Mimo

När gjorde du första resan?

170 inlägg i detta ämne

Snart är det 3 år sedan jag gjorde min första resa till Thailand. Man är ju novis :)

Min första resa gick till Khao lak och jag förstod inte alls varför Thailand var så populärt...innan jag var där! Snart är det äntligen dax för den tredje resan ganska precis 3 år efter första!

När gjorde du din första resa och vart gick den?

*Nyfikna Mimo*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min första resa till Thailand hade inte Thai som slutdestination utan jag var på väg till Nya Zeeland. Året var 1996 och då besöktes Bangkok och Pattaya (som jag sedan aldrig återvänt till. Bangkok har sedan dess varit min favoritstad i världen och har besökts vid alla Thailandsresor sedan dess utom en (då jag åkte till KL).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är också en färsk thailandsresenär. Oktober- November -07 var vi i Thailand för första gången, och då blev det Lanta.

Vi hittade rätt på en gång!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag va på besök första gången okt/nov 2001. Hua Hin, Bangkok och en liten avstickare till Hong Kong.

I Feb åker jag på mitt 6:e besök. Denna gången med min 15-åriga dotter och för första gången som "ryggsäcksturist", det ska bli spännande!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Första gången var 1989-90 för min del.

Då var jag fortfarande tonåring och åkte hit med brorsan. Sedan dess har jag tillbringat tio år i landet, varav åtta som boende här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi var till Thailand för första gången julen -02. Åker för 6:e gången i mars -12.

-02 Karon

-07 Karon

-09 Khao Lak

-10 Khao Lak

-11 Khao Lak

-12 Kamala

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

min första resa var runt 1974 min mamma jobbade på SAS jag var ca 2 år.

Jag och min pappa kom inte med på våra id biljetter och fick sova över på Bangkoks flygplats, med råttor springande under bänkarna.

Annars var jag med min mamma 1990 i Bangkok och Jomtien

1996 i Karon med min fru

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är född i Thailand men återvände för första gången 2002, som elvaåring. Resan inleddes med en vecka i Bangkok och jag gick omkring som hänförd av kaoset och lukterna (matos, avgaser och avlopp; sånt som numera gör mig lite nostalgisk och som jag förknippar med Thailand, haha). Numera är jag lite väl mycket asocial norrlänning för att kunna uppskatta Bangkok till fullo, men jag ska ge staden ett försök till vid mitt besök i december.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag va första gången i Thailand 1993 som första destination av flera. Besökte då Bangkok och Pattaya (en stad jag inte heller har återvänt till precis som Pelle77). Andra gången blev inte förrän 2006 och då gick resan till Phuket. Sedan dess har det blivit en gång per år. Favorit platsen, Koh Lanta, hittade vi 2008.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är också novis i sammanhanget, första resan var 2010 och förra året åkte vi tillbaka. Måste säga att jag inte var så jätteimpad när vi kom till Ao Nang som första anhalt på första resan; galet mycket turister, gapigt och ocharmigt. Som ett asiatiskt Ayia Napa på Cypern... Hade varit i Goa, Indien, året innan som jag älskade!

Vi hade tv på rummet i Ao Nang, och tydligen satsade Indien hårt på marknadsföring just då - i varje reklampaus hörde man jingeln "India, incredible India". Jag ångrade verkligen att vi hade åkt till Thailand - minns till och med att jag grät en skvätt och längtade tillbaka till Indien!

Tack och lov blev resan bättre och bättre och nu har vi hunnit med - Koh Lanta, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Chang, Koh Mak, Koh Samet och Bangkok! Och så var man fast...  ;) I vinter blir det en tredje sväng till Koh Lipe!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är åxå slow starter vad det gäller Thailand. Första resan var mars 2004. Sedan dess har vi varit 6 resor till och drygt ett år totalt i tid. Mars 2012 bär det av till Kamala igen :dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1989 var premiären. Några dagar i Bangkok både på dit- och hemresan och där emellan Phuket ca 10 dgr med några utflykter, bl a Phi Phi. Dröjde länge till nästa resa, blev inte förrän -00 faktiskt men sedan dess har det hållit i sig med en resa varje vinter.

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-92 var första gången. Patong Beach. Andra gången var 2001.  Är uppe i nio ggr nu o förhoppningsvis blir det en tionde denna vinter men den är inte bokad än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är också en färsk thailandsresenär. Oktober- November -07 var vi i Thailand för första gången, och då blev det Lanta.

Vi hittade rätt på en gång!

Har du besökt några andra platser än Lanta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min första resa gjorde jag -97, började o avslutade en 6 mån backpackertrip i Thailand.Först Bkk o Koh Chang.Förälskade mig i bkk efter första dagen!Vilket underbart kaos!Skyrailen fanns inte så åh vad vi gick o gick :).5 månader senare kom vi från Malaysia upp till Lanta o vidare till Patong.Patong trivdes vi verkligen inte i så det blev snabbt därifrån vidare upp mot Bkk.Nästa gång var -01underbara Bkk igen o sen koh tao o koh pagnang o i dom trakterna. Sen var det hela 10 år tills nästa tur.Jag var rejält otrogen med Incredible India under några år ;).I januari i år blev det Thailand i familjeförpackning med 3 v på Lanta och i feb -12 gör vi detsamma :).Som en andra så ääälskar jag Thailand o längtar tills barnen blir större så dom kan få sig en varsin ryggsäck och vi kan resa runt lite.     

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och tjejen var i Thailand i november 2008. Då luffade vi runt och besökte platserna Ao Nang, Koh Hai, Koh Bulone, Lanta och BKK.  :)

I januari 2012 bär det av igen, då till Khao Lak, Samui, Phangan och BKK. Härligt det skall bli! :dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2005 och 7ggr sedan dess.

:angel:

Samma här 2005 första gången, sedan 2007, 2008, 2 ggr 2009, 2010, 2011 och om precis 3 månader är det dags igen.

:kla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi var till Thailand för första gången julen -02. Åker för 6:e gången i mars -12.

-02 Karon

-07 Karon

-09 Khao Lak

-10 Khao Lak

-11 Khao Lak

-12 Kamala

Lite off topic då eftersom jag åker första för första gången nu i dec men jag såg ju att du flera gånger varit i Khao Lak och skulle gärna ta emot lite tips på lite av varje. Shopping, utflykter, mat, stränder osv :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

22 november 2006 gick första resan så man är fortfarande nybörjare på det här.

Då var det Phuket, Lanta, Railey, Ao Nang o Bangkok som stod på programmet och en låga hade tänts i mig som inte gick att släcka.

Efter ytterligare en "turistresa" så tog Thailand över totalt och numera är det mer Thailand än Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2009 gjorde jag min första resa till Phuket, jag gjorde en resa till till samma resmål 2010. Nu är jag på min 3:e resa och då är resans art väldigt annorlunda då jag har gift mig med en thaitjej som jag har träffat i Sverige, hon blev dock tvungen att resa tillbaka till Thailand för att söka nytt UT så nu är jag och hälsar på hennes familj i Ratchaburi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På julafton 1989. Vingresors charter med SAS ARN-BKK (ja då flög SAS non stop) 2 veckor på Novotel Siam Square 18260 kr med enkelrum. Inte så billigt.

Förresten blev 2 veckor 3 veckor eftersom jag slocknade på Don Muang innan flyget gick... :cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu