Mimo

När gjorde du första resan?

170 inlägg i detta ämne

Första gången 2000  till Phuket-Phi Phi-Lanta sen var man såld på Thailand och är väll uppe i 20 gånger,har tappat räkningen men kommer aldrig bli mätt på detta ljuvliga land.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

-91, då var jag där 9 månader och hann se en hel del. Har blivit 4 resor sedan dess, blandat charter och reguljärt med och utan barn. Olika resor och mycket förändras men solen, värmen, vattnet och den goda maten finns kvar. Så när vi åker nu blir det 20 årsjubileum  :) Var på Koh Samet -91 och jag antar att det är en helt annan ö som väntar oss nu. Var även på Koh Lanta -91 och var åter där för några år sedan och det hade hänt en del om man säger så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-99. Bangkok på vägen till och från Hanoi där jag bodde under större delen av det året. Men den största upplevelsen var nog egentligen inte Vietnam och allt där utan just Bangkok, en storstad som tog en med storm. Som jag fortfarande gillar och besökt ett antal gånger sedan dess!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I mars 2011 var vi ett gäng på 15 st (4 familjer) som satte oss på planet för iaf min familjs första resa tillsammans utomlands. Vi hade höga förväntningar efter allt man hört om landet och till allas stora glädje överträffade resan alla förväntningar. Nu är det bara att spara igen så man kommer iväg på nästa tripp. Snacka om att man längtar! :kla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den första resan kommer att inträffa 23/11 - 2011 Och jag är väldigt nyfiken på vad jag kommer att tycka om Thailand (Khao Lak)

Nyfikenheten tog överhand  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Första resan till Thailand var 1986. Flög med Aeroflot via halva Sovjet och Indien, innan vi landade i BKK.

Upp till Chiang Mai, Chiang Rai och Chiang Saen.

Bangkok igen, sen vidare ner till Suratthani för vidare färd ut till Samui.

Buss till Krabi som havererade efter halva resan, liftade resten. Vidare ut till Phi Phi.

Hyrde en longtailboat tillsammans med två holländare som cyklade från Australien till Holland, som tog oss till Lanta.

Sen gick resan vidare till Malaysia, Singapore och Indonesien men det är en helt annan historia.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2005 och 7ggr sedan dess.

:angel:

Måste vara något magiskt med 2005... ;) vår först resa till Thailand hamnade i Phuket, 800 m från Kata Beach, sen har det fortsatt, och jag vill nog påstå att jag inte skulle klara av att vara utan Thailand. Drömmen är att kunna vara bort längre än de fjuttiga 2 veckorna per år, men bättre än inga veckor alls  :)

Ismene

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min första och enda resa än så länge var i år 2011-09-09 till 2011-10-01 och jag var där för att besöka min blivande fru för första gången och vi gifte oss i Bangkok 2011-09-27.

Mest tiden under resan spenderades i Bangkok men även ett par dagar i Chiang Rai.

Det lär bli fler resor tro mig och gissa vart jag och frugan kommer att flytta när vi drar oss tillbaka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lär bli fler resor tro mig och gissa vart jag och frugan kommer att flytta när vi drar oss tillbaka?

Jag gissar på Säffle! Men det är nog fel?

Skämt å sido, roligt att det verkar funka bra för er! Snabba ryck!!

Lycka till framöver Chiang Rai

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha hur visste du det klart vi ska flytta dit?

Nä vi kommer att dra oss tillbaka i Chiang Rai ute på landsbygden strax utanför stan och tack så mycket! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi åkte första gången i mars 2008. Innan kunde jag inte först alla som pratade om hur otroligt fantastiskt Thailand var... Jag tänkte liksom att hur bra kan det vara egentligen? Men, men... Vi blev så klart helt förälskade i detta land och nu åker vi för femte gången i december.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thailand hade aldrig lockat oss men av någon anledning bokade vi iaf en resa och åkte ner 3veckor i mars-2006.

Bangkok - Hua Hin - Koh Tao - Koh Pangang - Koh Samui - Ao Nang - Phi phi - Kata - Bangkok.

Sommaren -07 fick vi vårt första barn. En dag fick vi tyvärr ta beslutet att lämna bort vår hund så deppiga satte vi oss på en thairestaurang och käkade lunch. Två timmar senare gick vi ut från resebyrån med flygbiljetter.

Mars-2008 åkte vi ner till Bangkok - Ao Nang - Koh Lanta - Phi Phi - Karon - Bangkok.

Tredje resan blir mars-2012 och förhoppningsvis blir det inte vår sista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2001 blev första resan! Patong, hotell Phuket Palace.

Vilken dröm det var!!!!

Hoppas man får känna den feelingen ingen. Första gången är alltid bästa intrycket man kan få.

Nu väntar jag på att få åka 8 gången men inget bokat än pga familjesituationen.

Men hoppas!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2009 gjorde vi vår första resa och febr 2012 åker vi igen för 5:e gången.

Det är ett gift  ;)

Håller med! det blir nästan som ett gift, men ett ganska bra gift...eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Första var 2001 Kata.

Andra var 2007 Kata.

Rätt så kul att se skillnaden på alla korten man tog.

Morsan vann hela stegen på Bingolotto -98 har jag för mig, och då var det en resa till Thailand som ingick.

Dom har aldrig vart intresserade av att resa, men nu har dom vart i Thailand 12 ggr......

Det är ett GIFT !

En polare som inte heller har vart utomlands, och som jag har tjatat på, att om du ska åka någonstans, så åk till Thailand.

Förra året så åkte han dit i 3 veckor, och direkt när han kom hem så sa han att nu säljer jag allt jag har och lämnar det här skitlandet för en flytt till Thailand.

Ska du inte prova något annat land innan du bestämmer dig försökte jag !

Nää, det kan väl inte finnas något bättre land svarade han bara....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu