Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cilja

Julafton om en månad - hur firar ni er julafton i Thailand?

Rekommendera Poster

Jag var i Karon över Jul och Ny år för nått år sedan och det kommer jag aldrig göra om! Var tvungen att gå ut och äta redan vid 5 tiden på eftermiddagen för att få bord, fullt överallt hela kvällen och halva natten.

Förhoppningsvis är det bättre nu då det är lite "låg konjuktur"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Julafton firar vi på Koh Lanta. Hoppas på att få en gosig julfika av något slag och julmust..=) Funderar på att äta svenskt julbord, men vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Inget är ju som hemma och då kan det ibland kännas onödigt.... =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att var på Koh Bulone över julen med barn 5 0ch 10 år.

Hur är julfirandet där, vi kommer att ha med lite små klappar till barnen för Tomten tänker ju på alla barn så även om han inte kan komma till Thailand så släpper han klappar där.

Passar på att att handla i Hatyai påväg dit....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kirbe

Firar jul på Koh Lanta för 5:e året i rad. Efter god svensk julmat. Vi brukar äta svenskt julbord på någon av de svenska restaurangerna i Saladan, eftersom vi varit i Thailand hela hösten och inte ätit någon svensk julmat alls. Efter maten skyndar vi oss ner på stranden och sätter oss på någon av favoritbarerna och tittar på alla fantastiska fyrverkerier och väderballonger. Vi bara njuter av värmen och havet. Det är mycket folk på stranden och man har verkligen trevligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Firar jul på Koh Lanta för 5:e året i rad. Efter god svensk julmat. Vi brukar äta svenskt julbord på någon av de svenska restaurangerna i Saladan, eftersom vi varit i Thailand hela hösten och inte ätit någon svensk julmat alls. Efter maten skyndar vi oss ner på stranden och sätter oss på någon av favoritbarerna och tittar på alla fantastiska fyrverkerier och väderballonger. Vi bara njuter av värmen och havet. Det är mycket folk på stranden och man har verkligen trevligt!

Åhhh detta lät ju helt underbart .. hoppas ni får en underbar jul iår med :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ät gott och gå till Beachen på kvällen,,, det är som om man vore i Himlen!!!

Vi kommer att vara i Phuket över nyår, vad gör man då? har dom något speciellt?

eller roar man sig själv! :Dnu

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls och det ar ju det som ar sa skont.Ar i Isaan med min Thaifamilj och har precis bargat arets risskord,och det firar vi med lite god och en o annan Chang.Julhysterin i Sverige slipper jag numera. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min pojkvän kommer nog vara någonstans i phuket. Vi har inte pratat så mycket om det men vi har bestämt att vi ska shoppa dagen innan för 300kr var (skitsaker typ) och slå in dom sen öppnar vi dom på julafton för skojs skull :D

Sen kanske man äter god Thaimat, vägrar äta svensk mat när jag är i Thailand!!! Och solar och badar ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt traditionen går vi i den skandinaviska julmässan i Christchurch på Convent Rd i BKK. Efter alla julsångerna går vi ut på kyrkbacken där SSS bjuder på ett glas vin och då går hela kolonin runt och önskar varandra god jul.

När det är gjort åker var och en hem till sig, vi har ett traditionellt svenskt julbord uppdukat och några vänner kommer över och smörjer kråset.

Givetvis har vi en klädd gran och några klappar. Kanske tar vi sedan en tur i poolen för att simma bort kalorierna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Givetvis har vi en klädd gran och några klappar. Kanske tar vi sedan en tur i poolen för att simma bort kalorierna.

Alltid lika glädjande med dina inlägg här "leobkk". Själv hoppar jag granen och klapparna men ska ta mig en funderare på att hoppa i poolen på julafton i Rawai.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×