Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Duzy_Rybek

Budget 2 veckor Kata. Ensam kille. Flyg och boende betald

Rekommendera Poster

Hej. Drar till Phuket (Kata Beach)5 januari. Det ær min førsta resan dit. Undrar hur mycket pengar måste jag ha. Tänker festa lite , åka lite omkring , äta gott , sola och bada osv.

Kommer det räcka med 12 tusen sek på 15 dagar?

Har inga planer att skaffa massa kläder och saker. Några presenter till familjen bara

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Du kan leva mycket gott på 12000 gör inte som jag bara bjuda med hela baren till patong gick på en del :) men va så lite folk i baren fyllde 2 tukar brudarna va lyckliga iaf :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänker inte på thaitjejer eller sånt. Vill bara ha kul ( menar typ dyk , elefantturer) och leva gött under 2 veckor.

Har Skandiabanken så jag betalar inte uttagsavgift. Ska jag köpa alla pengar på forex eller ska jag ta ut på platsen och ta med mig bara en summa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan leva mycket gott på 12000 gör inte som jag bara bjuda med hela baren till patong gick på en del :) men va så lite folk i baren fyllde 2 tukar brudarna va lyckliga iaf :)

Haha man vet inte vad man ska göra på fyllan:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man gjorde av med c:a 11.000 på våra två veckor på Kata i januari i år.

Detta la vi pengarna på:Vi åt ute 2ggr/dag (varav några gånger svensk mat, som är dyrare), åkte på 6 utflykter, solstolar x antal ggr, massage, lämnade in tvätt 2ggr, köpte tre par skor,spelade minigolf 2ggr, lite snacks/godis/frukt, shakes, dricka, och måååååånga banana pancake + 3 presenter! vi levde absolut inte snålt vi unnade oss det vi ville ha! Vi hade med oss en budget på 15.000, vi trodde vi skulle shoppa mer men när vi kom dit hade vi ingen lust alls! blev bara foppatofflor och ett par sandaler!  :)

Du kommer garanterat klara dig på 12.000 om du inte åker på mängder med utflykter eller dricker alkohol från morgon till kväll  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Du kan ju hälsa brudarna vid y korsett från falangg doo crazy sitter en bacardi skylt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man gjorde av med c:a 11.000 på våra två veckor på Kata i januari i år.

Detta la vi pengarna på:Vi åt ute 2ggr/dag (varav några gånger svensk mat, som är dyrare), åkte på 6 utflykter, solstolar x antal ggr, massage, lämnade in tvätt 2ggr, köpte tre par skor,spelade minigolf 2ggr, lite snacks/godis/frukt, shakes, dricka, och måååååånga banana pancake + 3 presenter! vi levde absolut inte snålt vi unnade oss det vi ville ha! Vi hade med oss en budget på 15.000, vi trodde vi skulle shoppa mer men när vi kom dit hade vi ingen lust alls! blev bara foppatofflor och ett par sandaler!  :)

Du kommer garanterat klara dig på 12.000 om du inte åker på mängder med utflykter eller dricker alkohol från morgon till kväll  ;)

Jag skulle dit i Januari också men min ex avbokade , sen gjorde vi slut och nu har jag bokat ensam samma hotell  , samma datum fast året därpå så nu reser jag ensam. Visst man kan dricka lite på semester men tänker inte vara onykter dygnet runt 15 dar. Kanske 4 bara:) Sen bli det dyk som det första nöje och resten får jag avgöra på platsen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man gjorde av med c:a 11.000 på våra två veckor på Kata i januari i år.

Detta la vi pengarna på:Vi åt ute 2ggr/dag (varav några gånger svensk mat, som är dyrare), åkte på 6 utflykter, solstolar x antal ggr, massage, lämnade in tvätt 2ggr, köpte tre par skor,spelade minigolf 2ggr, lite snacks/godis/frukt, shakes, dricka, och måååååånga banana pancake + 3 presenter! vi levde absolut inte snålt vi unnade oss det vi ville ha! Vi hade med oss en budget på 15.000, vi trodde vi skulle shoppa mer men när vi kom dit hade vi ingen lust alls! blev bara foppatofflor och ett par sandaler!  :)

Du kommer garanterat klara dig på 12.000 om du inte åker på mängder med utflykter eller dricker alkohol från morgon till kväll  ;)

Jag skulle dit i Januari också men min ex avbokade , sen gjorde vi slut och nu har jag bokat ensam samma hotell  , samma datum fast året därpå så nu reser jag ensam. Visst man kan dricka lite på semester men tänker inte vara onykter dygnet runt 15 dar. Kanske 4 bara:) Sen bli det dyk som det första nöje och resten får jag avgöra på platsen

Vad modigt att åka ensam det skulle jag aldrig våga göra! :o

vilket hotell ska du bo på? Som sagt jag tro dina fickpengar kommer räcka gott och väl!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Haha lugnt jag ligger inte med dom men brukar festa där när jag är runt kata :) tog fel moppe och höll på att bli ett jäkla liv men 2 tjejer där hjälpte mig så nu blir det att man alltid tar en tur förbi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man gjorde av med c:a 11.000 på våra två veckor på Kata i januari i år.

Detta la vi pengarna på:Vi åt ute 2ggr/dag (varav några gånger svensk mat, som är dyrare), åkte på 6 utflykter, solstolar x antal ggr, massage, lämnade in tvätt 2ggr, köpte tre par skor,spelade minigolf 2ggr, lite snacks/godis/frukt, shakes, dricka, och måååååånga banana pancake + 3 presenter! vi levde absolut inte snålt vi unnade oss det vi ville ha! Vi hade med oss en budget på 15.000, vi trodde vi skulle shoppa mer men när vi kom dit hade vi ingen lust alls! blev bara foppatofflor och ett par sandaler!  :)

Du kommer garanterat klara dig på 12.000 om du inte åker på mängder med utflykter eller dricker alkohol från morgon till kväll  ;)

Jag skulle dit i Januari också men min ex avbokade , sen gjorde vi slut och nu har jag bokat ensam samma hotell  , samma datum fast året därpå så nu reser jag ensam. Visst man kan dricka lite på semester men tänker inte vara onykter dygnet runt 15 dar. Kanske 4 bara:) Sen bli det dyk som det första nöje och resten får jag avgöra på platsen

Vad modigt att åka ensam det skulle jag aldrig våga göra! :o

vilket hotell ska du bo på? Som sagt jag tro dina fickpengar kommer räcka gott och väl!

Kommer bo på Kata Sea Breeze. Bokat på ving. Har inget jag kan följa med och ska vara ledig hela januari ändå då det är lika bra att åka. Bästa är att 21 dec åker jag till min mamma till Italien , kommer tillbaka den 4:e jan och dagen efter åker jag till Thailand:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha lugnt jag ligger inte med dom men brukar festa där när jag är runt kata :) tog fel moppe och höll på att bli ett jäkla liv men 2 tjejer där hjälpte mig så nu blir det att man alltid tar en tur förbi.

Äker du dit varje år?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Nej hehe men har varit där 3 gånger nu i kata altso och skall till hua hin första gången i februari det skall bli kul Annars har kag varit i thailand till och från sen 18 års ålder första var 3 dagar i bankok var på väg tilll australien och sen dess har det varit en del thailand men inte varje år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Nästa år blir det 2 turer :) en 4 veckors och den andra är inte planerad skall till hua hin på 40 års kalas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man gjorde av med c:a 11.000 på våra två veckor på Kata i januari i år.

Detta la vi pengarna på:Vi åt ute 2ggr/dag (varav några gånger svensk mat, som är dyrare), åkte på 6 utflykter, solstolar x antal ggr, massage, lämnade in tvätt 2ggr, köpte tre par skor,spelade minigolf 2ggr, lite snacks/godis/frukt, shakes, dricka, och måååååånga banana pancake + 3 presenter! vi levde absolut inte snålt vi unnade oss det vi ville ha! Vi hade med oss en budget på 15.000, vi trodde vi skulle shoppa mer men när vi kom dit hade vi ingen lust alls! blev bara foppatofflor och ett par sandaler!  :)

Du kommer garanterat klara dig på 12.000 om du inte åker på mängder med utflykter eller dricker alkohol från morgon till kväll  ;)

Jag skulle dit i Januari också men min ex avbokade , sen gjorde vi slut och nu har jag bokat ensam samma hotell  , samma datum fast året därpå så nu reser jag ensam. Visst man kan dricka lite på semester men tänker inte vara onykter dygnet runt 15 dar. Kanske 4 bara:) Sen bli det dyk som det första nöje och resten får jag avgöra på platsen

Vad modigt att åka ensam det skulle jag aldrig våga göra! :o

vilket hotell ska du bo på? Som sagt jag tro dina fickpengar kommer räcka gott och väl!

Kommer bo på Kata Sea Breeze. Bokat på ving. Har inget jag kan följa med och ska vara ledig hela januari ändå då det är lika bra att åka. Bästa är att 21 dec åker jag till min mamma till Italien , kommer tillbaka den 4:e jan och dagen efter åker jag till Thailand:)

Vi åkte också med Ving men vi bodde på Honey resort, gick dock förbi det hotellet du ska bo på varje dag! Har en kompis som bott på Kata sea breeze och hon var supernöjd med hotellet och hon sa att frukostbuffen var kanon! Har du några frågor om kata, restauranger eller nåt annat är det bara att skicka meddelande till mig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag är 27 och sliter rätt mycket för att få i hop ledighet till att resa skulle nog inte palla jobba om man inte hadde nått mål hatar vintern så mycket att jag låser in mig när minus grader vankas :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är 27 och sliter rätt mycket för att få i hop ledighet till att resa skulle nog inte palla jobba om man inte hadde nått mål hatar vintern så mycket att jag låser in mig när minus grader vankas :)

Jobbar i Norge , vaknar vid 30 minus , glad och pigg för att jag älskar mitt arbete. Är byggnadsplåtslagare och jobbar endast ute. Är också 27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag har bott på alpina nalina pool villa det var fint och dyrt :)  har jag bott på southsiam gh billigt helt ok och har bott på stället bakom southsiam gh när det var fullt dom två senaste har varit budget men helt ok i kata.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag har med jobbat i norge oslo :) aldrig dragit in så mycket pengar på ett sådant skit jobb :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×