Beata

Vad kostar era resor till Thailand?

287 inlägg i detta ämne

Vi åkte 2 vuxna plus två barn (16 och 7 år)I mitten av mars till mitten av april. Vi betalade sammanlagt 32 000 kr Direkt flyg ner och en mellanlandning på hemvägen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi e två vuxna och ett barn. Ca 50000 för tre veckor ink allt har vi räknat med nu när vi ska åka i feb. Låg väl strax under 45 förra året när lilltjejen åkte gratis... Vet inte om det e dyrt eller inte??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har budgeterat ca 65 000 kr för 3 mån i Thailand jan-apr. Då ska det täcka allt dvs flyg, boende, utflykter, försäkring, mat, taxi samt viss shopping. Får se om det håller. Flyget var dyrt, 13100 kr med Thai, 3 mån ombokningsbar hemresa. Prioriterade direktflyget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Våran första resa gick på 11.500 kr per person och i detta pris hade vi flyg och hotell med frukost.

Vi hade med oss 5000 kr i fick pengar den resan.

2:a resan har ja inte räknat ut än :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi tänker oss ca 100K per person, tre månader. Då kommer det resas runt en hel del, och flyger gör vi bla till krabi och sedan till samui. Blir nog en tur till chiang mai också.

Dessutom tre veckor i vietnam, där är nog rätt billigt, men vi flyger dit och sedan tillbaka till bangkok.

Det är första gången vi reser österut så jag har ingen aning om kostnader egentligen, men vi vill ju göra en hel del utflykter...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Reser jag ensam, så under 12000 kr för flyg+boende i 3 veckor.

Sedan tillkommer mat/dricka/snacks med ca. 100-150 kr per dag.

Shopping och utflykter utöver detta ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag reser med Turkish Airlines GOT - BKK. Ut 31 okt, hem 24 nov. Pris 5367 kr

Boende 2 eller 3 stjärnigt för 150 - 250 kr/natt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi ska åka 4 v i januari. 2 vuxna och två barn (4,7).

Räknar med minst 70.000:- inkl allt (resor, mat, shopping, boende).

Tycker det låter som galet mycket pengar, men är ändå rädd att det inte kommer räcka...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska i väg 4 veckor har tänkt mig mellan 25000 35000 med allt men det har ju dragit i väg förr beronde på festande boende osv har haft en 2 veckors som gick lös på 25000 men då var det bra boende och extremt hårt festande :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi åker den 30/12 - 14/1  och har betalat 14.000:-/person för direktflyg och boende m pool. Sen brukar det gå 5.000 - 7.000 kr beroende på vad vi gör för något. Jag brukar fylla väskan med kläder o Converse till våra ungdomar där hemma, så det brukar vara den stora kostnaden:))

Själv vill jag äta o dricka gott, få en massage då och då, hyra moppar samt göra någon snorklingsutflykt! I övrigt är jag o maken nöjda med att "bara vara":)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske, men ska man lägga till några lappar för hotell i Istanbul så, nja.

Vore intressantare att jämföra priserna om restiden, inkl mellanlandningar, samt flygbolag nämns här. Eller om det är charter inkl hotell, och hur lång tid man stannar. Detta framgår inte hos alla. Så jag kan inte säga om det är bra priser eller ej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har bokat 3 biljetter denna vinter.

Först åker jag om 2 veckor 17/10 med Turkish från GBG. Och jag stannar till 15 dec. Pris 5951:-. 2 timmar byte ner och 5 hem i Istanbul(så det blir väl 200:- till en lounge på hemresan)

Sedan åker jag och frugan den 31/12 igen.

Hon stannar 6 veckor innan jobbet börjar . Jag stannar 11 veckor.

Pris per st. 6761:- . Även detta med Turkarna. 5 timmar byte ner och 4 timmar hem i Istanbul.

Sedan boende har vi i ett eget hus och driftkostnaderna blir nästan det samma när vi är där som när vi inte är där. Min frus bror sköter nämligen huset hela tiden,  OK det drar nog lite mer ström då jag kör AC'n.

Sedan beräknar jag 500 thb per dag när jag är själv. Och 800 thb per dag när både jag och frugan är där. Detta till mat, soppa till men MC och resor. 

Till det kommer ca 1500 kronor för visum och försäkringar.

hf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Utresa - måndag 09 januari, 2012

Köpenhamn - Wien, Wien - Bangkok  Austrian Airlines

Flygtid: 13h 5min

Hemresa - måndag 13 februari, 2012

Bangkok - Wien, Wien - Köpenhamn  Austrian Airlines

Flygtid: 15h 5min

6.610 kronor per person   :kla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Våra två senaste Thailandresor har landat på ungefär samma summa, ca 32.000 kronor för 2 pers. i 3 veckor.

Vi har flugit reguljärt för ca 6000 kronor/pers.

Vi har bott för ca 5000 kronor/pers.

Och tillsammans har vi gjort av med ung. 500 kr/dag i fickpengar. (Vissa dagar 100 kr, vissa betydligt mer pga utflykter.)

I januari 2012 kan vi bara åka 2 veckor lite drygt, men jag tror vi hamnar på detsamma pga lite dyrare flyg med Qatar till Kuala Lumpur, och lite dyrare boende på Langkawi och Koh Lipe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ingen aning :o) Har aldrig räknat efter. Vet förstås vad flyg och hotell kostar men håller inte någon direkt koll på fickpengarna. I år kostar flyget 7.500 Sek per person. Hotellen liggen på mellan 3.500 till 10.000 baht per dygn. Då bor vi 3 pers i rummer och har valt ett dyrt hotell under 5 dagar.

Fickpengar svårt att uppskatta, vi äter lunch på restaurang varje dag oftast något enkelt ställe. På kvällarna varvar vi lite enklare och lite dyrare restauranger. Vi kör den vanliga turistshoppingen och lite öl, läsk och breezers på altanen. Gör antagligen av med ca. 500-700 sek per dag inklusive utflykter...men som sagt...höftar lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2 veckor i mars gick på totalt 80.000 för 5 pers.

Då kostade flyget 42.000, vi hade 2 rum på mellanklasshotell med frukost för ca 500 kr/natt och rum, åt på restaurang varje dag, gjorde kanske 4-5 utflykter och shoppade normalt mycket skulle jag tro.

Dessutom förflyttade vi oss mellan Phuket, PhiPhi, Koh Lanta och Nai Yang.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

60000kr för tre veckor inkl ALLT - två vuxna och ett barn (reguljärflyg, medelklass hotell, ganska mycket shopping å utflykter, mat brukar vi ta både lite dyrare och jättebilligt :))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ca 20.000-25.000 SEK för två vuxna två veckor inkl allt, flygstolar, boende, mat, solstolar vid stranden m.m. Shoppingen är numera begränsad, lite Tigerprodukter och annnat från "apoteket". I år, tre veckor i dec, blir det nog dyrare, bara flygstolarna med Ving´s Sun Class kostade ca 16.000 SEK.

Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu