Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sasha

Ban Phe eller Koh Samet

Rekommendera Poster

På väg ner till Koh Chang tänkte vi stanna 2 nätter i Ban Phe någonstans, eftersom vi inte hinner med färjan till Chang. Istället för att fortsätta direkt nästa dag så passar vi på att ta en baddag extra. Nu börjar jag fundera på om vi istället ska åka över till Koh Samet. Om man som vi bara är ute efter att ta det lugnt 2 dagar efter flygresan, slappa vid poolen/stranden innan vi fortsätter resan är det värt att åka över till Koh Samet eller kan man lika gärna stanna på fastlandet. Hur skulle ni göra? Och gärna tips om strandnära hotell med bra pool.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, skall man bara stanna 2 nätter så säger jag Koh Samet. Njut lite på härligt fina stränder med klart vatten och fin strand. Fastlandet precis där är faktiskt inte så speciellt. På Koh Samet finns det oftast inga basänger på ställena, så det faktiskt inte behövs med de stränder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Martin, Koh Samet! Men OM ni väljer att stanna på fastlandet rekommenderar jag Siri Home on Sea ca 1 mil från Ban Phe. Ett litet mysigt hotell direkt på stranden men de har också pool. Nu är det några år sen jag bodde där, men det var suveränt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart ni ska åka över till Samet!!!

Lugn och mysig ö med jättefina stränder!

Samed Villa är ett kanonställe som har egen båt som tar er direkt till deras strand. Ni slipper betala nationalparksavgiften så den resan går nästan på ett ut!

Risk för att resorten är fullbelagd dock beroende på när ni ska dit.

Annars finns massor av andra tips om ni letar runt lite i forumtrådarna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart ni ska åka över till Samet!!!

Lugn och mysig ö med jättefina stränder!

Samed Villa är ett kanonställe som har egen båt som tar er direkt till deras strand. Ni slipper betala nationalparksavgiften så den resan går nästan på ett ut!

Risk för att resorten är fullbelagd dock beroende på när ni ska dit.

Annars finns massor av andra tips om ni letar runt lite i forumtrådarna!

Jag ska bo på Samed Villa i november, när jag åker ner.

Vad menar du med att de har en egen båt som tar en direkt till deras strand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart ni ska åka över till Samet!!!

Lugn och mysig ö med jättefina stränder!

Samed Villa är ett kanonställe som har egen båt som tar er direkt till deras strand. Ni slipper betala nationalparksavgiften så den resan går nästan på ett ut!

Risk för att resorten är fullbelagd dock beroende på när ni ska dit.

Annars finns massor av andra tips om ni letar runt lite i forumtrådarna!

Jag ska bo på Samed Villa i november, när jag åker ner.

Vad menar du med att de har en egen båt som tar en direkt till deras strand?

De har en egen Speedboat som de kör mellan Ban Phe och resorten. Kolla deras hemsida.

"If you wish to join the boat please wait out on the pier which is 140 meter diagonal opposite (to the left when you look to the sea) of the Bangkok Bank at Ban Phe . (There is a sign Samed Villa.) Our daily regular speedboat leaves from that pier at about 15.30.

The price is Baht 250 per person. Children from 6 till 12 years are half price and Children under 6 years are free. Make a

reservation a day before your arrival/departure at +66(0)38 644094 /

+66 (0)38 644161 or at our reception.

The price for extra transportation is Baht 1,400 for 1-8 passengers, where each additional passenger amounts to Baht 250 extra. To rent the boat is always possible."

De fixar även med taxi+båt för en rimlig peng vilket kan vara skönt om det är första stället man ska till efter flygresan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart ni ska åka över till Samet!!!

Lugn och mysig ö med jättefina stränder!

Samed Villa är ett kanonställe som har egen båt som tar er direkt till deras strand. Ni slipper betala nationalparksavgiften så den resan går nästan på ett ut!

Risk för att resorten är fullbelagd dock beroende på när ni ska dit.

Annars finns massor av andra tips om ni letar runt lite i forumtrådarna!

[/quote

Ja du slipper i bland att betala men oftast står vakterna vid stranden och tar betalt de får info när båtar med många passagerare anländer.

Nu är ju det inga stora pengar det handlar om.

Själv är jag på Kosamet en tre gånger per år,Bor då på huvudgatan, och aldrig betalt park avgift. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×