett sim-kort till iphone 4:an men tydligen är den låst till Telia. Jag gick in på pan tip och frågade om de kunde låsa upp den men då sa de att det inte gick? Är det verkligen så? Jag köpte en truemove-dongel till datorn så nu kör jag det. Dock är inte hastigheten så värst mycket att hurra över.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart det går att låsa upp telefonen. Inget är omöjligt. Men tillvägagångs sättet kan kanske vara krångligt. Jag har ingen iPhone själv, så jag har inte så stor koll på hur man gör. Men är övertygad att det går.

// Rob

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart det går att låsa upp telefonen. Inget är omöjligt. Men tillvägagångs sättet kan kanske vara krångligt. Jag har ingen iPhone själv, så jag har inte så stor koll på hur man gör. Men är övertygad att det går.

// Rob

Det ryktas på vissa sidor att det ska gå men det är inte helt självklart att det går ännu...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×