Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cattis1977

När längtan blir outhärdlig.....Cattis här!

Rekommendera Poster

Ja, men asså...hur långsamt kan tiden gå?

Vaknar (tidigt även på helgen trots att jag annars är värsta sjusovaren) med pirr i magen. Har svårt att ligga still. Drömmer mig bort, vill bara planera... :Laie_44:

Resväskorna blev inburna förra helgen - till vilken nytta då när de bara legat där i gästrummet på golvet?? Men det var ett "statement" som krävdes just då kanske. -Att nu börjar det närma sig!

Så fort jag får en laptop i knäet så rusar jag in här i forumet och suger åt mig allt nytt. Det känns lite tryggt sådär att florera sig med er andra Thailandsfantaster.  :d_martini:

Detta är vår allra första resa till Thailand. Khao Lak blev det som verkade passa oss bäst när man väl satt där, för över ett år sedan och började spåna på en långresa.

Khao Lak.........! Jaha, jag som aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle åka dit. Det var för mig förenat med så mkt smärta, oro, sorg och allt det där! Vi blev inte själva drabbade på något sätt men man grät med alla andra. Har många gånger efter det drömt "tsunamimardrömmar". Bara det är läskigt nog!

Hur som helst, vårt val föll på denna ort som verkar ligga så fint inbäddad i regnskog, nära transfer -ett måste för oss, och ett hotell som jag fastnade för direkt när vi kollade runt på de stora sajterna.

Hoppas vi kommer bli redigt nöjda med vårt val. Har blivit svåra att "tillfredställa" då vi rest till stora lyxkomplex i Turkiet ett par gånger och till slut imponerar inte ens det. Reagerade lite på denna tanke sist när vi var en vecka på Pegasos Royal i Side/Turkiet. 5-stjärnigt hotell men vi rynkade pannan lite o knyckte med munnen och tänkte -var det inte mer???

Antar att vi sänka kraven en aning och åka till lite enklare ställen då man nästan längtar mer efter det. :sunny_bespectacled:

Men så fann vi alltså detta hotell och fick även med oss mina svärföräldrar på resan....

http://www.khaolaklaguna.com/

http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/khaolak-laguna-resort/?season=vinter-11-12

Lördagen den 10 mars packar vi in oss i bilen för en ca 30 mils bilfärd till Stockholm - Arlanda! Då har jag väntat i över ett år på vår resa.

Nu håller vi alla tummar o tår för att inga sjukor tar över. Helt GALET rädd att dottern ska få vattkoppor då grannbarnen haft det i omgångar med den sista i full blom för ca 3 veckor sedan. Vår dotter har inte blivit smittad av vare sig storebrorsan för ett par år sedan eller dessa tre grannbarn sedan 1½ månad tillbaka. Trots att vi skickat in henne dit för att verkligen hinna bli smittad o få skiten överstökad.  :nailbiting:

Tyvärr maler oron i magen på mig. Kan inte slappna av förrän vi är boardade antar jag. Flygrädsla?? Nänä, inte denna gång...Men att inte komma iväg på vår efterlängtade resa - Ja, där pratar vi oro!!!! :pra

Anyway, det var lite om mig! Jag rumsrerar runt lite i trådarna så vi lär väl "synas"  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att upplevelserna utanför hotellet är dom som är viktigast. Lyxhotell är väl ganska lika världen över. Ha en riktigt bra första resa till Thailand,blir ni sjuka är det troligtvis gula febern som slgit till igen. :ch_too:wi

mvh Christer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×