Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
anna39

Börjar tröttna på Ao Nang nu......

Rekommendera Poster

Hej,

Du är försent ute. Samui förstördes till och med innan Ao Nang!

Om det stämmer så var det (bland annat) du och jag som "förstörde" ön.

Ps. Samui är en stor ö. Det finns en hel delt orört här med. Dock håller jag med om att stränderna på östkusten är rejält exploaterade (i Tambon Bo Phut och Tambon Maret, dvs Chaweng och Lamai), ingen tvekan om det.

Jag medger att jag var med och förstörde Samui :) Numera förstör jag andra öar. :)

Ao Nang har väl å andra sidan aldrig varit nån höjdare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du är försent ute. Samui förstördes till och med innan Ao Nang!

Om det stämmer så var det (bland annat) du och jag som "förstörde" ön.

Ps. Samui är en stor ö. Det finns en hel delt orört här med. Dock håller jag med om att stränderna på östkusten är rejält exploaterade (i Tambon Bo Phut och Tambon Maret, dvs Chaweng och Lamai), ingen tvekan om det.

Jag medger att jag var med och förstörde Samui :) Numera förstör jag andra öar. :)

Ao Nang har väl å andra sidan aldrig varit nån höjdare.

Vart ska man åka då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du är försent ute. Samui förstördes till och med innan Ao Nang!

Om det stämmer så var det (bland annat) du och jag som "förstörde" ön.

Ps. Samui är en stor ö. Det finns en hel delt orört här med. Dock håller jag med om att stränderna på östkusten är rejält exploaterade (i Tambon Bo Phut och Tambon Maret, dvs Chaweng och Lamai), ingen tvekan om det.

Jag medger att jag var med och förstörde Samui :) Numera förstör jag andra öar. :)

Ao Nang har väl å andra sidan aldrig varit nån höjdare.

Vart ska man åka då?

Det går fortfarande att hitta stränder där man är helt ensam på Samui...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du är försent ute. Samui förstördes till och med innan Ao Nang!

Om det stämmer så var det (bland annat) du och jag som "förstörde" ön.

Ps. Samui är en stor ö. Det finns en hel delt orört här med. Dock håller jag med om att stränderna på östkusten är rejält exploaterade (i Tambon Bo Phut och Tambon Maret, dvs Chaweng och Lamai), ingen tvekan om det.

Jag medger att jag var med och förstörde Samui :) Numera förstör jag andra öar. :)

Ao Nang har väl å andra sidan aldrig varit nån höjdare.

Vart ska man åka då?

Vet att många här inte gillar Lanta men vi stormtrivs där, det kanske hade vart nåt. Har själv oxå bestämt att det får bli några års uppehåll från Ao nang efter tre år... Lanta Har massvis med svenskar men tycker aldrig det känns trångt plus att vi tycker maten e ljus år bättre där. Va riktigt besvikna i Ao nang i år...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Koh Phangan är mitt absoluta råd!

Stor ö, jättefin och inte speciellt exploaterad (undantaget Had Rin i söder).

Heh heh, verkligen en dålig ö.Exploterad som fan. Har kaptenen business där möjligen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Heh heh, verkligen en dålig ö.Exploterad som fan. Har kaptenen business där möjligen?

Har du varit där, undantaget nån fylla på Hadrin?! Har du varit på norra delarna och nordvästra delarna?

Exploaterad som fan??! I så fall är Pattaya och Hua Hin urbana betonggetthon i jämförelse.

Dålig ö? För få "turistguider" för dig att välja mellan?

Ps. Jag har en ganska välbesökt sajt om ön, annars ingen business.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Toktobbe - är du en riktig turist?

Bor du i Thailand? E vi inte alla det som inte bor där?

Token - bott ca 6 år på heltid och med sammanlagda resor så blir det väl totalt 8-9 år. Själv då,turisten?

Väntar med spänning på ditt svar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Heh heh, verkligen en dålig ö.Exploterad som fan. Har kaptenen business där möjligen?

Har du varit där, undantaget nån fylla på Hadrin?! Har du varit på norra delarna och nordvästra delarna?

Exploaterad som fan??! I så fall är Pattaya och Hua Hin urbana betonggetthon i jämförelse.

Dålig ö? För få "turistguider" för dig att välja mellan?

Ps. Jag har en ganska välbesökt sajt om ön, annars ingen business.

Du svarar ju på min fråga i din sista mening! Business rules.De flesta i forumet kan väl räkna ut syftet med ditt engagemang.Annars hänger man inte med.

Hedersvärt att du kämpar för dessa öar/stränder!

Frustration - hur är det med kärleken i Bangkok - menar "damen" :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Toktobbe - är du en riktig turist?

Bor du i Thailand? E vi inte alla det som inte bor där?

Token - bott ca 6 år på heltid och med sammanlagda resor så blir det väl totalt 8-9 år. Själv då,turisten?

Väntar med spänning på ditt svar :)

Svar på vad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På vår tremånadersresa hann vi besöka de flesta ställen som nämns här, och det som vi verkligen kan tänka oss att återvända till är ko phangan!

Supermysigt upp i nordväst, vid salad beach. Själva bodde vi i had rin med packet men åkte runt berg-och-dalbanevägarna på moppe.

På Lanta ska dom ha 150 B per person för att köra till klong nin med sidovagnsmoppe. Gillade vi inte. Vi blev lurade på rest/rum/dykstället som ligger sydöst också. Lanta är fint om man vill sitta på strandrestaurang med andra svenskar. Ok lite grann kanske men inte hela semestern...

Ao nang är fruktansvärt ner mot vattnet, man känner sig trakasserad av alla "säljare" och inkastare. Dock så är det lugnt om man promenerar uppåt gatan istället. Vi hittade en liten thaimatmarknad på vänster sida när man kommer från havet. Där fanns bla frukt, grönsaker, omeletter och bananbladspaket. Dock inga sittplatser, så man kan köpa med sig och picknicka på balkongen tex.

Vi bodde på Cliff view resort i djungeln och var riktigt nöjda med det, har för mig att phu petra ligger bredvid...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ola med b

Hej,

Du är försent ute. Samui förstördes till och med innan Ao Nang!

Om det stämmer så var det (bland annat) du och jag som "förstörde" ön.

Ps. Samui är en stor ö. Det finns en hel delt orört här med. Dock håller jag med om att stränderna på östkusten är rejält exploaterade (i Tambon Bo Phut och Tambon Maret, dvs Chaweng och Lamai), ingen tvekan om det.

Jag medger att jag var med och förstörde Samui :) Numera förstör jag andra öar. :)

Ao Nang har väl å andra sidan aldrig varit nån höjdare.

Vart ska man åka då?

Att bara slappa en vecka på Koh Jum verkar ju trevligt :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker Ao Nang är ett trevligt ställe ännu. Gäller ju att kunna ignorera vissa saker, precis som på andra turistställen.

Älskar: restaurangerna ovanför stranden i västra delen

        gatustånden på gatan uppemot McDonalds

        att åka moppetaxi för 40 Baht

        vattenhålet med den törstige thailändske mannen som har sitt "baren" vid vägen

        att åka långtail till Poda/Chicken/Phranang till ett hyfsat pris

        att det är lätt att resa ifrån Ao Nang till Phi Phi/Lanta/Phuket

Sen hjälper det säkert att jag brukar vara där i senare delen av mars.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde nämna att det finns ju en mysig säljarfri strand i Ao nang om man klättrar leden som heter monkey trail eller nåt. Då kommer man till en liten strand och man måste skriva in och sig hos någon uniformsklädd person.

Har ni varit där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ola med b

Glömde nämna att det finns ju en mysig säljarfri strand i Ao nang om man klättrar leden som heter monkey trail eller nåt. Då kommer man till en liten strand och man måste skriva in och sig hos någon uniformsklädd person.

Har ni varit där?

Ja det är ett bra tips,fast det har varit uppe på forumet tidigare tror jag men det tål att upprepas. Men vad ni inte ska göra är att glömma skor,det blir as  varmt under fötterna annars :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde nämna att det finns ju en mysig säljarfri strand i Ao nang om man klättrar leden som heter monkey trail eller nåt. Då kommer man till en liten strand och man måste skriva in och sig hos någon uniformsklädd person.

Har ni varit där?

Du menar stranden där Centara Grand Beach Resort ligger.....

Det fanns många fler strandförsäljare för några år sedan, de har förbjudit dem på Phra Nang tex (där går nu bara några "massörer")!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På vår tremånadersresa hann vi besöka de flesta ställen som nämns här, och det som vi verkligen kan tänka oss att återvända till är ko phangan!

Supermysigt upp i nordväst, vid salad beach. Själva bodde vi i had rin med packet men åkte runt berg-och-dalbanevägarna på moppe.

På Lanta ska dom ha 150 B per person för att köra till klong nin med sidovagnsmoppe. Gillade vi inte. Vi blev lurade på rest/rum/dykstället som ligger sydöst också. Lanta är fint om man vill sitta på strandrestaurang med andra svenskar. Ok lite grann kanske men inte hela semestern...

Ao nang är fruktansvärt ner mot vattnet, man känner sig trakasserad av alla "säljare" och inkastare. Dock så är det lugnt om man promenerar uppåt gatan istället. Vi hittade en liten thaimatmarknad på vänster sida när man kommer från havet. Där fanns bla frukt, grönsaker, omeletter och bananbladspaket. Dock inga sittplatser, så man kan köpa med sig och picknicka på balkongen tex.

Vi bodde på Cliff view resort i djungeln och var riktigt nöjda med det, har för mig att phu petra ligger bredvid...

Jag bor på Phu Petra nu! Jag håller med dig om att det är lugnare när man passerat McDonalds och uppåt den gatan. Enda gången jag egentligen är nere vid stranden är när åker Longtail.

Kommer förmodligen "vila" ifrån Thailand ett tag efter denna resa. Kommer nog bli några besök på ett par pärlor i Medelhavet sommartid istället , sen blir det garanterat ett östkustbesök ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du är försent ute. Samui förstördes till och med innan Ao Nang!

Om det stämmer så var det (bland annat) du och jag som "förstörde" ön.

Ps. Samui är en stor ö. Det finns en hel delt orört här med. Dock håller jag med om att stränderna på östkusten är rejält exploaterade (i Tambon Bo Phut och Tambon Maret, dvs Chaweng och Lamai), ingen tvekan om det.

Jag medger att jag var med och förstörde Samui :) Numera förstör jag andra öar. :)

Ao Nang har väl å andra sidan aldrig varit nån höjdare.

Vart ska man åka då?

Numera förstör jag vanligen några stränder på östra sidan av Phangan, Jum och Lanta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På vår tremånadersresa hann vi besöka de flesta ställen som nämns här, och det som vi verkligen kan tänka oss att återvända till är ko phangan!

Supermysigt upp i nordväst, vid salad beach. Själva bodde vi i had rin med packet men åkte runt berg-och-dalbanevägarna på moppe.

På Lanta ska dom ha 150 B per person för att köra till klong nin med sidovagnsmoppe. Gillade vi inte. Vi blev lurade på rest/rum/dykstället som ligger sydöst också. Lanta är fint om man vill sitta på strandrestaurang med andra svenskar. Ok lite grann kanske men inte hela semestern...

Ao nang är fruktansvärt ner mot vattnet, man känner sig trakasserad av alla "säljare" och inkastare. Dock så är det lugnt om man promenerar uppåt gatan istället. Vi hittade en liten thaimatmarknad på vänster sida när man kommer från havet. Där fanns bla frukt, grönsaker, omeletter och bananbladspaket. Dock inga sittplatser, så man kan köpa med sig och picknicka på balkongen tex.

Vi bodde på Cliff view resort i djungeln och var riktigt nöjda med det, har för mig att phu petra ligger bredvid...

Jag bor på Phu Petra nu! Jag håller med dig om att det är lugnare när man passerat McDonalds och uppåt den gatan. Enda gången jag egentligen är nere vid stranden är när åker Longtail.

Kommer förmodligen "vila" ifrån Thailand ett tag efter denna resa. Kommer nog bli några besök på ett par pärlor i Medelhavet sommartid istället , sen blir det garanterat ett östkustbesök ;)

Vi tog Thailandspaus i fjol och valde Maldiverna i stället. Kan verkligen rekommenderas om man vill ha det lite lugnare och klarar sig utan en massa shopping. Fantastiska stränder (slår alla jag varit på i Thailand med hästlängder), superfin snorkling och ingen trängsel. I år åkte vi till Thailand på nytt men nästa år blir det nog Maldiverna igen. Har svårt att tänka mig att det finns ett bättre sol- och bad-resmål. Bifogar en bild från den del av ön där det var mest folk, tagen någon gång mitt på dagen.

post-308-14768713081632_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×