Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mr.Chiang Rai

Hej alla glada!

Rekommendera Poster

Ny här och gillar forumet och älskar Thailand!

Är från Stockholm och 39 år och nygift med en Thailändska från Chiang Rai.

Frugan ska precis börja ansöka om uppehållstillstånd via internet som just nu är under en test period fram till början på december!

Jag kör lastbil i och runt Stockholm om dagarna medans jag drömmer om att bara dra till frugan i Thailand.

Jag har bara vart i Thailand 1 gång och då mest i Bangkook samt några dagar i frugans hemstad men eftersom jag både fick uppleva Bangkook och Ciang Rai samt the golden triangle och White temple så tycker jag att jag fick se och uppleva 2 sidor av Thailand och blev förälskad direkt!

Ja jag ska flytta dit när jag går i pension eller tidigare om jag kan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen

Pension? Ser ut som du har typ 26 år kvar till dess.

Vänta inte för länge. Lev nu, i morgon kan det vara för sent

Haha nä jag vet att jag har en stund kvar till pension men kunde jag avsluta mitt liv här i sverige nu skulle jag göra det och dra till Chiang Rai direkt utan att kolla i backspegeln.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen

Pension? Ser ut som du har typ 26 år kvar till dess.

Vänta inte för länge. Lev nu, i morgon kan det vara för sent

Haha nä jag vet att jag har en stund kvar till pension men kunde jag avsluta mitt liv här i sverige nu skulle jag göra det och dra till Chiang Rai direkt utan att kolla i backspegeln.

Vet inte hur ditt liv ser ut men välj vad du vill/kan/skall göra.

Jobba hårt och kör 7/5 det vill säga 7 månader i Sverige och sedan 5 Thailand.

Har du ett yrke (som du förmodligen inte har som efterfrågas?) så kan du försöka köra nåt igång i Thailand.Så bodde jag i landet drygt 3 år på heltid.(det räckte då ska återkomma på heltid om 10 bast)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen

Pension? Ser ut som du har typ 26 år kvar till dess.

Vänta inte för länge. Lev nu, i morgon kan det vara för sent

Haha nä jag vet att jag har en stund kvar till pension men kunde jag avsluta mitt liv här i sverige nu skulle jag göra det och dra till Chiang Rai direkt utan att kolla i backspegeln.

Vet inte hur ditt liv ser ut men välj vad du vill/kan/skall göra.

Jobba hårt och kör 7/5 det vill säga 7 månader i Sverige och sedan 5 Thailand.

Har du ett yrke (som du förmodligen inte har som efterfrågas?) så kan du försöka köra nåt igång i Thailand.Så bodde jag i landet drygt 3 år på heltid.(det räckte då ska återkomma på heltid om 10 bast)

Min och frugans tanke är att hon ska flytta till mig och bo samt skaffa barn här och spara ihop nog med kapital och sedan dra oss tillbaka i Chiang Rai och njuta av min och den lilla pension hon har skrapat ihop.

Men kunde jag dra idag skulle jag det utan att tveka.

Och jag tackar för det varma välkomnandet tack tack alla!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att skriver lite mer om mig själv då det var lite info om mig från början!

Jag är en glad 39 åring som är nygift med en Thailändska som fyller 35 nu i veckan!

Jag hade inte besökt Thailand innan och hade endast hört om landet från mina jobbar polare som sagt att jag måste bara åka dit!

Men nu så åkte jag dit för att träffa min blivande fru som jag träffat via nätet och snackat med i nästan 1år och vi hade bestämt oss att om vi gillade varandra lika mycket när vi väl träffades så skulle vi gifta oss och det gjorde vi så vi gifte oss 27/09/2011 och nu i veckan så söks det visa/put. Ja jag vet att hon borde redan sökt för länge sedan men pga strul med myndigheter tex skatteverket reggade vårt äktenskap och hennes efternamn vart fel och att infon om vad man skulle skicka till skatteverket för registreringen var ganska luddig(lita inte på vad den svenska ambassaden säger utan ring själv det spar tid jag lovar)

Kan säga att sist jag reste utomlands var 92 till Barbados med mina päron så att sätta sig på planet ned till Bangkok och sedan vidare till Chiang Rai var ett äventyr och jäkligt spännande!

När jag kom fram så möttes jag av min fru och några andra i hennes familj och sedan vidare till ett hotell för övernattning.

Dagen efter så fick jag vara med om en begravning(bränning)och det var ganska varmt vill jag lova att sitta där i långbyxor men det gick bra.

Efter begravning fick jag träffa hela tjocka släkten.

Dagen efter det så gav vi oss av till flygplatsen och flög till Bangkok för vad vi trodde skulle bli max en veckas vistelse.

Men som jag nämde tidigare så var det en massa strul och vi hade kollat upp på nätet vilka papper som jag behövde när vi skulle gifta oss och det var typ bara ett som vi kunde använda resten fick vi börja jaga på plats dvs äktenskapscertifikat och ytterligare en lapp som skulle vara med och detta tog ytterligare en vecka!

Nu hade vi förbrukat drygt 2 veckor av min 3 veckors semester och började bli aningen stressade men efter mycket smörande och snällt pratande med svenska myndigheter och Thai så vart det bröllop till slut. Dagen efter vi gift oss flög vi upp till Chiang Rai igen och hade då 2 dagar kvar i Thailand så det blev tok sightsing i Chiang Rai med White temple och the golden triangle samt Black house ett slags museum och allt på en dag.

Sista kvällen blev det grillkväll hemma hos närmaste familjen dvs mormor o morfar samt mostrar med respektive vilket var väldigt trevligt.

Sista dagen var det slappa som gällde och frugan och jag strosade runt i Chiang Rai på ett tempel samt Centralplaza ett stort köpcentrum typ som MBK i Bangkok.

Vid 8 tiden på kvällen sista dagen skulle flyget hem avgå och det var jäkligt tungt att säga farväl och mormor och mostrar var naturligtvis med och jag brukar inte va den som gråter men fan vad tårarna rann efter kinderna.

Hur som haver så söker frugan visa och put nu i veckan när hon fått de sista dokumenten och scannat dem så snart är vi återförenade igen.

Jag kommer lägga upp foton sedan i bild tråden.

Mvh Mr.Chiang Rai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligare tre veckor kan man väl önska sig. In i hetluften på en gång. Men resultatet blev ju bra till sist. Lycka till i fortsättningen!

Haha tack så mycket!

Men ärligt talat så spelade det mig ingen roll då jag gillade Bangkook och vi hade tur med hotellet som låg bakom svenska ambassaden och ca 300 meter från skytrain stationen Nana och vi hittade en mysig liten krog runt hörnet som vi åt middag på varje kväll!

Chiang Rai var helt ok det med kanske inte lika organiserat stadsmässigt menar då stadsplaneringen men det funkade då min fru kommer från stan.

Nu så hade vi faktiskt tid över att göra annat med än att jaga papper stämplar hit och dit så jag är faktiskt jäkligt nöjd med resan och jag vet att jag kommer att skratta åt allt nästa gång jag är där!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×