Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
pelle77

Thai skär ner i Norden

Rekommendera Poster

Vi kan därmed räkna med högre priser förmodligen ... inga stora och billiga kampanjer.

De har haft svårt att fylla upp avgångarna i år, så jag förstår dem. De räknar med ett svagt år även 2012/2013

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi väljer också andra bolag i större omfattning, Finn lär vara en stor vinnare men även dom med längre resväg som erbjuder bättre service / plan tar många andelar som turkish qatar etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Å Ryssarna kanske

Visst, efter malaysier, kineser, japaner och sydkoreaner är ryssarna nu på femte plats i den thailändska turistligan. Svenskarna har halkat ner på 18:e plats... Britterna var femma innan, nu nia!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hört från en kompis på Arlanda att dom inte får av miljöskäl köra så mycket över europa med sina jumbon, dom släpper ut för mycket orenheter.

Svårt och tro att det är anledningen. Det är ekonomin och inte fyllda plan under denna säsongen. Kass ekonomi i Europa och en av de första sakerna folk gör, är att de avvaktar med semester utomlands.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hört från en kompis på Arlanda att dom inte får av miljöskäl köra så mycket över europa med sina jumbon, dom släpper ut för mycket orenheter.

Svårt och tro att det är anledningen. Det är ekonomin och inte fyllda plan under denna säsongen. Kass ekonomi i Europa och en av de första sakerna folk gör, är att de avvaktar med semester utomlands.

ja med tanke på dom låga priserna senaste tiden så låter det som det rimligaste .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja med tanke på dom låga priserna senaste tiden så låter det som det rimligaste .

Ja, det är klart. När kunde man senast flyga med Thai över december månad för 6200 kr som just förra året? Tror inte man har sett sådana låga priser i högsäsong på ett bra tag ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyger alltid thai då det är direkt. Om de fräschade upp planen ordentligt (som det pratats om minst 5 år) och höll prisnivån mot de andra bolagen så skulle de säkert sälja fler biljetter. Thai är väl det enda bolaget som inte har egen tv-skärm med underhållning från Europa numera.

Har flugit Bkk - LA med deras Airbus 330 (tror jag den heter). Ekonomiklass på den är ju bättre än business i 747. Eget eluttag, hundratls filmer, etcetc...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyger alltid thai då det är direkt. Om de fräschade upp planen ordentligt (som det pratats om minst 5 år) och höll prisnivån mot de andra bolagen så skulle de säkert sälja fler biljetter. Thai är väl det enda bolaget som inte har egen tv-skärm med underhållning från Europa numera.

Har flugit Bkk - LA med deras Airbus 330 (tror jag den heter). Ekonomiklass på den är ju bättre än business i 747. Eget eluttag, hundratls filmer, etcetc...

Ja, men det är lite att ge och ta. Köper man kampanjbiljetter för 5500-6000 kr och flyger utan mellanlandningar, så får man klara sig 10-11h utan egen TV-skärm. :)

Visserligen kulle jag inte klaga på högre standard, men skulle biljetten kosta 2000-3000kr mer, så hade jag gärna gett upp tv-skärmen ...

Endast SAS flyger direkt, har egen TV-skärm, men tar betalt för spriten och biljettpriset börjar oftast på minst 8000 kr ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rubriken är felaktig.

Thai minskar under 6 veckor i vår till 5 avgångar i veckan ARN - BKK under tiden man renoverar flygplanen.

I höst startar Thai en direktlinje Arlanda - Phuket 2 ggr i veckan.

Avgångstiden 20.45 till Phuket blir betydligt bättre än dagens avgång till Bangkok. Flyget går tisdag/torsdag. Torsdag är väl ok om man kan ta ledigt på fredag men att lägga en sån linje på tisdag är lite märkligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

I höst startar Thai en direktlinje Arlanda - Phuket 2 ggr i veckan.

Avgångstiden 20.45 till Phuket blir betydligt bättre än dagens avgång till Bangkok. Flyget går tisdag/torsdag.

Det var en trevlig nyhet! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egna skärmar är en självklarhet att dom sätter in. Många herrans år sen jag flög långdistans med ett flygplan som inte har det.

Misstänker också att premium economy försvinner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Om dom börjar flyga direkt till Phuket så blir dom en stark konkurrent till chartern. Om priset blir Ok vill säga. Då kanske dom kan ta tillbaka en del förlorade resenärer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja med tanke på dom låga priserna senaste tiden så låter det som det rimligaste .

Ja, det är klart. När kunde man senast flyga med Thai över december månad för 6200 kr som just förra året? Tror inte man har sett sådana låga priser i högsäsong på ett bra tag ...

Jag bokade kampanjbiljett nu över sportlovet 6500:- tor Krabi. Nu fick min mamma för sig att hon skulle åka med. Samma biljett kostar idag 16195:- med Thai! och 8589;- med Qatar totalt skiljer det 6 timmar på resan, men det är ju inte konstigt att folk sviker då ???

Nu bokade jag in mamma på Apollos direktflyg till Krabi i deras Excellent Class för 11000:- det tycker jag va ett bra pris :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dom börjar flyga direkt till Phuket så blir dom en stark konkurrent till chartern. Om priset blir Ok vill säga. Då kanske dom kan ta tillbaka en del förlorade resenärer.

Det har dom väl redan ifrån Kastrup ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dom börjar flyga direkt till Phuket så blir dom en stark konkurrent till chartern. Om priset blir Ok vill säga. Då kanske dom kan ta tillbaka en del förlorade resenärer.

Det har dom väl redan ifrån Kastrup ???

Vad hjälper det om man bor i Stockholm ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dom börjar flyga direkt till Phuket så blir dom en stark konkurrent till chartern. Om priset blir Ok vill säga. Då kanske dom kan ta tillbaka en del förlorade resenärer.

Det har dom väl redan ifrån Kastrup ???

Vad hjälper det om man bor i Stockholm ???

Man kan alltid flytta ner till lilla Chicago vi har kevlar västar till utlåning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

För oss enstaka individer  ;) som varken bor i Stockholm eller Köpenhamn blir det en stor fördel om man ska till Phuket. Vi måste flyga inrikes i Sverige vilket som, men vi slipper mellanstationen i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För oss enstaka individer  ;) som varken bor i Stockholm eller Köpenhamn blir det en stor fördel om man ska till Phuket. Vi måste flyga inrikes i Sverige vilket som, men vi slipper mellanstationen i Bangkok.

Nu tillhör jag också en av dom enstaka individerna :) men ser ingen större fördel med direktflyg ARN - Phuket. Ett byte mindre i Bangkok spelar inge större roll för mig. Det är dessutom bara nonstop på nerresan, hemresan går via Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×