Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Beata

Vad kostar era resor till Thailand?

Rekommendera Poster

Förra resan var kort det vill säga 10 dec-10 jan. 3 biljetter med Thai bokade 3 dygn före avresan,p.g.a. Finnairs strejk: 35 000 sek + ca. 300 000 thb för levernet...Totalt alltså drygt 100 000 sek

...Du levde gott min vän! :o 10000 thb / dygn! Var ni kompisar bara som smällde på? :angel:

En vanlig snål familjeresa.En tia om dagen är ju billigt när det innehåller tandläkare (inga stora grejer) och shopping samt att undertecknad var smålullig i princip hela resan.Det brukar också bli vissa kulturaktiviteter för min del heh... Brukar alltid säga att "vem fan som åker till Asien för att spara pengar" ::)

Kommande vinter blir det några månader för mig och en månad för övriga familjen.Thai biljetter 2 X 8500 sek + 1 X 10200 sek och ca 250 000 sek i fickpengar.Livet är underbart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara iväg runt 3 veckor och det ligger nog på cirka >55.000:- för 2 vuxna och en tonåring.

Flyg brukar hamna på lite drygt 20.000:- (nästa år blir det snålvariant för 12.000:-)

Brukar unna mig att bo bra, tycker man kan kosta på sig det!

Snålar inte på nånting egentligen men är "ekonomisk" kanske!?

Allt kostar väl ungefär detsamma för oss som för alla andra, fast boendebudgeten kan vi ju lätt halvera om man skulle vilja det!

Dyrast upplevde jag det nog när vi var till Samet, Koh Chang med kringliggande öar. Mycket pengar som gick på transporter...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara iväg runt 3 veckor och det ligger nog på cirka >55.000:- för 2 vuxna och en tonåring.

Flyg brukar hamna på lite drygt 20.000:- (nästa år blir det snålvariant för 12.000:-)

Brukar unna mig att bo bra, tycker man kan kosta på sig det!

Snålar inte på nånting egentligen men är "ekonomisk" kanske!?

Allt kostar väl ungefär detsamma för oss som för alla andra, fast boendebudgeten kan vi ju lätt halvera om man skulle vilja det!

Dyrast upplevde jag det nog när vi var till Samet, Koh Chang med kringliggande öar. Mycket pengar som gick på transporter...

Drygt 7500 thb/dag för boende och fickpengar. Garanterar ett behagligt liv. Själv spenderar jag något mer per dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker 13/12 och är borta dryga tre veckor, valde kort mellanlandning och då ökade priset lite. Flyg 5 700:-/vuxen och 5 000:-/barn (14 och 10 år). Men vi ska transportera oss en hel del + bo på lite "lyxigare" ställen så totalt räknar vi med kring 100 000:- för alltihopa (inklusive shopping i Bangkok på slutet).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi betala 25500 kr.till Bangkok för 2 vuxna och 3 barn på 4,10 och 12 år.Vi åker 8 dec. åker hem 1 Jan.

Kanske lite ot men får jag bara fråga vilket bolag ni reser med ?

Hoppsan glömde visst skriva att vi reser med Turkish!Från BKK vidare till Phuket med Air Asia.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag söker och jämför resor, så tittar jag på totala restiden och priset och när och naturligtvis från var och vart resorna går. Och tid förmellanlandningar

Sist direktflyg med thaiair från Arlanda till Bangkok för 14900 för 2 vuxna mellan den 17 jan - 17 feb.

Boendekostnad blev 26000 bath

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betalade för4 pers i 26 dagar 20000 för flygbiljetter 3400 för 19 dagar i phuket och 2600 för 7 dagar i bankok. Hade då guesthouse på phuket . och bayoik suit i bangkok som vi trivs på . så totalt blev det 26000. men brände ca 35 tusen på nöjen shoping mm .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi flyger med Turkish sthlm-bkk,sen vidare med Air asia till Krabi,tor då såklart.Betalar 23000 för 2 vuxna,2 barn.Tillkommer ca 1000 kr för hotell i Istanbul på hemvägengenvägen. Vi ska va borta i 4 v.Betalar ca 9000 för boende sen tillkommer det väl kanske 20000 i fickpengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter precis och kollar priser..  För 2 vuxna och ett barn (10 år). Hittat flyg 21/2 - 7/3 för 19000 till Phuket. Hotell 14 nätter ca 7000. Mat på restaurang ca 4000. ( Äter mest thai ) Solstolar (vilket ofta glöms bort..) 700. Övrigt som snacks, dricka, glass, ÖL, någon utflykt, transport och lite annan shopping 7000. Tot ca 38000.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många som rabblar upp flygpriset vilket är ganska meningslöst i en tråd som handlar om vad resan kostar inte vad flyget kostar.

Min senaste resa varade i 2 veckor och den gick på runt 50k för 2 vuxna och 1 barn inkl allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många som rabblar upp flygpriset vilket är ganska meningslöst i en tråd som handlar om vad resan kostar inte vad flyget kostar.

Min senaste resa varade i 2 veckor och den gick på runt 50k för 2 vuxna och 1 barn inkl allt.

Håller med samtidigt som att datumen för resan är ganska intressant också... 50 lakan kan vara billigt eller dyrt beroende på om det är jul eller juli. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många som rabblar upp flygpriset vilket är ganska meningslöst i en tråd som handlar om vad resan kostar inte vad flyget kostar.

Min senaste resa varade i 2 veckor och den gick på runt 50k för 2 vuxna och 1 barn inkl allt.

Håller med samtidigt som att datumen för resan är ganska intressant också... 50 lakan kan vara billigt eller dyrt beroende på om det är jul eller juli. :dan

Helt sant så jag lägger till mars då :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×