Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mimo

När gjorde du första resan?

Rekommendera Poster

På julafton 1989. Vingresors charter med SAS ARN-BKK (ja då flög SAS non stop) 2 veckor på Novotel Siam Square 18260 kr med enkelrum. Inte så billigt.

Förresten blev 2 veckor 3 veckor eftersom jag slocknade på Don Muang innan flyget gick... :cool

Haha, hård resa!?! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Första resan gick i dec 2001 med Fritidsresor till alldeles nybyggda Blue Village Pakarang i Khao Lak. Ni vet ju alla vad som hände med det hotellet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På julafton 1989. Vingresors charter med SAS ARN-BKK (ja då flög SAS non stop) 2 veckor på Novotel Siam Square 18260 kr med enkelrum. Inte så billigt.

Förresten blev 2 veckor 3 veckor eftersom jag slocknade på Don Muang innan flyget gick... :cool

Haha, hård resa!?! ;)

Lite grann ;)Kollade precis notan från Novotel, 28761 THB som inkluderar room service,minibar,telefonsamtal (dyrt på den tiden ca,150 THB/minut till Svedala)samt avgift för "vissa" besök...

Tack och lov inga extra kostnader för ombokning av flygbiljett.Kan dock garantera att känslan var inte så uppmuntrande när jag vaknade kl. 02.30 på Don Muang när flyget hade gått ett par timmar tidigare.Ja,då var jag en riktig blåbär...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi gjorde vå första resa till Thailand 2005 Då var vi Bangkok, Chiang Mai, Koh Chang, Koh Kood och Koh Maak. Sedan dess har vi varit i Thailand 6 gånger till. Vi har varit i Khao Lak, Phuket, Ao Nang, Koh Phi Phi, Koh Lanta; Koh Muk, Koh Ngai, Koh Bulon. Koh Lipe, Koh Sukorn, Koh Kho Khao, Similanöarna, Koh Tao, Koh Pangan, Koh Samui Om jag räknat rätt så har vi alltså under årens lopp bott på 20 olika platser i Thailand. Allra bäst tycker vi om Khao Lak. Där känns det lite som hemma. Vi har ett par lådor med saker kvar på "vår resort". Vi brukar numera alltid börja och sluta vår vistelse i Thailand i Khao Lak. ca en månad reser vi runt på andra platser. Om precis tre månader sitter vi på planet på väg till Thailand.

:dan:kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag som trodde att jag aldrig skulle få uppleva Thailand i mitt liv ska nu få åka dit för 3:e gången och första resan var 2010 sen -> 2011 och nu tredje kommande -> 2012 :D

Man är lyckligt lottad att ha möjligheten att kunna åka :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

-92 var första gången. Patong Beach. Andra gången var 2001.  Är uppe i nio ggr nu o förhoppningsvis blir det en tionde denna vinter men den är inte bokad än.

Lite Kuriosa :cr jag kollade på gamla resedokument.

15-30/3-92 reste vi med Vingresor, och Sterling Airway NB915/916 från Landvetter till Phuket (fruktansvärt trångt plan). Restid inkl mellanlandning 15,5tim. Vi bodde på Patong Resort. Totalpris 15910 för två vuxna inkl frukost.

Klockorna kostade 400THB

BH 125THB

Skjortor 150THB

BOSS/ Lacoste T-shirt/Piké 100THB

Uppsydd kostym 3350THB

Dagstur till Phang Nga 600THB/pers med Ving

Dagstur till Phi Phi 800THB/pers med Ving

2solstolar 30THB/dag

Heldag med Longtail 500THB

-92 Patong

-01 Karon

-02 Karon

-03 Bangkok/ Pattaya/ Koh Chang

-05 Surin

-07 Bangkok/ Khao Lak

-09 Bangkok/ Khao Lak

-09 Koh Lanta

-11 Bangkok/ Koh Samui

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första resan var i december 2001 och gick till Bangkok, sedan flyg till Mae Hong Son, därifrån buss till Chang Mai, efter det tog vi tåget till Phitsanulok. När vi var klara med norra delen flög vi ner till Phuket och bodde i Kata Noi för att sedan ta oss upp till Khao Lak (Nang Tong beach) och fira julen där, sedan åkte vi ner till södra Phuket och bodde de sista nätterna på Rawai innan det var dags att åka hem.

Till vintern blir det vår 10:e resa till Thailand (tror jag) och vi har varit i Khao Lak åtta av gångerna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

första resan år 2000 1april åkte jag med en sista minuten betalade 1595:-

för 2 v flygstol till phuket fan vad varmt det var när jag gick ur planet vid 15.00 tiden, blivit 7-8 resor sen dess, drar sista okt igen 30 dagar hehe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

-74 mellanlandning på hemväg från Manilla, blev kvar en vecka, var då lätt att boka om biljetter.

Åker ned 1 och ibland 2 ggr om året allt efter tid och självklart ekonomi.

Det jag inte vet och kan om Thailand är det som verkligen är värt att veta, hitintills har man bara skummat av lite på ytskiktet, upplevt och sett det landet vill visa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vintern 1999/2000, var borta en sex-sju veckor. Till Bangkok via Amsterdam med KLM - Hua Hin - Koh Pangnan - Krabi - Koh Lanta - Phiphi - Phuket (Karon) - Khao Lak - Bangkok.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

-92 var första gången. Patong Beach. Andra gången var 2001.  Är uppe i nio ggr nu o förhoppningsvis blir det en tionde denna vinter men den är inte bokad än.

Lite Kuriosa :cr jag kollade på gamla resedokument.

15-30/3-92 reste vi med Vingresor, och Sterling Airway NB915/916 från Landvetter till Phuket (fruktansvärt trångt plan). Restid inkl mellanlandning 15,5tim. Vi bodde på Patong Resort. Totalpris 15910 för två vuxna inkl frukost.

Klockorna kostade 400THB

BH 125THB

Skjortor 150THB

BOSS/ Lacoste T-shirt/Piké 100THB

Uppsydd kostym 3350THB

Dagstur till Phang Nga 600THB/pers med Ving

Dagstur till Phi Phi 800THB/pers med Ving

2solstolar 30THB/dag

Heldag med Longtail 500THB

:D Det är roligt att jämföra priser!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min första Thailand resa var i juni, 2011.

Planerna var att plugga i Barcelona, Spanien men jag var för sent ute att betala in pengarna depo avgiften.

Så då frågade två vänner till mig om jag ville med till Patong, Thailand.

Jag visste dock inte så mycket om just Patong.

Men hur som haver så bokades resan och pengar växlades in. Sen far vi iväg till Phuket, Thailand.

Härlig resa med en jävla massa skratt och fester.

Besökte även Phi Phi Island och sov över där i en bungalow en natt. Absolut ett sjukt grymt ställe. Älskar det.

Så nu är en ny resa bokad, dock åker jag själv denna gång.

Det ska bli kul, lite läskigt att åka själv till ett helt annat land.

Så 1 dec lyfter planet mot samma destination. Men tro det eller ej, men jag är väl mest ute för att verkligen få till en fisketur denna gång, då förra gången blev det inget av. Synd. Men denna gång då jäklar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×