Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Hitler-trend upprör israeler (och andra)

Rekommendera Poster

Du tycker alltså att det inte är dubbelmoral att bry sig om nån t-shirt och mcdonaldsfigur och samtidigt skita i människorätt, attackera båtar på internationellt vatten m.m?

Nu gällde inte min fråga dubbelmoralen om vad dem tyckte om Hitlerporträtt utan vad Israel hade gjort som var liknande det Tyskarna gjorde under 2:a världskriget mot judarna. 

Och som svar på din fråga Nej jag tycker inte det är dubbelmoral. Dubbelmoral hade varit om dem klagade på Thailands sätt att stänga sina gränser eller stridigheterna mot Kambodja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur judarna själva stulit ett land (Palestina) och sen gärna förintar det folkslaget tycker jag att det känns magstarkt av Israel att protestera för starkt. Hade inte halva statsmakten i USA bestått av judar hade dom aldrig kunnat husera som dom gör mot de förtryckta palestinierna.

Och för er som läser/förstår dåligt, jag förvarar INTE PÅ NÅGOT SÄTT Hitler eller hans trogna, mitt inlägg är ett fördömande av Israel.

Men det är helt okej att spränga skolor i luften?

Ska inte utveckla någon politisk debatt som inte hör hemma i denna tråd men när två tvätar kan man inte skylla på en part. Finns nöttter både i Palestina och Israel men det är ju så lätt att bara kasta skit på den ena sidan.

+1 kunde inte sagt det bättre själv, det är aldrig ens fel att två träter!

Alltså hur tolkar ni Tom Yam's inlägg så att han blev Palestina-sympatisör? Det var väl Israel det handlade om och att det är konstigt att just dom reagerar så starkt (med all rätt dock) men själva inte är så mycket bättre än Hitler själv.

gr0ttan förklarade på ett enkelt sätt exakt vad jag menade!

Sjukt att både du och Grottan jämför ett folkmord med över 6miljoner mördade med en konflikt med dödsfall på båda sidor. Visst har det dött många flera palestinier än Israeler men det är fortfarande en konflikt med dödsfall på båda sidorna.

För att vara ärlig så kan jag inte se att palestinierna påbörjade denna konflikt. Den påbörjades när deras land stals.

Sen så kan jag inte se att jag jämför. Jag tycker bara att Israel bär sig grisigt åt med tanke på vad judarna själva utsattes för.

När stals landet och av vilka? Menar du 1947/1948 när staten Israel bildades eller menar du eller menar du 722 före kristus när muslimerna första gången invanderade det dåvarande Israel? Landet har invaderats av, Babylonier, Muslimer, Assyrier, Persier, Greker och Rommare och inte minst av kristina från Europa. Så vem äger landet? Och vem har det stulits från?

Jag menar det som hände efter andra världkriget då palestinierna enligt mig blev bestulna på det land de bodde i. Efter det har israelerna förtryckt det palestinska folket och enligt mitt förmenande även i stora drag betett sig som tyskarna gjorde under andra världkriget vilket enligt mig är en jävla dubbelmoral. Och återigen, jag anser SJÄLVKLART INTE att det Hitler gjorde var rätt på något sätt!

Kan du ge mig ett exempel på när du tycker att Israel bettet sig som Tyskland gjorde under 2:a världskriget?

Noen gode eksempler er terror-bombing og etnisk rensing.

Verdens-samfunnet representert ved FN har fordømt Israel for hva dem gjør i midt-østen mange ganger UTEN at det ser ut til at jødene bryr seg noe særlig om det. Men som oftest så legger USA ned veto i sikkerhetsrådet.

Når vi er inne på likheter så hva med "den ariske rase" kontra "det utvalgte folk"? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att det inte är dubbelmoral att bry sig om nån t-shirt och mcdonaldsfigur och samtidigt skita i människorätt, attackera båtar på internationellt vatten m.m?

Och som svar på din fråga Nej jag tycker inte det är dubbelmoral. Dubbelmoral hade varit om dem klagade på Thailands sätt att stänga sina gränser eller stridigheterna mot Kambodja.

LOL!  Så man måste göra exakt samma sak för att annars är det inte dubbelmoral?

Om en mördare anser att en annan mördare är en idiot pga mord så är det dubbelmoral i mina ögon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur judarna själva stulit ett land (Palestina) och sen gärna förintar det folkslaget tycker jag att det känns magstarkt av Israel att protestera för starkt. Hade inte halva statsmakten i USA bestått av judar hade dom aldrig kunnat husera som dom gör mot de förtryckta palestinierna.

Och för er som läser/förstår dåligt, jag förvarar INTE PÅ NÅGOT SÄTT Hitler eller hans trogna, mitt inlägg är ett fördömande av Israel.

Det är förvånadsvärt få som vet eller kan se sanningen om detta. Media etc svarvar även Svenskar ganska hårt. Det fick du nu erfara med tanke på påhoppen.

EDIT: Kommenterar inte några protester utan inlägget i övrigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt väg den här diskussionen tog då.  :P

Ska man vara ontopic så tycker jag det är var och ens ansvar att inte låta människor profitera på händelser som faktiskt sårar andra människor.

Sedan kan det vara en svår linje att dra men där får väl det sunda förnuftet råda.

Att gå runt med bilder på hitler även om det är en typ av nidbild är ju bara jävligt pinsamt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"det utvalgte folk"

Den biten tror jag många saknar kunskap om.

Som en gammel FN-soldat i UNIFIL så kjenner jeg litt til den biten.

Kunskap är alltid trevligt  ;)

Tyvärr är detta ofta ett känsligt ämne trots att många helt klart är opålästa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Når vi er inne på likheter så hva med "den ariske rase" kontra "det utvalgte folk"? 

Du menar alltså att Israels krigsbrott är jämförbart med Nazitysklands utrotningspolitik på judar, zigenare, kommunister etc?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Når vi er inne på likheter så hva med "den ariske rase" kontra "det utvalgte folk"? 

Du menar alltså att Israels krigsbrott är jämförbart med Nazitysklands utrotningspolitik på judar, zigenare, kommunister etc?

Jeg må innrømme at tanken har streifet meg noen ganger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att det inte är dubbelmoral att bry sig om nån t-shirt och mcdonaldsfigur och samtidigt skita i människorätt, attackera båtar på internationellt vatten m.m?

Och som svar på din fråga Nej jag tycker inte det är dubbelmoral. Dubbelmoral hade varit om dem klagade på Thailands sätt att stänga sina gränser eller stridigheterna mot Kambodja.

LOL!  Så man måste göra exakt samma sak för att annars är det inte dubbelmoral?

Om en mördare anser att en annan mördare är en idiot pga mord så är det dubbelmoral i mina ögon.

Javisst är det så men om en soldat som skjutit någon i strid kallar en som skjutit sin fru kallblodigt i huvudet för en idiot är det dubbelmoral då med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Når vi er inne på likheter så hva med "den ariske rase" kontra "det utvalgte folk"? 

Du menar alltså att Israels krigsbrott är jämförbart med Nazitysklands utrotningspolitik på judar, zigenare, kommunister etc?

Jeg må innrømme at tanken har streifet noen ganger.

Så en konflikt där båda sidor är beväpnade tycker du är samma sak som att systematiskt försöka utrota flera folkslag genom att föra obeväpnade civila till dödsläger.

"Det utvalda folket" är dessutom i grunden något helt annat än en teori om att det en folket är ett herrefolk, vilket då skiljer sig fundamentalt från nazisternas teorier om att "Den ariska rasen" är ett herrefolk som ska gå i krig för att behärska världen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg sier ikke at de to tingene er identiske, men at jeg ser noen likhetstegn.

Målet med politikken i Israel er for meg litt "difus". Men det ser ut til å være "det endelige mål" å fjerne ALLE palestinere fra hvilke landområder den israelske regjering ser på som staten Israel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Jeg sier ikke at de to tingene er identiske, men at jeg ser noen likhetstegn.

Målet med politikken i Israel er for meg litt "difus". Men det ser ut til å være "det endelige mål" å fjerne ALLE palestinere fra hvilke landområder den israelske regjering ser på som staten Israel.

Om man resonerar på ditt sätt så kan man ju sätta likhetstecken mellan sverigedemokraterna och nazisternas raspolitik. Det finns ju lite likhetstecken...

Jag tror att likhetstecknen bara kommer när dom passar dina resonemang...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att det inte är dubbelmoral att bry sig om nån t-shirt och mcdonaldsfigur och samtidigt skita i människorätt, attackera båtar på internationellt vatten m.m?

Och som svar på din fråga Nej jag tycker inte det är dubbelmoral. Dubbelmoral hade varit om dem klagade på Thailands sätt att stänga sina gränser eller stridigheterna mot Kambodja.

LOL!  Så man måste göra exakt samma sak för att annars är det inte dubbelmoral?

Om en mördare anser att en annan mördare är en idiot pga mord så är det dubbelmoral i mina ögon.

Javisst är det så men om en soldat som skjutit någon i strid kallar en som skjutit sin fru kallblodigt i huvudet för en idiot är det dubbelmoral då med?

Att försvara sig genom att behöva skjuta någon i krig är det jämförbart med att mörda sin fru?

Var det krig när israelerna besköt och dödade 9 personer på ett av "ship to Gaza"-skeppen? Dock antar jag det måste dö 6 miljoner i dina ögon för att kunna räknas som dubbelmoral.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nöjer mig med att svara Lasse att jag instämmer helt med gr0ttan. Fast kan väl lägga till de bombningar Israel gjort mot civila palestinier utanför Israels egen gräns.

Därmed så lägger jag ner detta eftersom jag känner att jag varit ganska tydlig med vad tycker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hemvändare

Jeg sier ikke at de to tingene er identiske, men at jeg ser noen likhetstegn.

Målet med politikken i Israel er for meg litt "difus". Men det ser ut til å være "det endelige mål" å fjerne ALLE palestinere fra hvilke landområder den israelske regjering ser på som staten Israel.

Om man resonerar på ditt sätt så kan man ju sätta likhetstecken mellan sverigedemokraterna och nazisternas raspolitik. Det finns ju lite likhetstecken...

Det var det dummaste jag hört!! På vilket sätt är en restriktivare invandringspolitik liktydigt med nazisternas raspolitik där man selektivt utrotar människor!!? Korkskalle. Såna som du borde en dag få ställas till svars för massinvandringens misslyckande och också reda ut röran ni ställer till med i förhoppningsvis ren okunskap. Om du tvivlar så tycker jag du kan börja turista i ditt egna hemland Sverige och göra sociala upptäckter som förskräcker!! :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Jeg sier ikke at de to tingene er identiske, men at jeg ser noen likhetstegn.

Målet med politikken i Israel er for meg litt "difus". Men det ser ut til å være "det endelige mål" å fjerne ALLE palestinere fra hvilke landområder den israelske regjering ser på som staten Israel.

Om man resonerar på ditt sätt så kan man ju sätta likhetstecken mellan sverigedemokraterna och nazisternas raspolitik. Det finns ju lite likhetstecken...

Det var det dummaste jag hört!! På vilket sätt är en restriktivare invandringspolitik liktydigt med nazisternas raspolitik där man selektivt utrotar människor!!? Korkskalle. Såna som du borde en dag få ställas till svars för massinvandringens misslyckande och också reda ut röran ni ställer till med i förhoppningsvis ren okunskap. Om du tvivlar så tycker jag du kan börja turista i ditt egna hemland Sverige och göra sociala upptäckter som förskräcker!! :cr

Vilket ju inte alls var vad jag skrev. Du förstod nog inte, men det kanske inte är att vänta av dig med tanke på tidigare inlägg...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg sier ikke at de to tingene er identiske, men at jeg ser noen likhetstegn.

Målet med politikken i Israel er for meg litt "difus". Men det ser ut til å være "det endelige mål" å fjerne ALLE palestinere fra hvilke landområder den israelske regjering ser på som staten Israel.

Om man resonerar på ditt sätt så kan man ju sätta likhetstecken mellan sverigedemokraterna och nazisternas raspolitik. Det finns ju lite likhetstecken...

Det var det dummaste jag hört!! På vilket sätt är en restriktivare invandringspolitik liktydigt med nazisternas raspolitik där man selektivt utrotar människor!!? Korkskalle. Såna som du borde en dag få ställas till svars för massinvandringens misslyckande och också reda ut röran ni ställer till med i förhoppningsvis ren okunskap. Om du tvivlar så tycker jag du kan börja turista i ditt egna hemland Sverige och göra sociala upptäckter som förskräcker!! :cr

Invandraren anfaller!!! Göm er och era ariska barn. Jag är inte rasist, bara realist och vågar säga vad alla andra tänker. Säger någon emot mig så är det bara för att vara PK eller att någon gått på vad våra politiker säger.

Haha, att du röstar på SD visar mycket både om dig och partiet. Skönt att ha fått en förklaring till dina andra inlägg också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara roligt att veta i vilka områden  ni bor som inte vill ha en restrektivare invandringspolitik, röstar själv inte på SD eller liknande men bor i en invandrartät stadsdel och det är inte speciellt roligt längre kan jag påpeka. Det har blivit för mycket av det goda....

Lite OT kanske men det är ju det mesta i den här tråden hehe..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter kusten mitt i landet och nog klarar vi en ökad flyktingkvot men arbetskraftinvandring ställer jag mig lite tveksam till. Sedan tjänar alla på att vi får full sysselsättning så både vi och våra vänner som sökt skydd hos oss kan försörja sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara roligt att veta i vilka områden  ni bor som inte vill ha en restrektivare invandringspolitik, röstar själv inte på SD eller liknande men bor i en invandrartät stadsdel och det är inte speciellt roligt längre kan jag påpeka. Det har blivit för mycket av det goda....

Lite OT kanske men det är ju det mesta i den här tråden hehe..

Integrationspolitiken behöver en översyn, helt klart. Tror inte någon säger något annat (ej heller i riksdagen).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att det inte är dubbelmoral att bry sig om nån t-shirt och mcdonaldsfigur och samtidigt skita i människorätt, attackera båtar på internationellt vatten m.m?

Och som svar på din fråga Nej jag tycker inte det är dubbelmoral. Dubbelmoral hade varit om dem klagade på Thailands sätt att stänga sina gränser eller stridigheterna mot Kambodja.

LOL!  Så man måste göra exakt samma sak för att annars är det inte dubbelmoral?

Om en mördare anser att en annan mördare är en idiot pga mord så är det dubbelmoral i mina ögon.

Javisst är det så men om en soldat som skjutit någon i strid kallar en som skjutit sin fru kallblodigt i huvudet för en idiot är det dubbelmoral då med?

Att försvara sig genom att behöva skjuta någon i krig är det jämförbart med att mörda sin fru?

Var det krig när israelerna besköt och dödade 9 personer på ett av "ship to Gaza"-skeppen? Dock antar jag det måste dö 6 miljoner i dina ögon för att kunna räknas som dubbelmoral.

Du kanske inte är medveten om att det är "krig" mellan Palestina och Israel, Palestinierna skickade tex in över 600 raketer mot Israel under 2011 och nästan uteslutande var dem riktade mot civilbefolkningen.

Ship to Gaza var ett klart övertramp från Israels sida men det var ju inte direkt några duvungar som var ombord på båten heller. Den första soldaten som borde båten blev sönderslagen och knivskuren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nöjer mig med att svara Lasse att jag instämmer helt med gr0ttan. Fast kan väl lägga till de bombningar Israel gjort mot civila palestinier utanför Israels egen gräns.

Därmed så lägger jag ner detta eftersom jag känner att jag varit ganska tydlig med vad tycker.

Ja du menar deras svar på raketattackerna ja det är ju inte så konstigt att man svarar på attacker mot landet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×