dtbkk

Bangkokbilder

261 inlägg i detta ämne

Har aldrig startat en tråd förut så vi får se hur det går. Men jag kallar den bangkokbilder. Tänkte vi kan hjälpas åt att slänga upp bilder från Bangkok helt enkelt.

Lunchtid idag vid MBK:

post-6288-14768712939128_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men då så.

Då tar vi en till från juicetanten på hörnet. Osockrade juicer smakar bäst! Rekommendation från min socialstyrelse: fem flaskor varje dag! Pris 100 baht för fem flaskor...

post-6288-14768712939221_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börjar med en bild "från förr" då. Gillar ju infrastruktur å tycker skytrainet kan vara riktigt vackert! Slutet på spåret vid on nut innan förlängningen.

photo180.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har aldrig startat en tråd förut så vi får se hur det går. Men jag kallar den bangkokbilder. Tänkte vi kan hjälpas åt att slänga upp bilder från Bangkok helt enkelt.

Lunchtid idag vid MBK:

Snygg bild vad är det för lins/objektiv du använt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dtbkk.

Mycket bra initiativ  :good:

Edit. Också nyfiken på objektivet med tanke på skärpedjupet på första bilden. Eller väldigt snabb slutare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dtbkk.

Edit. Också nyfiken på objektivet med tanke på skärpedjupet på första bilden. Eller väldigt snabb slutare?

"Tilt and shift" förmodar jag,då kan man få sån där "miniatyreffekt" på bilden :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dtbkk.

"Tilt and shift" förmodar jag,då kan man få sån där "miniatyreffekt" på bilden :)

"Lensbaby" är det kanske, är väl egentligen en variant på T&S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul, det verkar finnas en del bilder från bankan. Återkommer själv med fler...!!

Vem har kommit på det fula smeknamnet bankan? Har sett flera som använder det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja du jimmie, Ingen aning. Men big mango, bkk, bangkok, city of angels, bankan för at nämna några. finns väl många namn på en kär stad....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Krung Thep Mahanakhon….. Världens längsta huvudstadsnamn

Bangkok som på Thai kort kallas “Krung Thep†och betyder “änglarnas stad† har världens längsta huvudstadsnamn, nämligen:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pocketkamera, inbyggd lekfunktion och redigeringsprogram är använt till mina bild..

Trodde oxå det var tilt-shift. Nyfiken, vad för slags kamera använde du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu