Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
dtbkk

Bangkokbilder

Rekommendera Poster

Gosatta. tidig morgon på senaste bilden? Lite ljummet i luften, trafiken börjar tjocka, folk stressar till jobbet, juicetanten på hörnet, nudelsoppa vid vägkanten...Bangkok är bra på morgonen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

achoo.

Restaurangkedjan Fuji. Japansk mat. Enkelt, bra och prisvärt. Finns i stort sett överallt i Bangkok och på många andra ställen i Thailand. Menyn har tydliga bilder på alla rätter så det är lätt att beställa. De har många "set" med soppa, ris, lite andra smårätter plus en huvudrätt typ "Salomon set" med stekt eller grillad lax med en massa små tillbehör. Själv gillar jag verkligen avocadosalladen med den goda dressingen.

Finns andra liknande kedjor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dtbkk: jag har vatt i Bangkok 2 ggr tidigare, då 2 respektive 3 dagar och första gången var de otroligt mycket intryck, nästan överväldigande. Men jag gillade känslan när den lagt sig.

Andra gången  föll jag ännu mer och nu är de nästan de jag ser framemot mest på semester.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dtbkk: Vart lite sugen pa den dar restaurangkedjan Fuji, finns den i narheten av MBK, Siam Paragon etc, alltsa i det omradet.

Kommer bo pa Ban Yan om nagra dagar och skulle uppskatta att veta ungefarlig beskrivning fran det hotellet  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dt: tidigt på morgonen vet jag inte, men tidig förmiddag iaf :)

Ännu en bild med kontraster, Bang-Na trat highway, oljeraffinaderi i khlong toey hamnen, i mellan kan vi skymta den stora skogen runt bang nam pheung och längst bak några av industrial ring road broarna.

396661_10150615431606579_738501578_11140918_1449291935_n.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fuji finns i princip i alla stora shoppingcentrum, jag skulle ta mig tid å åka ut till Emporium då den fuji har en makalös utsikt över Sukhumvit.

Håller med, en favorit. Zen cucina i Central World var dock ännu bättre matmässigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jadu, den där fönsterputsarbilden gav ju en höjdrädd människa en klump i magen hehe.

Jag är själv fönsterputsare och jag undrar vad den killen tjänar, de där hade jag inte gjort gratis alltså, fyyy.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jadu, den där fönsterputsarbilden gav ju en höjdrädd människa en klump i magen hehe.

Jag är själv fönsterputsare och jag undrar vad den killen tjänar, de där hade jag inte gjort gratis alltså, fyyy.

Det var resturangfönstret på Bayoki suite, typ våning 36 eller 39, minns inte så noga men man höll på att sätta morgonkaffet i halsen iallafall :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag är själv fönsterputsare och jag undrar vad den killen tjänar

Min vilda gissning blir motsvarande 2000-2700 kronor i månaden.

Detta med utgångspunkt från liknande yrken, samt att medellönerna generellt är högre i Bangkok än i övriga landet.

Ibland inser man att man har det bra här i livet. :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag är själv fönsterputsare och jag undrar vad den killen tjänar

Min vilda gissning blir motsvarande 2000-2700 kronor i månaden.

Detta med utgångspunkt från liknande yrken, samt att medellönerna generellt är högre i Bangkok än i övriga landet.

Ibland inser man att man har det bra här i livet. :P

Ja verkligen, jag hade möjligen gjort de för 2700 om dagen, men bara möjligen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag är själv fönsterputsare och jag undrar vad den killen tjänar

Min vilda gissning blir motsvarande 2000-2700 kronor i månaden.

Detta med utgångspunkt från liknande yrken, samt att medellönerna generellt är högre i Bangkok än i övriga landet.

Ibland inser man att man har det bra här i livet. :P

Ja verkligen, jag hade möjligen gjort de för 2700 om dagen, men bara möjligen!

Jag hade inte gjort det för 2,7 millar om dagen .....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×