Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Vaktis

30 grader i feb.

Rekommendera Poster

ALLA TV serier i Thailand är så fruktansvärt dåliga att jag verkligen avskyr dem. För mig är det ofattbart att en normalt begåvad individ kan följa dessa vecka efter vecka :angel:

Skådisarna spelar som dåliga skolelever skulle göra om de fick ett litet skojprojekt att utföra, se exempel nedan.

Min tjej påpekade just det att i 30 grader i februari spelar de alldagligt som på riktigt. Något som jag tror de flesta Svenskar tar för givet att så ska det va. Finns dock bra Thaifilmer som spelas verkligt även om det myllrar av skit även där.

För de som inte sett Thai serier har ni här ett random hittat klipp på en serie i Thailand, alla är lika dana så det spelar ingen roll vilket klipp man väljer.

Hur många minuter klarar du av att se  :)

Kan säga att det är lika med min dam. Hon tycker att den är bra och vill se nästa avsnitt dagen efter :)

Den här typen av "alldagliga" serier är de som sagt var inte bortskämda med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

30 grader i feb har blivit en seg o tråkig serie. tyvärr. nu blir det 35 grader i mars för mig istället. flyget till bkk går 15:00  i eftermiddag. skål gott folk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Extrema var ordet, ja. Någon skrev realistisk men jag tycker tvärt om. Blir bara irriterad av att se på det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Extrema var ordet, ja. Någon skrev realistisk men jag tycker tvärt om. Blir bara irriterad av att se på det.

Den någon var hemvändare så man får väl anta att det serien bjuder på är vad han och hans omgivning bjöd upp till, och då vet man ju inte mer än så.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Extrema var ordet, ja. Någon skrev realistisk men jag tycker tvärt om. Blir bara irriterad av att se på det.

Vem eller vilka är det som är så extrema?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Extrema var ordet, ja. Någon skrev realistisk men jag tycker tvärt om. Blir bara irriterad av att se på det.

Vem eller vilka är det som är så extrema?

Tycker inte heller det är några extrema karaktärer med. Snart är det dags för veckans tv-höjdpunkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Extrema var ordet, ja. Någon skrev realistisk men jag tycker tvärt om. Blir bara irriterad av att se på det.

Vem eller vilka är det som är så extrema?

Tycker inte heller det är några extrema karaktärer med. Snart är det dags för veckans tv-höjdpunkt.

Tack för påminnelsen. Ska programmera så jag och Mannen kan kika samtidigt.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det börjar bli riktigt spännande

kul att mitt gamla hotell var med ON-ON hotell i phuket town det var även med i

filmen the beach är det flera här som bott på det panget???

Var det hotellet där Glenn spydde?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det börjar bli riktigt spännande

kul att mitt gamla hotell var med ON-ON hotell i phuket town det var även med i

filmen the beach är det flera här som bott på det panget???

Var det hotellet där Glenn spydde?

japp glenn hade tagit in på ON-ON Hotell ett av de billigare i phuket town

bodde där några natter på min första resa till thailand 2000 billigt och ingen toppstandard 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lika bra avsnitt igen. Maj-lis är helt underbar!

Gillar du mördare? ;) ;)

Hon är väl snarare en dråpare alternativt "vållande till annans död" eftersom det var en olyckshändelse............ ;) Sen har hon ju begått brott mot griftefriden när hon rullade i honom i havet. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när man inte ser Svensk TV kan även lite skit vara kul emellanåt, även om de skapat Svenska karaktärer med sjukt extrema drag.  :)

Extrema var ordet, ja. Någon skrev realistisk men jag tycker tvärt om. Blir bara irriterad av att se på det.

Vem eller vilka är det som är så extrema?

Jag tycker Glenn som går på alla nitar en efter en är ganska extrem, men så kanske det ser ut på riktigt också.

Kajsa tycker jag är ganska extrem som inte klarar av att sitta en sekund utan måste "se till" att hitta på saker så hon få må dåligt på ett eller annat vis hela tiden.

Tycker även Majlis har ganska extrema drag. Men dessa kanske är vardags personer för andra men tyckter allt det är lite extrema  :) Då menar jag inte en sida eller en grej utan just helheten i personerna.

Känns som man dragit ut karaktärerna till sin spets. Men underhållande tycker jag det är.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Endoo! Tror man tagit alla fördomar och förutfattade meningar om landet och människorna, och sedan dragit det till sin spets.....tycker att det är skönt att få se ett program en hel timme utan reklamavbrott :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det börjar bli riktigt spännande

kul att mitt gamla hotell var med ON-ON hotell i phuket town det var även med i

filmen the beach är det flera här som bott på det panget???

Var det hotellet där Glenn spydde?

japp glenn hade tagit in på ON-ON Hotell ett av de billigare i phuket town

bodde där några natter på min första resa till thailand 2000 billigt och ingen toppstandard 

Jag, min man o dotter bodder på ON-ON Hotel en natt år 2002. Vi tog rum med toalett så det kostade hela 35sek totalt. Utan toalett på kostade ett rum 25sek. Lite kul att få syn på det igen. Såg det i the Beach. Visste inte att det var med i 30 grader ... också. Får kolla igen. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker att serien är som ett tuggummi, seg, tappar smak och fastnar under skon och hänger med.

Kan ju inte sluta att kolla nästa del ändå.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm håller med vissa att denna serie är lite seg och vissa saker känns väldigt fördomsfullt men å andra sidan det är ju en drama serie så det får man ju ta!

Jag gillar serien skarpt mest för att jag har besökt landet men frugan fick nog redan i första avsnittet när Bengan och hans fru fick muta snuten på flygplatsen.

Frugan är ju Thai så hon gillar inte alls att Thailand framställs på detta vis.

Jag förstår henne och jag får kolla på avsnitten via svt.play när hon är i skolan!

Men jag lär se klart serien för jag måste se hur det går för Glenn och Bengans fru som historiens största psykbryt hehe!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillar serien skarpt mest för att jag har besökt landet men frugan fick nog redan i första avsnittet när Bengan och hans fru fick muta snuten på flygplatsen.

Fast det är ju trots allt en del av Thailand. Mutor sker dagligen på alla håll i landet, ja världen, fast kanske mer osynligt för fotfolket än i Thailand.

Det måste hon väl veta. Min fru reagerade dock med att säga att han va ett kräk men det är ju inte att förneka det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×