Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
vårsol

koh chang

Rekommendera Poster

Åk songtaw, eller hyr en songtaw (visst kan man hyra bil men i och med att det inte finns självriskeliminering så kan det bli din livs dyraste korta resa. Det tar 20 minuter drygt till bangbao. Annars kan du bli upplockad av en speedboat på wsb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusen tack då ska vi boka poolside. Vi kommer att fira julen i Koh Chang. Jipii!

Lång väntan men mycket att utforska eftersom det är en ny ö och en helt ny del av Thailand som väntar oss.

Jag hade inte valt bottenvån, utan 1 eller 2 tr upp    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det långt till hungry elephant från WSB? Vilka öar utanför är fina? Vi gillar snorkling. Vad jag förstått finns de flesta öarna söder om Koh Chang. Kan man hyra båtar från WSB eller skall man först fara söderut med bil? Vi har inga planer på att övernatta på öarna.

Nej det är inte alls långt men ni måste ta bil dit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Poolside ligger i hörnrummen med utsikt åt 2 väderstreck (varav poolen är åt det ena hållet :-)  ) + att kingsizebed är någon dec bredare än queensize (som är 150cm

Nu måste jag igen fråga. Vi bokade 3 pool side rum eftersm vi är flere familjer. Men nu började vi fundera på det att finns det risk att hamna mot bar gatan då. Vi vill ju ha så lugna rum som möjligt. Vi har i och för sig bett om de lugnaste rummen men...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Poolside ligger i hörnrummen med utsikt åt 2 väderstreck (varav poolen är åt det ena hållet :-)  ) + att kingsizebed är någon dec bredare än queensize (som är 150cm

Nu måste jag igen fråga. Vi bokade 3 pool side rum eftersm vi är flere familjer. Men nu började vi fundera på det att finns det risk att hamna mot bar gatan då. Vi vill ju ha så lugna rum som möjligt. Vi har i och för sig bett om de lugnaste rummen men...

Om jag tänker rätt så skulle det kunna bli så eftersom en sidan av hotellet vetter mot barerna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vissa kvällar/nätter så kan det spelas hög musik ja. Bor man då i poolsideroom, med utsikt/balkong i 2 väderstreck så är det ena vädersträcket mot där det spelas ja.

1 sådant rum på varje våning + 1 rum åt andra hållet på varje våning.

Så farligt är det inte. Ta med öronproppar för att minimera risken att bli störd när du väl somnat     :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara 1 st  bar som spelar i bland. Tysta resturanger resten. Den baren ligger söder om hotellt.

Bifogar utsikt från poolrum 1 tr upp      :cool

post-3372-14768713044858_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det inte är något att hänga upp sig på.

Bodde ca 10 dagar var av 2 dagar som det var livat nattetid. Hade jag stoppat öronproppar i lurarna så hade jag nog inget hört  No big deal    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha. Är det inte mera liv under julen? Läste på agoda att många klagade på musiken som höll på till 3 tiden på natten. Fint verkar ju pool området på ditt foto Hawi! Det går ju att ta 2 pool rum i det lugnare hörnet och ett vanligt rum brevid på den lugna sidan. Då är det ingen som behöver vara rädd för ev. musik.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du skall ta även det 3:e rummet som poolview (utan risk för musik) så blir ju det bottenvåningen på  Norrsidan . Det är ganska OK, om än bäst    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusen tack då ska vi boka poolside. Vi kommer att fira julen i Koh Chang. Jipii!

Lång väntan men mycket att utforska eftersom det är en ny ö och en helt ny del av Thailand som väntar oss.

Härligt! Vi kommer också att fira julen på Alina Grande! *Längtar*  :kla

Mimzzie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

KUL för er Jag lovar att ni inte längtar efter något som ni blir besvikna över ( ag vågar inte lova så jag blir stämd om det inte skulle funka )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Vårsol!  :)

Vi kommer att stanna på koh Chang i 8 dagar och åker vidare till koh samet innan nyår tänkte vi! Har dock inte hittat boende på samet ännu!

Åker ni vidare till samet?

Mimzzie  :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi har planer på att ta 2 nätter först i Bangkok. Vi kommer till Alina är det tänkt 19.12 till 30.12. Skulle gärna varit en vecka till och då farit till Samet men jobbet kallar. Intressant att se Bangkok efterom vi aldrig varit där. Vi är i och för sig inga storstadsmänniskor. Snorkling och standliv lockar mera. Vi syns i December!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi kommer till Bangkok den 19 på kvällen men hinner inte ta oss ut till Chang så det blir först en övernattning där. Sen blir det Chang, därefter samet i några nätter och så avslutar vi med Bangkok! Döttrarna har tänk shoppa som tok så det är väl bäst att ta shoppingen på hemvägen!  :D

Reser ni med barn vårsol? (såg att ni skulle boka flera rum på AG)

Vi har ju två töser och en pojkvän med oss (ålder 19-24)

Mimzzie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi är 2 familjer med 4 barn i åldern 10-16 år plus svärmor. Vi hör och ser oss säkert eftersom vi är från Finland och våra män pratar finska. Vi andra har modersmål svenska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×